2 katten kan dat kwaad.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door layla19, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. layla19

layla19 Lid

27 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 zware raskatten van ieder ongeveer 8 kilo. Ze zijn ook behoorlijk sterk vergeleken met andere katten. Nou is me vraag: Kan het kwaad als ik ze optil tijdens mijn zwangerschap. ( max 5 kilo toch?) en als ze tijdens het spelen met hun achterpoten op me buik hun afzetten om weg te springen. Kunnen deze 2 dingen echt schade aanrichten in mijn buik?

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat kan echt geen kwaad hoor, en anders til je ze toch niet op.
    Er zijn ook zwangere vrouwen die al een peuter hebben rondlopen die getild moet worden en die peuters zijn toch wel zwaarder dan 8 kilo.
    Je moet gaan zeulen met een zware boodschappentas, maar je kat mag je best wel optillen.

3. layla19

layla19 Lid

27 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel! weet iemand misschien ook hoe het zit met het afzetten of springen op me buik ?

4. liesje30

liesje30 Lid

1 jun 2013
    93
    0
    0
    Met katten geen ervaring, maar hier zijn de honden wel eens op mijn buik gesprongen en er was verder niets aan de hand. Ik denk dat wanneer de kat zich afzet dat opzich ook een probleem zal zijn.

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ook alleen ervaring met een hond die dacht dat mijn dikke buik een tampoline was voor hem, mijn katten deden dit niet. Misschien moet je ze dan gewoon wegduwen als ze richting je buik gaan?

6. Kikkertje88

9 jan 2014
    94
    0
    0
    Ik heb altijd een kat om me heen gehad, ook tijdens m'n zwangerschap. Alleen.. was het dan wel een normale, eerder wat kleine, kat. Persoonlijk zou ik m'n buik niet als startblok laten gebruiken. Er komt best veel kracht uit zo'n beest. Zou het risico niet lopen.

Toen mijn buik steeds groter werd, ging mijn kat altijd op m'n zij liggen. Heerlijk was dat! :) maar goed.. dan had ik een vrij kleine kat.

7. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    De katten mochten gebruik maken van mijn buik tot ongeveer 6 maanden. Nu vind ik het echt niet meer lekker als ze op mijn buik klimmen en springen. Ze kwamen vanaf het begin van de zwangerschap op mijn buik liggen alsof ze een ei willen uitbroeden. Het liefst willen ze dat nu ook maar nu zijn ze echt te zwaar. Dat verschil voel je zelf. Mijn buik is nu te groot en toe hard voor de poezebeesten. Nu liggen ze of aan de zeiknat of boven op mijn boobs die inmiddels groot genieg zijn hihi. Maar voorkeur is toch of op schoot of naast me en buik is verboden nu ;)

8. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Maine Coons? ;) Ik heb er ook 2... Nee hoor, kan geen kwaad. Al doe ik wel iets voorzichtiger de laatste weken. Als ze bij me liggen en ik merk dat ze een speelse bui hebben of weg willen zet ik ze meestal al naast me neer, verder zijn ze eigenlijk uit zichzelf al behoorlijk voorzichtig met me sinds ik zwanger ben. Voelen ze toch aan he.

9. Padme

Padme Lid

31 mei 2012
    51
    0
    0
    Ik moet de hele dag m'n dochter van 11,5 kilo tillen. En ook zij klimt over m'n buik heen. Ze is bijna 1 dus heeft echt geen benul dat ze zachtjes moet doen. Wel hou ik haar een beetje tegen omdat het niet echt pijnloos is. Als het pijn doet zal ik ze niet niet laten springen op je buik!

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb 4 katten die zijn voorzichtig mn dreumes van 11,5 kilo springt en stamt harder dan hun hoor.
    En hij moet veel getild worden al is het maar voor een knuffel

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier 5 katten, waarvan ook een kat van 8,5 kilo (maine coon), maar die til ik gewoon op hoor.
    Moet mijn dochtertje van 1,5 jaar ook tillen en dat is geen zware dreumes, maar wel zwaarder dan de kat en ook mijn zoontje van 3 til ik weleens op.

Het springen op je buik kan op zich geen kwaad, hier springen de 2 jongste ook weleens op mijn buik. Al moet je er natuurlijk wel om denken. Maar die drukte spoken vergeten ook weleens dat er een baby in de buik zit of beseffen het niet.
    Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken en er gewoon een beetje om denken, maar echt kwaad kan het niet.

Deel Deze Pagina