Betaalbare loungeset?

Discussie in 'De lounge' gestart door Klessebes32, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Dames,

Ik ben op zoek naar een beetje betaalbare loungeset, wij krijgen over 2 weekjes een nieuw achtertuintje en we willen daar heel graag een loungeset voor kopen.
    Ons budget is niet zo heel groot. ( 500 euro)

We zijn zwanger van de tweede, dus ons zoontje heeft net een nieuw kamertje , we zijn bezig met de babykamer en spulletjes voor ons 2de kindje en de tuin moest echt gedaan worden, we wonen hier nu 2 jaar en de achtertuin was nog van de vorige bewoners en is echt vreselijk :(.
    En aangezien ik de hele zomer thuis ben wilde we toch graag een nieuw tuintje.
    Heb al een beetje rond gezocht maar kon nog niet echt iets naar ons zin vinden,is er iemand die een site weet met wat goedkopere loungesets?

Bedankt!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Heb net een set besteld bij wehkamp, allibert loungeset (is dezelfde als die van de leenbakker, de monaco). is rond de 300 euro en je kunt nu ook bij de AH sparen voor diezelfde loungeset.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij waren vorig jaar op zoek naar een budgetset om het zo maar even te noemen, maar na echt heel wat bezoekjes aan tuincentra, meubelwinkels en zaken echt alleen gericht op tuinsets kwamen we toch tot de conclusie liever een iets duurdere set te kopen bij een outlet. Kwaliteitsverschil, levensduur en comfortverschil was dusdanig groot dat we toch onze spaarrekening iets meer hebben geplunderd als dat bedoeling was. Maar dat moet natuurlijk maar net mogelijk zijn ;)

Wij hebben nu een mooie donkerbruine wickerset (6 zitplekken in een hoekopstelling) met kussens die buiten kunnen blijven liggen het hele jaar door en een mooie grote salontafel erbij. Idee is iets als dit (alleen voor 1200 euro):
    http://www.gardenlifestyle.nl/webshop/lounge-tuinmeubelen/moray-lounge-set-light-brown-5mm

Zou gewoon heel wat zaken afgaan en kijken wat je en bij je budget vindt passen (of dat bijv. 200 euro meer heel veel verschil uitmaakt) en belangrijker wat je lekker vindt zitten! Zit nl. enorm veel verschil in.. Bij ons woog dus uiteindelijk kwaliteit, stijl, comfort, de kussens en levensduur toch zwaarder als het vooraf gestelde budget. Maar nogmaals die ruimte moet je maar net hebben of willen maken.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Volgens mij hebben ze bij de Blokker er een paar in de aanbieding.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Cranenbroek, weet niet of dat in je buurt zit?

Online folder

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben vorige week bij ed Leen Bakker een 2e setje gehaald voor 195 euro.
    Het is voor de voortuin, achter hebben we een steigerhouten set.
    Is een bankje, 2 stoelen en een tafeltje incl. kussen. Stelt niet zoveel voor, is plastic, maar gewoon prima voor erbij.

7. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Bedankt voor jullie snelle reacties, leuk!

@ Nina 4 wat een supermooie set! en wat handig dat de kussens buiten kunnen blijven, blijft dat wel mooi?
    Maar we moeten toch voor een wat goedkopere gaan, als ons 2de kindje is geboren wil ik ook minder gaan werken dus we willen de spaarrekening niet plunderen ;).

Ik ga gewoon even kijken bij leen bakker , blokker of cranenbroek, zit redelijk in de buurt bij ons!

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou iig eerst alles goed bekijken en erop proefzitten. Wij hadden namelijk eerst ook zo'n 500 euro in gedachten voor een louncheset, maar bij het proefzitten vond ik van alles de rugleuningen zo rechten en ze zaten echt niet lekker. En ik vind juist dat je op een louncheset heerlijk onderuit moet kunnen zitten lezen, liggen en de kussens zijn ook erg belangrijk hoe vormbaar zijn ze. Wij zijn uiteindelijk geeindigt bij een set van 1000 euro, maar dat was dan ook de enige die echt lekker zat. Het is net zoiets als die link een paar berichten hiervoor.

9. Within

Within Niet meer actief

Heel gek, maar IKEA heeft nu ook een tuinafdeling. Ons balkon is nu ook gevuld met IKEA tuinmeubels (bankje, tafels én kussens die buiten kunnen blijven) en wij waren voor nog geen 100 euro klaar.
    Ze hebben ook loungesets.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Heb je nu niks aan maar wij hebben onze tuinset bij de Blokker begin augustus gehaald. Was hij afgeprijsd van 800 euro naar 230 euro.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben vorig jaar een set van de blokker gekocht, van 600 voor 2nogwat.
    Alleen de kussens zijn kut. Geen hoezen eromheen en lichte stof dus binnen een maand helemaal onder de vlekken.
    Ben nu aan het bedenken wat voor kleur hoezen ik erbij ga laten maken.

12. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Wij kijken meestal aan het eind van het seizoen (maar daar heb je nu niets aan) Bij blokker hebben ze betaalbare sets

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij liepen vorig jaar bij toeval tegen de onze aan: bij Karwei!!!
    (ook 500 euro.. hij staat nu al 2 jaar buiten, ook in de winter en niet onder zeil... de kussens zijn met een natte doek schoon te maken dus ook de kattenharen zijn er zo vanaf!)

14. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Ja eigenlijk zouden we moeten wachten tot het seizoen voorbij is om een leuke set voor een mooi prijsje te scoren, maar ja...
    Wat een zwangere vrouw in dr hoofd heeft.... moet gebeuren:D

Karwei is inderdaad ook nog een optie.?!

En is er iemand die ervaring heeft met een steigerhouten set?
    Die kan ik wel vinden op marktplaats voor een leuke prijs, maar ik twijfel hier heel erg over, weet niet of het wel mooi blijft?

15. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wij hebben vorig jaar een hoekbank en dat jaar ervoor 2 stoelen bij de gamma gekocht. Vaak hebben ze met pasen ook behoorlijke korting zou dus nog heel even wachten.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zou ook voor een goede tuinset gaan, tafel+stoelen. De goedkopere loungesets zitten simpelweg niet lekker.

De hele dure wel, maar om nou 2000 euro voor een lounge set voor in de tuin uit te geven ??? Neuh zou ik niet doen.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat ik om me heen hoor is dat steigerhout verschrikkelijk splitert! Dit wil je denk ik niet met kleine kindjes.

18. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    @ gebakje een goede tuinset hebben we ook nog hor, het is inderdaad meer voor erbij.

Nee op splinters zitten we niet te wachten, begreep wel dat ze vaak helemaal glad geschuurd worden ?

19. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ja maar toch heb je nog wel een hele grote kans dat het gaat splinteren als je er bijv. tegen aanstoot met iets hards (bijv. de bezem)...
    persoonlijk zou ik niet voor steigerhout gaan!

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    De tuinspecial van Kwantum komt volgende week.
    Daar staan mooie sets in volgens mij.

Deel Deze Pagina