Hoi dames Nou ja zoals de titel het zegt ... Mijn mama . Oudere zus en jongere zus hebben alle drie nog maar net deze diagnose gekregen . Na jaaaren van klachten hebben ze nu duidelijkheid. Nu moet ik er ook op getest worden . Het is bijna zeker dat ik het heb . Heb ook veel symptomen die erop wijzen dus het kan . Zou er dan eindelijk na al die jaren duidelijkheid komen ? Het zou niet erfelijk zijn maar familiaal . Ben best zenuwachtig aangezien de klachten de laatste 7 maanden snel verergeren ..... Moest het even delen
Genezen kan het nooit . De symtomen en klachten kunnen wel met medicatie onderdrukt worden . Ergens zou het fijn zijn dat ze eindelijk weten waar mijn klachten vandaan komen .
De bloeduitslag vrijdag . Blijkt het cortisol gehalte niet goed moeten er verdere testen gedaan worden en dat zou 1 a 2 maand kunnen duren ....
Je mag me een pb sturen als je er behoefte aan hebt? Mijn moeder en oma hadden deze ziekte, en ook ik en mijn zusje worden er jaarlijks op getest (een bewuste keuze om geen gen-onderzoek te laten doen). Sterkte met wachten op de uitslagen!
@ sukke . Het is iets met de bijnierschors die te weinig cortisol en nog iets aanmaakt . Ik ken het niet maar door de diagnoses bij mama en zus se heeft de dokter mij met spoed opgeroepen om onderzoeken Vrijdag na de gyn is het gesprek en de eerste uitslage. . @ melisa dank je ! Stuur je straks of morgen een pb
Sepherine, laat aub wel snel je b12 testen. Die kan bij Addison heel laag zijn, en dat in combinatie met een zwangerschap kan dat veel klachten veroorzaken.
Sterkte met het wachten op de uitslag. Mijn moeder heeft deze ziekte ook, maar ik ben er eigenlijk nooit op getest. Wist niet dat dit familiaal kon zijn. Wat voor onderzoek hebben ze gedaan? Enkel bloedonderzoek? En wat zijn jouw klachten als ik vragen mag?
Succes met wachten meid.. Hier heeft manlief Addisson.. en wat er gezegd werd iver B12 klopt niet helemaal.. dat is bij addison-biemer. Dat is dus een andere als de auto-immuun addison.
Succes met het wachten meid! Ikzelf krijg vrijdag te horen of ik wel of niet drager ben van een zeldzame genmutatie (Birt Hogg Dubé Syndroom)
Momenteel zijn het enkel bloedonderzoeken Klachten . Moeheid Continu dorst dorst dorst Geen eetlust Duizelig . Misselijk Zomaar afvallen (ooit zelfs 14kg op 2 weken) Donkere plekken op huid Spijsverteringsproblemen Spierpijn en spierzwakte Concentratieproblemen Angst en paniek ...... Dit heb ik al zeker 10 jaar word alleen erger en erger wat ook met de zwangerschappen kunnen te maken hebben . Vitb12 is gekend dat het te laag is bij mij Familiaal waarom ? Geen idee het is heel tricky dat mijn mama en beide zussen het hebben en door sommige typische klachten is de kans groot dat ik het ook heb Aldus de endocrinoloog oid van mijn mama en zussen .....
Zoals gedacht wijken de waardez af , nu begint ht onderzoek traject morgen bellen voor een afspraak jij de endocrinoloog die was vrijdag niet aanwezig , ben wel weer afgevallen wat er dus ook bij kan horen
Succes met het verdere traject. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid zodat je evt medicatie kan gaan gebruiken. En bij vragen mag een PB altijd he.
Mijn vader heeft Addison (vochtcyste bij hypofyse, waardoor deze defect is en de bijnieren niet meer aanstuurt en hierdoor geen cortison meer aanmaakt) en ik ben voor jou blij dat je dokter zo attent is om jou ook spoedig te laten testen. Addison is namelijk geen kattepies en een crisis is levensbedreigend.. Bij elke vorm van stress (of dit nu griep, een verstuikte enkel, een ontsteking of wat dan ook) is het belangrijk dat je je medicijnen opkrikt om niet in een crisis te geraken.. Heel veel succes met je verdere onderzoeken. Mocht het echt Addison zijn en je krijgt medicijnen, is het voor jou wel weer heel fijn dat je je daarna toch een stuk beter gaat voelen..