Dingen die direct gebeuren snapt hij wel. Maar ik denk niet, als wij overdag flesjes weggooien, dat hij zal beseffen dat dat betekent dat hij 's nachts geen melk meer krijgt. Ook al leg ik dat uit. Ik denk niet dat hij dat zolang zal onthouden.
Flesjes helemaal in 1 keer afpakken snappen ze denk ik ook nog niet. Hier zou hij dat toch niet snappen. Is denk ik hetzelfde als internet van de moeders helemaal afpakken. Je zou er toch naar blijven hunkeren
Bedoel t niet hard hoor, maar sommige ouders letten zoo streng op wat hun kind eet. Ik zou proberen meer voedzaam eten te geven, zoals yoghurt met meusli (evt nog fruit erbij )als tussendoor of ontbijt. Want ondanks hij weinig eet zou ik wel eten geven wat meer vult. Fruit is goed maar veel fruit vult niet vooral niet als het maar 1 stuk fruit is.
De hoeveelheid die hij overdag eet, vind ik niet weinig. Gezien wat hij 's nachts drinkt aan melk, zou ik wel denken dat als hij dat afgeleerd is, hij ws meer zal gaan eten overdag. Dat dan weer wel. Flesjes weggooien: leuk als dat bij anderen werkt, maar daar mag je natuurlijk je eigen vorm in vinden Flessen afleren kan ook heus zonder dat je de flesjes weggooit Maar: je hebt hem dit aangeleerd. En: ik denk dat juist ook overdag elke keer mogen snacken, het probleem 's nachts in stand houdt: je hebt hem aangeleerd dat hij bij het minste beetje honger iets te eten kan krijgen en dat wil hij 's nachts dus ook. Dus ik zou zeer zeker wel iets doen met het advies om vaste eetmomenten aan te houden. Dan kun je heus bij grote honger wel eens een half uurtje eerder eten, maar dan verschuif je het vaste eetmoment dus gewoon naar voren, en niet dat je dan wat kleins laat snacken en later het vaste eetmoment nog doet. Verder vooral volhouden: dat hij het bij opa en oma niet wil, lijkt mij duidelijk genoeg
is hij niet gewoon zo gewend aan eten als hij snachts wakker word dat hij het wakker worden associeert met iets te eten? lijkt me een lastig patroon om op prettige wijze voor iedereen te doorbreken... kunnen jullie er niet inzetten op doorslapen ipv op wel/niet eten? want op zich... zou hij 's nachts helemaal niet hoeven eten... maar kan me zo voorstellen dat het inmiddels zo in "zijn systeem" zit dat hij gewoon automatisch honger heeft als hij wakker word. en dan misschien niet eens echt honger heeft... maar denk bijvoorbeeld aan mensen die elke dag na het eten een sigaret roken... lang nadat ze gestopt zijn met roken... houden ze op dat vaste moment... een gevoel dat ze iets missen... terwijl ze de rest van de dag er niet naar talen maar dat ene moment van dat ene sigaretje zat zo vastgeroest.. dat ze er gewoon maar moeilijk afscheid van kunnen nemen. kan best zijn dat hij dat heeft met een nachtelijke voeding.
Misschien snapt hij het weggooien niet, maar dat hij moet doorslapen s nachts snapt hij ook niet als je hem elke keer die fles blijft geven. Voor jezelf zou ik dus zeggen: weggooien die handel zodat jij ook niet meer in de verleiding kunt komen om het weer te geven. En rozemarijke benoemt precies wat ik eerder al zei: dat je best wel naar 5 eetmomenten moet gaan omdat je hem nu aangeleerd hebt honger is eten krijgen. Een gezond eetpatroon aanleren moet je in deze jaren doen.
Beste ts, Je hebt al veel tips' gehad dus ik zal er weinig aan toevoegen Lees alles goed door en kijk wat voor jou gevoel het beste past bij jullie om die nachtvoedingen te stoppen. Is het cold turkey dan doe je dat, is het langzaam afbouwen met veel knuffel en uitleg geven dan doe je dat. Jij en je man kennen je kind het beste en het is belangrijk dat je er ook achter staat, wat je ook doet. Dat het misschien tijdelijk voor gebroken nachten zorgt zal je voor lief moeten nemen. Handig als je misschien vlak voor het weekend begint? Dan kan de kleine in het weekend een nachtje bij opa en oma logeren en kunnen jullie samen bijkomen en daarna weer frisser verder gaan. Hier bij drama nachten tijdelijk bij hem op de kamer geslapen. Dat hielp ook en sliepen we beiden meer dan als hij alleen lag. (Was toen hij in het gips zat met zijn been omdat er een scheurtje in zat) En wat een gezond eet patroon betreft wat sommigen aangeven, ik begrijp het helemaal, maar je kind moet wel willen. Hier is hij na zijn 2e verjaardag begonnen met weigeren van eten van fruit en groente. Het begint nu iets bij te trekken, maar niet veel. Daarvoor at hij bijna alles, maar dat kan je niet dwingen bij een kind.
nee maar dat is ook niet wat iig ik bedoelde met een gezond eetpatroon. Ouders van kinderen die weinig of slecht eten zijn geneigd om dan maar te geven wanneer ze wel zin hebben onder het mom van: dan gaat er tenminste iets in. Ik snap dat wel, maar je houdt het eetgedrag zoals bij ts wel in stand. Daarom ben ik ook van de eerder genoemde: mama en papa bepalen wanneer er gegeten wordt, kind bepaald hoeveel. Als mijn dochter bij het middageten weigert te eten dan is dat prima, maar een uur later heeft ze pech, dan mag ze gewoon wachten tot er weer een eetmoment komt. Ik zou dan dus vaste eetmomenten aanhouden: ontbijt tussendoor lunch tussendoor avondeten
het komt op mij een beetje over alsof je gewoon geen zin heb in je zoontje die de boel op stelten zet omdat hij zijn zin niet meer gaat krijgen snachts.. hoe dan ook je moet er door heen, Dan geef je hem s'avonds voor hij naar bed gaat nog een fles en snachts gewoon niet.. Hier is hij bijna 2 en ik ben al een tijd bezig hem over te krijgen naar een beker. Maar hij krijgt hier voor het naar bed gaan 1 fles en daarna is het klaar.. DAn kan hij een slokje water krijgen als hij dorst heeft.. Ik zou eht gewoon snachts geen fles meer geven en hem een slokje water geven. Het is ff doorbijten en ff zwaarmaar daarna heb je met een beetje geluk je nachten terug..
Hier ook slechte eters, maar juist daarom vaste eetmomenten en niet tussendoor van alles, want juist dan eten ze op de echte eetmomenten niet meer. Je kunt een kind idd niet dwingen om wel te eten, moet je ook niet willen. Maar je kunt wel bepalen wanneer het iig NIET eet
Misschien een optie om samen een mooie nieuwe beker te kopen voor de melk. Daarna samen met hem de Flesjes aan iemand geven met een baby, of samen 'opsturen' naar een baby ofzo. En dan sowieso de nachtvoeding per direct stoppen. Zorgen dat de nieuwe beker niet in bed kan (dus geen anti lek tuitbeker ofzo) en dan ook niet meer toegeven. Wel troosten en knuffelen als hij wakker wordt, maar geen melk meer geven. De melk mag hij dan overdag in zijn mooie nieuwe beker
Ik heb de andere reacties niet gelezen: Mijn dl heeft tot 22 mnd nachtvoedingen gehad ( bv). Daar ben ik op mijn verzoek mee gestopt ( niet met de bv, maar met s nachts voeden). Dit heeft een paar dagen drama gekost. Ik gaf aan dat ze mocht knuffelen met mij, dat ze water mocht drinken maar geen borst kreeg. Na een dag of 5 was ze al een heel stuk minder boos. Toen heeft ze nog een paar dagen water gedronken s nachts en daarna niks meer. Ik heb haar nooit alleen laten huilen. Altijd getroost, geknuffeld etc. Het drama was minder groot dat ik van te voren had gedacht. Ze heeft altijd een bidon water in haar bed staan en drinkt hier nu zelfstandig van als ze wakker wordt en toch dorst heeft. Succes!
Mijn kinderen hebben oik allemal tot bijna 2,5 nachtvoedi ng gehad terwijl ze genoeg aten Ik zette flesje naast me bed en pyama papje em gaf het zo kon iedereen meteen verder slapen heb nooit probleem van gemaakt
Ik heb de reacties niet gelezen. Maar mss kun je proberen steeds minder in de fles(sen) te doen snachts en overdag proberen meer eten te geven. Mss kun je het zo langzaam afbouwen en kun je over een week of paar weken stoppen met de fles. Een andere optie is om de fles ineens weg te laten en even door de zure appel heen te bijten. Overdag genoeg eten geven en dus snachts niets meer. Ik zou hem dan wel uitleggen dat een fles voor kleine kinderen/baby's is en dat hij al een hele grote jongen is. En mss de fles samen met hem weggooien?
Niet alles gelezen. Mijn dochter is ook van november (ruim 2 jaar dus nu) en et net zo veel overdag. Ze ligt rond 19.30 uur op bed en slaapt tot 7 - 8 uur in de ochtend. Ook al in een stapelbed (onderste bed) met haar zus trouwens maar dat terzijde. Ze ontbijt met cruesli met halfvolle yoghurt of een boterham met (chocolade)melk. Tussendoor: fruit en wat limonade Lunch: 1 boterham met (chocolade)melk. Soms een gekookt eitje er bij. Tussendoor: Fruit of een koek met limonade. Soms een snoepje of chips. Avondeten met de pot mee (erg slecht) met halfvolle yoghurt of wat fruit na. Avondeten is vaak tussen 17.30 en 18.15 uur. Daarna niets meer. Ik denk dat het echt gewenning is voor je zoontje. Tijd voor een goed gesprek. Hij is geen baby meer dus over 3 nachtjes stoppen we met de flessen. Volgende dag herhalen, nog 2 nachtjes. En zullen we de flesjes binnenkort ook maar weggeven aan een baby? Daarna nog 1 nacht. Morgen geen flesjes meer he? Mama neemt de flesjes mee....En dan gewoon doen. Geen melk meer, geen flesjes meer..... je kunt dan ook niet meer overstag gaan want je hebt niets meer.... Succes!!
Ik zou de flessen niet weg gooien hoor. Gewoon kleinere flesjes gaan geven. In de nacht niet meer dan 90. Zo deed ik het. En als dat niet werkt verdunnen. Net zo lang tot je water geeft. Hier tot 15 maanden een nachtvoeding gegeven ongeveer. Overdag niets meer qua flesjes behalve in de avond 150 cc. Ook die is meer voor de vorm wang een beker arla vinden ze ook prima. Maar je zoon merkt snel genoeg als jij baalt van het huilen en wakker zijn en vervolgens toegeeft. Dat zal het proces veel langer laten duren. Je moet echt enorm consequent zijn als je gaat stoppen met een nachtfles te geven. Ik ging meestal even naast zijn bedje liggen als hij wilde maar niet meer mocht. Tot hij rustig was of zelfs sliep maar eruit halen of flesje geven absoluut niet. Sterkte ermee. Alles is een fase
Trouwens afspraken maken over 3 dagen stoppen met flesje zou hier echt niet werken. Dat begrijpt mijn zoon echt nog niet. 31 mnd oud.
Ik zou proberen te minderen. Stelselmatig afbouwen. In begin tot 1 fles en hopelijk nadien tot niks. En als het echt niet lukt ... Op zijn 12de zal hij echt geen fles meer vragen 's nachts.
Hier na t verhaal van de tandarts cold turkey gestopt. Wil echt niet dat mijn dochter flescarius (schrijf je dat zo??) Krijgt. En dat is wel het resultaat bij snachts een flesje kv zonder tanden te poetsen... want dat deden we eerlijk gezegd niet midden in de nacht. Wel een flesje water op het nachtkastje dus ik had wel een alternatief. Eerste nacht was niet leuk.. huilen huilen maar toch doorgezet. Tweede nacht bij piama aandoen gezegd dat ze nu nog eventueel een fles mag + tandenpoetsen en snachts water. Ging goed. Nu een dikke week later hoeft ze de avondfles ook niet meer
Bedankt voor alle tips. Afbouwen lijkt me geen goed idee. Verdunnen hebben we al geprobeerd (dan weigert hij de melk maar blijft wel huilen) en gewoon maar 90ml geven lijkt me verwarrend. Hij mag wel, maar niet teveel. We hebben dus gekozen om per direct te stoppen. De eerste nacht is achter de rug. Telkens hij wakker werd ben ik hem gaan troosten, water aangeboden en gezegd dat hij nu s nachts geen melk meer krijgt. Dan gewoon weer in bed gelegd. Hij is een aantal keer wakker geworden, maar al bij al viel het nog mee. Vannacht slaapt hij bij oma en opa (stond al gepland), dus dat zijn sowieso al 2 nachten zonder nachtvoeding. Dus nu gaan we doorzetten.