Kan dit? en hoe ga ik dit aanpakken.. het betreft een poes van 2 jaar en een kater vna 8 wkn. Groetjes
Bij mij is het een hele tijd goed gegaan maar op den duur willen ze toch hun eigen wc denk ik. De een begon naast de kattenbak zijn behoefte te doen...pas toen ik er een tweede bij zette ging het over bij de kat. Mijn paps en mijn broer kennen hetzelfde probleem dus ik denk dat het normaal is dat katten op den duur hun eigen ding willen
Hoe je het aan moet pakken? geen idee maar het kan wel me schoonmoeder heeft 2 katten en doen het samen op 1 bak. Maar ze moet m goed schoonhouden anders doet het vrouwtje het ernaast;
Ja hoor, dat kan prima. Wij hebben ook 1 bak voor 2 poezen van nu 14 jaar en dat gaat prima. Ik heb wel een grote kattenbak en verschoon het echt regelmatig. Maar ze maken er prima samen gebruik van. Is nooit een probleem geweest. groetjes, Josie
jahoor kan prima. Wij hebben een extra grote kattebak, dat wel, en regelmatig schoonmaken natuulk maar dat spreekt voor zich. Maar beide heren maken er geen punt van.
Hier wil het wel, we hebben wel een grote, heel soms heeft onze kat een periode dat hij er niet in wil plassen (wel poepen) en dan zet ik een afwasteiltje met grit (die ik natuurlijk alleen voor de katten gebruik) neer en dan doet hij het daar wel in.
oh je an hij wordt 2 keer in de week schoongemaakt en het poep wordt er altijd direct uitgehaald. (ze poepen ook altijd alleen als wij erbij zijn, shit zoals nu dus haha)
Ik heb 2 katten en 1 kattenbak.. Nooit problemen gehad, gewoon zorgen dat hij netjes en schoon is voor ze.
Hier een jeweetwel-kater van 12 jaar en een geholpen poes van 7 jaar en 1 kattenbak. Wil prima! Zowel 's ochtends als 's avonds schep ik de drollen uit de bak (als er iets in ligt). 1x per week maak ik de bak goed schoon met chloor en doe ik er nieuwe kattengrit in. Dit gaat al 7 jaar zonder een enkel probleem. Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is. Lukt het niet, dan kun je er altijd nog een 2e bak bij aanschaffen.
Overal staat aangegeven dat het belangrijk is dat je het aantal katten, x 2 doet qua kattenbakker. Dit in hygienisch oogpunt, maar ook voor de gezondheid. Dus met 1 kat zou je al 2 kattenbakken moeten hebben. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik heb me hiet altijd aan gehouden.
Heb even gegoogled maar kon er zo snel niks over vinden. Dus misschien dat het wel kan.. Onze dierenarts vertelde altijd dat aantal katten x 2 met bakken, echt een vereiste was.
Raar... Als je het goed bijhoudt, is er niks aan de hand hoor. En qua gezondheid? De keren dat ik in de 7 jaar dat ik bij de dierenarts ben geweest, zijn op 1 hand te tellen. Mijn katten zijn supergezond gelukkig. Er is maar 1 iemand die profijt heeft dat je zoveel mogelijk kattenbakken aanschaft en dat is..........de winkel!
Dan staat toch je hele huis vol met kattenbakken?? Hier ook 2 katten (sinds vorige week nog maar 1 ) die het samen op een bak deden. Nooit geen probleem geweest.
tja, ik weet het ook niet!! Ons is het meerdere keren verteld. En het zal idd ook erg fijn zijn voor de dierenwinkel.
nou dan zou ik 2 x2 = 4 kattenbakken in huis moeten hebben?? Belachelijk daar begin ik niet aan. Nooit van gehoord ook overigens hoor, van die regel
hier hebben we er eerder 2 gehad, maar ze gebruikten vaak gewoon dezelfde kattenbak. Nu hebben we minder ruimte ervoor en hebben we er eentje en dat vinden ze helemaal prima. Moet zeggen dat ze heel weinig poepen op de bak (denk ergens buiten) we hebben nu 3 katten en 1 bak en dat is geen probleem anders hadden we het niet gedaan.
bij ons gaan ze allemaal naar dezelfde bak ( 6 stuks ) maar ze doen over het algemeen hun behoefte buiten. Wij hebben nooit ergens problemen mee gehad, ook niet toen er nieuwe katten bijkwamen
ik heb 3 katten op 1 kattenbak en dat gaat prima! We houden het wel goed schoon, maar kan niet zeggen dat hij altijd overvol zit zeg maar
Wij hebben 2 katten en 2 bakken. (een beneden en een boven) Ze gingen wel samen op 1 bak, maar toen we een gesloten bak kochten (kater stinkt nogal) ging de poes in protest. Zij wilde perse op de oude vertrouwde open bak blijven gaan. Nu hebben we de open boven en de gesloten onder staan en dat werkt prima.