Hoe vermaken jullie kleintjes zich?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé zit vaak in de hoek van de bank te spelen met blokjes, boekjes, knuffels ect...
    Ze ligt vaak in de box of op de grond te draaien, spelen en brabbelen en af en toe in haar wippertje voor baby tv.
    En natuurlijk vaak spelen met mama of wandelen;)

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter zit in de box te spelen ;) of op het speelkleed. Ik heb een doos met boekjes die ze interessant vind. Liggen wil ze bijna niet al proberen we het wel steeds. Kortom, vrij moeilijk bezig te houden :$

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa tijgert voortdurend achter ons aan, vooral achter Eva aan, die het soms behoorlijk zat is, best wel zielig eigenlijk (maar ook wel grappig ;)).
    Ze trekt zich aan allerlei onstabiele dingen op (kartonnen doos, maxicosi, wipper, haar voedingstas) en valt dan ook regelmatig.
    Als ze in de kinderstoel zit vermaakt ze zich met alles wat er op haar blad ligt op de grond te smijten en dan na te kijken.
    Ze speelt vooral met dingen dat geen speelgoed van haar is: flesjes, bordjes en glaasjes uit Eva's keukentje, pak luierdoekjes. En de leuk en leerzaam stad is ook wel favoriet.
    In de box ligt ze haast niet, misschien een uurtje per week. Zitten kan ze nog niet.
    Veel spelen met ons doet ze niet, maar Eva speelt wel veel met Lisa.

En vandaag vermaakt ze zich vooral met slapen :)

4. adi

adi Niet meer actief

Phoe:

- elkaar pesten en elkaar speelgoed afpakken (en dan heel snel verstoppen onder kasten, tapijten enz);
    - de keuken proberen te slopen. Ik droom nu al over een semi-dichte keuekn in ons nieuwe huis war ik gewoon een hekje kan plaatsen ;);
    - verstoppetje met elkaar spelen onder de eettafel, dit is echt geweldig om naar te kijken;
    - boekjes doorbladeren en plaatjes aanwijzen en dan woordjes roepen (die komen meestal niet overheen met het plaatje :));
    - in de box hebben ze een eigen 'radio', waar ze muziekjes kunnen aanzetten door op een knopje te drukken. Dan zetten ze zelf muziek aan en gaan staan dansen in de box;
    - rond kruipen met een auto, achter een bal aan kruipen;
    - met de bal gooien tegen de muur (mijn zoontje is hier echt een natuurtalent in);
    - houten puzzeltjes maken;
    - torens omgooien die wij bouwen;
    - spullen in en uitladen uit iets;
    - kijken naar bumba, teletubbies of babytv.

En nog veel meer wat ik me nu niet kan bedenken

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier speelt Sven ook vaak in de box. Hij kan al heel goed zitten en dat is echt heel makkelijk. Soms zet ik hem in de loopstoel. Maar niet te vaak, want het is niet heel erg goed voor de heupjes heb ik hier al een paar keer gelezen. Ook ligt hij regelmatig op het vloerkleed en probeert hij op handjes en knietjes te komen. Het kruipen wil nog niet echt lukken, maar achteruit schuiven gaat wel goed hahaha.

En elke avond na het eten nog even spelen in de box en dan lekker pyamaatje en op de bank baby tv kijken.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Wat een gezellige boel bij jouw Adi:D

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Helaas kan Chloé nog niet zelfstandig zitten dus het liggen op de grond of in de box is vaak van korte duur want dan begint ze zich te vervelen dus af en toe is het wel moeilijk om haar te vermaken;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

- spelen in de box (alleen als mevrouw goedgehumeurd is, anders is het meteen krijsen, dus meestal alleen in de ochtend)
    - spelen op haar speelkleed van fisher price
    - gewoon op de grond liggen, de hele kamer doorrollen, de oud papierbak leeghalen, de fruitschaal omtrekken en dvd's omgooien, wielen van de kinderwagen aflikken en meer van dat soort dingen ;)
    - in de wipstoel zitten (niet erg lang leuk)
    - als ik de was op ga vouwen neem ik haar mee naar de slaapkamer en kan ze op ons grote bed spelen, altijd erg leuk en lekker zacht
    - op de bank zitten en een boekje kijken cq. opeten of met de blokjes spelen
    - luisteren naar de cd met kinderliedjes
    - wandelen met de draagzak of wagen

Sindskort kan ze zelf goed zitten en zittend spelen vind ze geweldig maar dan moet ik er wel echt bij blijven zitten want ze kukelt dan soms ineens nog om.

Genoeg te doen maar soms wil ze echt helemaal niets en dan biedt de tv ook nog weleens uitkomst, met name aan het einde van de dag.

9. adi

adi Niet meer actief

Wij noemen het een gezellige chaos :D.

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Eylem ik moet zo lachen, wat een handenbindertje. Doet mijn dochter echt niet hoor!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet soms ook echt even niet meer wat ik met haar moet ;) en dan kruipt ze nog niet eens, haha :$ dan zal het wel helemaal gedaan zijn met de rust. Gelukkig slaapt ze ook nog 3 a 4 keer overdag :D

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel veel dingen van jouw lijstje zou Lisa ook doen, maar kan ze niet omdat ze er niet bij kan ;). De oud papierbak leeghalen zou ook nog eens gevaarlijk zijn, want ze eet niet veel, maar wel papier ;) (laatst bij m'n nichtje heeft ze gewoon een stuk papier op...)
    Was opvouwen deed ik ook altijd met Eva op het grote bed, maar Lisa wil er dus alleen maar vanaf tijgeren, niet handig ;).

Wat betreft het zitten, heb je een voedingskussen? Dan kan je die om haar heen leggen voor als ze valt. Of leg jullie eigen dekbed beneden op de grond en laat haar daarop zitten.

Lijkt me wel makkelijk als ze goed kunnen zitten, blijven ze tenminste eventjes op 1 plaats :). Eva kon tijgeren en goed zitten met 7 maanden, dat was echt handig. Lisa kan alleen maar tijgeren, dus dat doet ze dus ook alleen maar. Gelukkig is ons huis erg babyproof en Eva let ook goed op, dat scheelt een hoop!

13. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Snoopy, on topic wat leuke nieuwe foto's weer, hoe maak je dat toch?

14. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier kleine mike. Banjert de hele dag door de kamer nu hij kan lopen. hij vermaakt zich door:

- aardappels uit het mandje te halen en achter de verwarming te stoppen.

- in zijn kinderwagen te klimmen.
    - op de trap te klimmen.
    - onder zijn eetstoeltje te gaan zitten.
    - De afstandbedieningen te verstoppen.

Eigenlijk speelt hij de hele dag maar bar weinig met speelgoedjes maar meer met dingen die hij vind. Hij is nu al een tijdje bezig met de riempjes van de maxi cosi die op de grond staat en waar hij in is geklommen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je! Ik maak het met photoshop, heb een standaard format zeg maar waar ik telkens nieuwe foto's in kan zetten en de tekst kan ik gewoon verplaatsen.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja ons huis is nog niet erg babyproof haha, ik zal binnenkort ook wel wat dingen moet gaan opruimen maar ik heb geen dichte kasten (behalve in de keuken dan) dus ja ik kan niet alles achter slot en grendel zetten....We zullen zien. Voedingskussen heb ik ook niet, als ik haar neerzet zet ik haar wel altijd op haar speelkleed en dat is wel wat zachter dan de grond (met vloerbedekking overigens) maar anders is dat dekbed ook nog wel een idee. En inderdaad op bed liggen is ook al niet meer echt relaxt - Irem tijgert niet maar rolt echt de hele dag door, ze is gelukkig nog niet van het bed gerold maar een paar keer scheelde het niet veel! En ik heb geen grote zus voor Irem die mee kan opletten ;)

17. caroline16

caroline16 Niet meer actief

- spelen met alles waar ze niet aan mag zitten :D
    - we hebben een groot kussen en ze vind het leuk om dan te gaan staan en zichzelf daar op te laten vallen
    - spelen met het konijn (dat wil zeggen bij de kooi zitten en brabbelen)
    - spelen met haar speelgoed, door de hele kamer heen
    - was uit de wasmand halen en weer ergens anders neerleggen
    - overal langs lopen en bij dingen proberen te komen waar ze niet bij mag komen

en natuurlijk met mama puzzels maken, boekjes lezen, blokken stapelen, schommelen en wandelen :D

Deel Deze Pagina