Ik heb Pampers en Kruidvat eigen merk luiers. Op zich prima merken, maar de helft van de keren heeft mijn zoontje de zijkant van zijn kleren nat geplast... Ik snap niet wat ik fout doe...
Doe je de zijkanten wel goed naar buiten? En doe je de luier wel strak genoeg? Welke luiers gebuikt je? nog de new born?
http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... rptie.aspx Op het plaatje zie je een luier. Naast de been-elastiekjes, zit nog een stukje luier, die moet niet in de luier zitten, maar naar buiten.
Dank, dank voor de adviezen ik zal ze allemaal controleren! Ik denk dat ik de luier te los doe en de randjes inderdaad vergeet. De newborn inderdaad, misschien al eens een maatje groter proberen? P.s. bij mijn vriend precies hetzelfde, hij doet het ook niet goed... Zijn we dan zo'n klunzen?
Nee, maar die randjes vergeet je makkelijk omdat je al let op de voorkant en achterkant, en of het wel te strak maar niet te strak zit, en of het piemeltje wel goed zit... nou, denk dan nog maar eens aan die randjes
@Dot, nee hoor geen klunzen. Laatst was ik ook vergeten de randjes goed te doen, en was de poep een beetje op haar beentje gekomen. Gebeurt iedereen wel een keer Welke new born heb je nu? maat 1 of maat 2? Als new born 1 te strak zit, zou je over kunnen gaan op nummer 2. Gewoon ff een pak nummer 2 kopen, en even 1 luier proberen.
Je moet de luier best wel strak om doen voor je gevoel. Er moet een vinger tussen kunnen, maar meer ook niet.
Het tweede antwoord van Consider goed lezen. Was bij ons precies hetzelfde verhaal namelijk. Bij die kruidvat luiers zit binnenin dat tweede randje wat je nog omhoog kan zetten, volgens mij staan die bij de pampers luiers sowieso al wat meer omhoog. Tenminste, mijn ervaring bij die kruidvat luiers is dat je de binnenrandjes echt goed omhoog moet zetten en dan dus geen natte kleren verschonen in the middle of the night. Grote vooruitgang! )
Even een gekke vraag misschien: maar heeft de kraamverzorgster dat jullie niet geleerd dan? Ik ben zelf kraamverzorgende en ik leer het mijn kraamgezinnen namelijk wel altijd hoe ze de luier om moeten doen en waar ze op moeten letten. En natuurlijk kan het dan soms nog fout gaan.
Wat die van ons zei, was over de buitenste randjes, niet over de binnenste. Maar denk dat het ook per kind verschillend is. Ik heb bij mijn oudste zoon die binnenste randjes nooit omhoog gezet en hij lekte nooit door!
Soms kan het ook zijn dat het merk niet goed past voor jouw kindje. Wij hadden het met Kruidvat bij ons meisje. Altijd haar romper nat, langs de zijkanten. Dit merk was me aangeraden door een hele boel mensen, ook familie. Dan zal het toch wel goed zijn! Nou, pampers lekken niet, dus Kruidvat hebben we nooit meer gekocht. Dus als alle tips niet werken, dan eventueel een ander merk. En natuurlijk wel de tips op blijven volgen he?!
Brrrrr, ik had altijd zo'n hekel aan die Newborn dingen Zit geen vorm in en zijn zo stijf. Zodra het kon, ben ik overgegaan op Pampers babydry, die hebben veel meer pasvorm en zijn niet stijf...Misha heeft denk ik maar 1 pakje newborn gebruikt, toen kon ze al over naar de babydry, gewoon even op de pakken kijken in de winkel, vanaf welk gewicht ze gaan. Volgens mij al vanaf 3 kilo..
Ik vondde babydry luiers dus niks, deze lekte altijd door (dunne BV-poep), dus als je BV geeft kan je beter newborn pakken
Ik gaf ook BV en hier ook dunne poep maar geen lekkage met babydry, wel met newborn. Maar het verschilt ook vaak per kindje. Bij de 1 past bijvoorbeeld Pampers goed, bij de ander zit Kruitvat eigen merk weer 10x beter..Toch zelf een beetje uitproberen denk ik
Ik heb nog steeds ruzie met de luiers Net nog tot onder zijn armen en rug alles volgepoept (borstv) Ik ga eens richting een ander merk, Etos en een maatje groter, ofzo. De kraamverzorgster heeft het wel voorgedaan, maar zelf doen is toch weer anders... waarschijnlijk hebben mijn vriend en ik een defect gen, m.b.t. luiers omdoen.
Anders bijv de wijkverpleegkundige vragen of ze een keertje mee wil kijken of naar het inloop spreekuur van het cb gaan en het dan laten zien die zullen snel zien wat er verkeerd gaat.