tips gevraagd voor cupcakes wie is de bakprinses?

Discussion in 'De lounge' started by Raggy81, Jun 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

Mar 26, 2017
    2,325
    1,411
    113
    Female
    Wie heeft er informatie voor mij. Gewone cupcakes kan ik wel maken, dat is niet echt heel moeilijk, maar normaal gesproken versieren we ze niet.

Nu ben ik benieuwd hoe de mooi gekleurde laagjes over de cupcakes gemaakt worden.
    Ik heb al wat gegoogled maar er is eigenlijk TE veel info en zoek nu ervaring en iets simpels qua antwoord, eventueel verwijzing naar een website waar het simpel op staat.

Wat gebruik je, marsepein? glazuur? botercreme?

Wie heeft tips wat het meest lekker is, en wat ook mooi wordt en een simpel duidelijk recept wat ik kan volgen.

Ook waarmee ik bijvoorbeeld letters op een cupcake kan maken...

een voorbeeld foto van wat ik bedoel heb ik hier even bij gedaan. ( ik kon geen foto vinden van cupcakes met letters helaas)[​IMG]

2. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

May 28, 2015
    328
    97
    28
    Female
    http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/2015/10/basisrecept-vanille-cupcakes-html/

dit recept gebruik ik vaak voor cupcakes, is van Rudolph van Veen.
    Voor het versieren van bovenstaande cupcakes kan je het beste marsepein of rolfondant gebruiken. Goedkope variant vind je bij de Xenos, iets betere vind je bij kookwinkels of bijvoorbeeld Jamin. Je kan ervoor kiezen om voorgekleurde marsepein of fondant, of zelf kleuren met kleurstoffen. Ook de papiertjes kan je bij Xenos of de kookwinkel vinden.

Na het bakken van de cupcakes ga je versieren. De fondant of marsepein rol je uit (met een deegroller, of bijvoorbeeld een glazenfles - bierflesje). Vervolgens steek je een rondje uit ter grootte van de cupcake. Hiervoor kan je een speciale steker gebruiken, of bijvoorbeeld een glas wat de juiste grootte heeft. Dat laatste geeft een minder mooi resultaat, maar je hoeft er niets speciaal voor aan te schaffen. Om het mutsje te maken maak je in een andere kleur opnieuw een rondje, die je weer half afsnijdt. Voor de rest is het gewoon beetje freubelen.

Om het gezichtje op de cupcake te plakken moet je botercreme op de cake smeren (niet te dik) en daarop het uitgestoken rondje leggen. De fondant of marsepein op elkaar plakken (bijvoorbeeld het mutsje op het hoofdje) kan je het beste een heel klein beetje water gebruiken

Leeuwtje83 and Raggy81 like this.
  3. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

Mar 26, 2017
    2,325
    1,411
    113
    Female
    Super, kijk zo weet ik ineens al een heel stuk meer
    Dank je wel!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Tip: op youtube staan heel veel instructiefilmpjes.
    Kan je veel van leren. Heel veel succes.

Raggy81 likes this.
  5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Het beste kun je kijken op deleukstetaarten.nl, daar is ook een forum en worden al je vragen beantwoord.

Ik versier ze met marsepein of fondant en gebruik uitstekers voor de vormpjes en speciale tools om afdrukken te maken. Zelf boetseer ik ook weleens dingen als er geen vormpjes van bestaan. Via die site heb je ook een shop waar je vanalles koopt. Ik vul mijn cupcakes ook altijd zodat ze nog lekkerder zijn.
    Succes

Raggy81 likes this.
  6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,312
    10,280
    113
    Dat is inderdaad een super forum voor het bakken. Ik zoek daar ook vaker. Succes!

Raggy81 likes this.
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

Mar 26, 2017
    2,325
    1,411
    113
    Female
    dank jullie wel!

Share This Page