Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan? Mijn dochter slaapt sinds maart zonder luier. Helaas gaat het de laatste tijd minder goed. Eens in de 1,5 week ongeveer heeft ze 's nachts nog een ongelukje. Over 3 weken gaan we op vakantie naar Kos en dan zitten we in een hotel. Als ze daar een ongelukje heeft heb ik natuurlijk geen extra beddengoed klaarliggen. Ik ga dat ook niet zelf meenemen, ivm gewicht in koffer. Toch maar weer een luier om voor de zekerheid? Het voelt zo terug naar af.. Heeft iemand nog tips?
Van die matjes van drynites kopen misschien? Mijn dochter heeft overigens op vakantie eens overgegeven in bed. Ik heb dat gewoon gemeld aan de receptie en kreeg kosteloos nieuwe lakens mee.
Ik zou bij het hotel gewoon een reserve beddengoed setje vragen voor het geval van ongelukjes. Hier bij Landal een keer 's avonds laat nieuw beddengoed gehad omdat de jongste haar bed had ondergespuugd. Als dat bij Landal geen probleem is zal dat bij een hotel ook geen probleem zijn lijkt me
of misschien een handdoek van het hotel (bv eentje die je al hebt gebruikt, maar wel weer droog is) op het laken elke nacht over dwars en instoppen?
Wij zijn bezig met zindelijkheid en het gaat best goed. Zodra hij snachts geen luier draagt zou ik een matje er onder leggen. Verder zullen ze echt wel een extra setje geven wanneer dat nodig is.
Wat wil ze zelf? Ik bespreek dit soort dingen altijd met ze en ze weten het vaak goed te vertellen. Voor de vakantie een luierbroekje 's nachts of van die matjes onder je, wat wil jij? Want thuis vindt mama het niet erg, maar in het hotel kan dat niet en heeft mama geen beddengoed om te verschonen.
Ik zou wel een waterdichte matrasbeschermer meenemen (paar euro bij de action) dan kan er met het matras niks gebeuren. En dan vantevoren een reserve set lakens vragen. Dan zul je zien dat het allemaal niet nodig is!
Is het geen optie om een onderbroekje onder de luier aan te doen? Dat ze het wel merkt als ze een ongelukje heeft, maar het bed droog blijft.
Ik heb ook een waterdichte matrasbeschermer van ikea, heel fijn ding. Die neem ik altijd mee. Extra beddengoed is altijd beschikbaar, vaak wel tegen betaling.
Wakker maken voor een plasje als je zelf naar bed gaat. Werkt hier prima, ze slaapt meteen weer door.