Ben ik weer . Momenteel staan Fenne en Lise bovenaan mijn lijstje. Maar wat vinden jullie van Lora, Nova of Fem? Ik ben alleenstaand en kan dus niemand om een mening vragen, want ik wil graag dat de naam nog een verrassing blijft voor mijn familie en vrienden .
Fenne vind ik niet zo, zou dan zelf toch eerder voor Fenna gaan. Hetzelfde geldt voor Lise, ik vind Lisa mooier. Lora vind ik ook niet zo, het doet me aan een papagaai denken . Fem klinkt me teveel als een afkorting van Femke, het klinkt onaf. Ik ga dus voor Nova, vind dit zelf een stoere originele naam voor een meisje!
Leuke namen allemaal!! Lise stond bij mij ook bovenaan, maar man vond hem niet leuk, dus nu wordt het Fiene Fenne en Nova vind ik ook heel leuk. Fem en Lora wat minder, maar Lore vind ik wel weer leuk!
Fiene vind ik ook leuk maar zo heten al meerdere meisjes in mijn omgeving, dus deze naam wordt het niet.
Meid, je moet het helemaal zelf weten. Wij waren er gauw over uit toen als het een meisje zou worden. De eerste twee letters van mijn naam en de eerste twee van mijn man zijn naam en daar kwam Demi uit. Namen zijn ook zo persoonlijk vind ik. Ik heb erop gelet dat je niet de naam kan verkleinen met tje erachter want dat vind ik echt heel erg irri. Maar volg je gevoel wat jij mooi vind. Fijne zwangerschap! Gr
ik heb Nova gestemd! als ons kindje een meisje was geweest hadden we haar Novia genoemd, (spaans voor lieveling) Nova vind ik ook heel stoer, schattig en sjiek
Fenne!!! Die vind ik echt leuk. Leuker dan Fenna trouwens. Lise/Lize vond ik ook wel leuk, maar hoor ik tegenwoordig best veel.
Hoi Beeps! Lieveling is querida in het spaans, novia is bruid of vriendin (van verkerings-vriendin). Aan TS, ik vind Fenne het mooist .
@ Tord: ja wellicht niet de juiste vertaling, maar wel een woordje wat liefkozend wordt gebruikt toch? want ik vind het nog steeds mooi voor als de volgende een meisje wordt! Mijn vriend is half spaans en spreekt het dus niet vloeiend en zijn spaanse vader heeft hij geen contact meer mee.. vandaar dat we het niet zeker weten en wel een spaanse naam willen voor bij zijn spaanse achternaam..
Ik kies voor: Lise, vind deze naam echt geweldig! Van Nova zou ik Novaly maken, dan vind ik ook dit een toffe naam!
Fenne: mijn nr 2 uit jou lijstje Lise: mooier als Lieze Lora: vind ik niets Nova: vind ik niets Fem: mijn stem gekregen, ik vind hem prachtig
Bedankt voor jullie reacties. De namen Lora en Fem zijn bij mij afgevallen. Nu zag ik ergens de naam Sira. Wat vinden jullie daarvan? Een naam die eindigt op een A vind ik ook erg mooi. Dus mochten jullie nog een leuke, lieve en tevens een stoere naam weten die op een A eindigt en niet in de top 20 staat...