Wat aan de leidsters geven bij afscheid psz/kdv?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik pieker me suf. Vind een doos Merci ietwat simpel en niet iedereen is gediend van een doos chocolade, toch?

Ik ken ze niet goed genoeg om te weten wat hun hobby's of interesses zijn.

Gaven jullie iets en zo ja, wat dan?

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik ga voor een bos bloemen :) Maar een knutsel van je kindje is misschien ook een idee? Hier zijn wij namelijk niet zo van het knutselen ;)

3. zogelukkig

Heb ik beide aan zitten denken.

Knutsel is leuk, die kan dan op het prikbord.

Ik zat ook te denken om zelf een pot met plantjes te maken?

4. adi

adi Niet meer actief

Misschien zelf iets bakken wat ze kunnen eten in de pauze, en een afscheidkado voor de hele groep. Bijv. een mooi voorleesboek.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik had voor alle leidsters een doos Merci en een VVV-bon gekocht en een persoonlijke kaart geschreven.

Een bos bloemen is ook leuk, maar misschien wonen sommige leidsters nog niet op zichzelf. Plantje is ook leuk of een verwenpakketje (met bijvoorbeeld een tijdschrift, douchegel, bodylotion en een geurkaarsje). Het ligt er maar net aan wat jij leuk vindt om te doen. Een tekening van je kindje kan natuurlijk altijd.

6. zogelukkig

Een VVV-bon van hoeveel als ik mag vragen?:)

Hier 4 vaste leidsters een een lieve stagiaire die er al een half jaar is.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    10 euro

8. mona23

mona23 Niet meer actief

Soh wat een hoop geld. Hoeveel leidsters waren er dan? Persoonlijk lijkt een mooie tekening me genoeg. De leidster doet gewoon haar werk en wordt hiervoor betaald.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Daar hebben wij dan een andere mening over.

Het ging bij ons om vier leidsters. Die vier meiden hebben 3,5 jaar heel erg goed voor mijn dochter gezorgd. Ik vond 10 euro zelfs nog een kleinigheidje.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    De psz van mijn dochter werd per 1 januari helaas gesloten. Ik heb toen voor de vaste krachten een kerstbal met haar foto erop gemaakt. Mijn dochter had zelf (kerst)kaartjes geplakt en gedaan en heeft zelf de kaartjes geschreven( Ik heb het voorgeschreven en zij heeft het na geschreven) Zij had zelf de tekst bedacht ( Ik mis je juf :eek:) )
    Als hij niet was gesloten had ik waarschijnlijk een boek of iets anders voor de psz gekocht. Niet perse iets voor de leidsters

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toen mijn dochter naar de peutergroep over ging, gaven we een bol.com bon van 15 euro, 3 vaste leidsters. We vonden de leidsters erg goed.

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Psz vind ik trouwens iets anders dan een kdv.

13. mona23

mona23 Niet meer actief

Dan verschillen we inderdaad van mening. Dit kan.
    Ik vind het niet nodig om voor elke leidster iets te kopen.

Waarom is een mooi knutselwerk of tekening niet goed?

14. zogelukkig

In welke zin?

Mijn zoontje gaat 2 ochtenden met heel veel plezier naar de psz, daar staat ook een dijk van een hoofdleidster.
    Het laatste jaar is mijn zoontje al de oudste op het kdv (1 dag), er is minder aandacht voor een ouder kind. 's Middags als iedereen van zijn groep slaapt, speelt hij op de peutergroep.

Ik vind dat iedere leidster evenveel credits verdient.

15. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Hier gewoon getrakteerd in de groep en de juffen een doosje Merci.

Ik ga liever niet mee in die rage om groots uit te pakken als je iemand wil bedanken.
    We hebben de juffen gewoon bedankt in een persoonlijk gesprek.:)

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Je hebt helemaal gelijk. Ik heb namelijk geen ervaringen met de psz, dus ik kan er niet eens een oordeel over geven. Ik zat zelf te denken aan de verschillen. Niet alleen in aantal dagen, maar ook de soort verzorging. Bij mij dachten de leidsters altijd goed mee, gaven ze mijn dochter wel één op één aandacht als de andere kindjes sliepen en hebben ze ook veel geduld gehad met zindelijkheidstraining e.d.

Excuses daarvoor.

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Je geeft hiermee een oordeel over mij: dat ik wèl meedoe aan een bepaalde rage. Daar herken ik mezelf helemaal niet in!

18. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik zie het veel gebeuren om ons heen, vandaar de term rage.
    Verder doe ik het zelf liever niet zo,dat zegt niks over jou :)

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dank je.

Weet je: ik ben zelf altijd van de leuke, kleine traktaties en de kleine, lieve dingen, maar voor de leidsters wilde ik gewoon heel graag iets kopen. Ik ben zo blij met ze geweest; ze hebben zoveel voor mijn dochter betekend en gedaan. Ze hebben een groot deel van de eerste jaren van mijn dochter voor haar gezorgd. Ik vond de bon van 10 euro ècht een kleinigheidje; dat voelt/voelde voor mij gewoon zo.

Ontopic: ben je er al over uit, zogelukkig?

20. zogelukkig

Nee joh; geen excuses maken!;)

Ik met het ook af aan het plezier van mijn zoontje.
    Psz staat in een achterstandswijk en veel kindjes met VVE-indicatie. Mijn zoontje is wat verder en de leidster bestelt dan voor hem dure 6+ puzzels enzo.
    Bovendien zorgt die leidster ervoor dat iedereen zich gelijk voelt en er heerst een heel goede sfeer!

Tegenwoordig als ik zoon breng (meestal doet papa dat) dan zijn de leidsters bezig met luiers verschonen, fruithappen/flessen geven en heen en weer lopen naar de slaapkamer. Zoon is er ook echt klaar, leert er niks en krijgt weinig aandacht. Door halve groepen zijn er groepen samengevoegd en dat merk je in drukte.

Deel Deze Pagina