Hier dus ook nog nooit gedaan, maar we hadden nu een kookclub afspraakje met vrienden met ook kleine kindjes. En dan is het fijn je kindje ergens op bed te kunnen leggen als het wat laat wordt. Express wel vroeg begonnen met eten waardoor het slapen daar niet meer nodig was. We konden redelijk op tijd naar huis dus toen gewoon in eigen bedje naar bed gegaan.
Vind ik ook. En buiten dat, hier zou het echt niet werken. Als onze zoon in de auto in slaap valt word hij wakker zodra je hem uit de stoel haalt, ik ben gek als ik dit savonds ga proberen.
Alsof een feestje de enige reden is dat je dit zou doen... Mijn ouders wonen dusdanig ver weg dat we ze enkel in het weekend kunnen zien. Je rijdt dan ook niet voor een uurtje op en neer. Hier doen we dat dus regelmatig. En ze heeft er echt totaal geen last van. Wordt half wakker als we haar in of uit de auto halen maar slaapt direct weer verder. Zowel in de auto als thuis. Maar heel fijn natuurlijk als je de luxe hebt als iedereen dichtbij woont en dat dit niet nodig is
Op die leeftijd gingen wij niet ergens anders heen als het niet noodzakelijk was Er zouden dat nu weer niet doen met de 2e Slapen vinden wij erg belangrijk
Dan hebben we blijkbaar een ander criterium van noodzakelijk . Ieder zijn aanpak toch. Maar iets minder veroordelend naar hoe een ander het naar beste eigen inzicht doet zou in dit geval niet verkeer zijn is mijn mening.
Niks veroordelend aan ik zeg gewoon hoe wij dit deden en doen Wat iemand anders doet moeten hun weten
Dan maar geen feestje? Kom op zeg, een kind gaat niet dood als ze een keer wat korter/later slapen xD. Ik veroordeel niemand hoor en iedereen moet doen wat zij zelf fijn vindt maar onze dochter (is nu 2,5) gaat gewoon mee naar verjaardagen, visite aan andere kant van het land enz. Soms gaat ze naar bed en soms houden we haar wakker, ligt er een beetje aan. Mijn regel is, zolang het gezellig is mag ze er gewoon bij blijven. Slapen komt in de auto en thuis wel weer. Is misschien ook wel een beetje cultuur (ik ben half hindoestaans surinaams) wat mijn moeder mij heeft aangeleerd maar ik ben daar vrij makkelijk in. Een keer een feestje moet kunnen!
Misschien bedoel je het niet zo. Maar zo komt het op mij wel over. Jij vraagt waarom iemand het doet. Ik leg uit waarom wij het doen en jouw reactie is: wij vinden slaap heel belangrijk. Dat komt over alsof ik dat niet zou vinden door mijn keuzes en dat mijn keuzes dus slecht zijn voor mijn dochter en haar slaap.
Wij vonden slaap ook belangrijk, dus we regelden het vaak zo dat ze gewoon thuis naar bed konden. Maar met familie op een wat grotere afstand is dat niet altijd zo te regelen, plus 1x in de zoveel tijd gestoord worden in je slaap is ook niet het einde van de wereld.