Ervaring warmtewerend glas?

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 9 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    In aanvulling op mijn andere topic over lamellen om de warmte buiten te houden, ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen met warmtewerend glas.

Wij hebben een gevel met veel (oud) glas op de zuidkant. Ongeveer 6m breed en 2,60 hoog. We willen iets aan zonwering omdat dit in de zomer erg heet wordt, maar zijn bang dat je met screens of lamellen het uitzicht beperkt.

Heeft iemand ervaring met een grote gevel met warmtewerend glas? Helpt dat als de zon er veel op schijnt?

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben op onze zuidkant een schuifraam van 7m op 2.60m. We hebben daar zo’n warmtewerend glas ik zitten. Het glas is donkerder dan gewoon glas en spiegelt ook iets meer van buitenaf. We hebben er wel voor gekozen om een screen erbij te laten plaatsen. In de zomer kan de zon zeer diep in de woning schijnen en zo kunnen we het tegen houden. We merken wel dat het glas veel warmte tegen houdt maar op een superwarme dag zijn we blij met ons screen. Want dat maakt echt het verschil!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Bij mijn man op het werk kwam een bedrijf om zonwerende folie op de ramen te plakken. Je ziet het echt amper, maar het scheelt wel een aantal graden. Er zijn daar steeds problemen met de airco, dus dit is al fijn.

Deel Deze Pagina