Ik ben zwanger van een 2-eiige tweeling, maar mijn eerste echo was precies zoals die van jou. Van mijn gyn mocht ik na een week terug komen om te kijken of het er nu 1 of 2 zouden zijn en tegen alle verwachting in waren het er echt 2. Ik wilde eerst ook echt geen tweeling en hoopte ook op een vanishing twin, maar ben er nu wel echt heel blij mee, maar dat heeft echt wel even geduurd. Ik zou gewoon bellen en vragen om een eerdere echo, want deze stress is ook niet goed voor jou. Ik was blij dat ik zo snel antwoord had om het een plaats te geven en aan het idee te kunnen wennen Succes!
Even een andere vraag, mochten het er wel twee zijn, denk je dan aan embryoreductie? Bedoel het niet veroordelend oid.
Jurassic, nee, na twee miskramen en zoveel moeite voor onze kindjes zou ik nooit een gezond kindje kunnen laten weghalen. Om nog niet te spreken over het risico dat dat meebrengt voor het andere vruchtje. Neemt niet weg dat ik toch wat tijd zou nodig hebben om er volledig gelukkig mee te zijn. Klinkt heel 'egoistisch' ofzo, maar dat is het net niet. Nog een extra kindje wil zeggen dat we moeten verhuizen, dat er financieel nog een last bijkomt, ... Enfin, het maakt zlles veel moeilijker en voor mijn gevoel zou het knsen 'afpakken' van de kindjes die er al zijn. Maar uiteraard zal ik ze graag zien en in mijn hart verwelkomen als het er twee zijn, alleen de praktische beslommeringen en gevolgen voor de toekomst houden me wat rationeler.
Ja, duidelijk. Het spijt me als mijn vraag je gekwetst heeft overigens, nu ik je moeilijke weg lees. Ik snap je gevoel wel hoor, ik zit zelf ook met zaken als sparen, later studeren, hobby's etc. Wij zijn ook op zoek naar een huis voor ons allen en een auto, wat ook best een opgaaf is, want de standaard gezinsauto's vallen allemaal af. Dit kost ook weer extra geld. Ik dacht heel eenvoudig dat ik in elk geval de tweelingkamer nog had, maar daar slaapt de grote tweeling nog in haha, dus er moet een dubbele peuteruitzet komen etc. Maar ik heb ze vandaag zien dansen in m'n buik en ik word er zo gelukkig van! Wat een rijkdom dat we straks vier kindjes mogen hebben! En voor jou drie, wat ook al fantastisch is! Ik begrijp je gevoel/angst heel goed hoor. Nogmaals hoeveel het er ook mogen zijn, ik wens je alle geluk toe met je gezin. Oh kleine toevoeging, vandaag van de gyn gehoord dat mijn tweeling in buik niet per se twee eiig is, zou ook een eiig kunnen zijn maar vroeg gesplitst. Blijft dus nog even een verrassing.
👍zelfs bij een 1 eiige tweeling is verschil te zien kwa groei in het begin dus kan nog alle kanten op , in 2012 en 2015 zwanger geweest van tweeling ( helaas beide rond 10 weken mis )
Jurassic, was een 'logische' vraag denk ik na zo'n topic dus geen probleem hoor zoals gezegd, ik ben blij dat je Zelf zo blij mee bent, alle vier de kindjed gaan een goeie thuis hebben bij jullie En idd, boj mij is het twee keer met aparte vruchtzakken en placenta's en toch zijn ze een eiig. Gewoon heel vroeg gesplitst. De enige reden dat wij het echt zeker weten is omdat er maar 1 embryo teruggeplaatst is. (En onze jongens zijn ook echt bijna kopietjes van elkaar ) Thea, echt? Ook zo vroeg al? Vorige keer gingen ze echt gelijk op tot een 20-tal weken, pas dan begonnen er kleine verschillen in groei. Jammer dat je zwangerschappen misgelopen zijn..
Ik ben (gelukkig) niet zo thuis in de wereld van de MMM, maar kan het niet ook zo zijn dat er toch 1 eitje op natuurlijke weg is bevrucht en dat er (bijna) tegelijkertijd een bevrucht eitje is teruggeplaatst, waardoor je mogelijk van een 2-eiige tweeling zwanger bent? Of kan dat niet en stel ik echt een hele domme blonde vraag?
In theorie kan dat, zeke rbij een cryo poging. Maar nu was het een verse poging dus halen ze 'alle' eicellen weg om te bevruchten in het labo, en die pick up mag je een paar dagen geen gemeenschap hebben. Du in praktijk in ons geval kan dat niet (plus dat de kans héééééél miniem is dat wij natuurlijk zwanger geraken)
Ik ben nu zwanger na een tp van twee emmys, toch zag ze maandag geen tussenschot dus wijst op 1 eiig, wel 2 kloppende hartjes maar de een is iets groter dan de ander. De vk zei zondag dat het kan. Ik moet maandag terug en hoop dat ze nog een vliesje ertussen gaan ontdekken. Ik ging blind uit van 2 eiig omdat er twee teruggeplaatst zijn dus was best in shock maandag. In mijn en die van mijn man komen geen 1 eiige tweelingen voor! Hoe was jouw eerste zwangerschap? Zonder complicaties en wanneer ben jij bevallen? Het Zh liet weten dat ik veel risico's heb. Ze zagen geen schot wat kan wijzen op 1 placenta en 1 vruchtzak..
Proficiat met je zwangerschap poppetje schrikken he, al het eeneiig is, daar sta je niet bij stil op voorhand natuurlijk. Mijn jongens hadden wel twee aparte vruchtzakken en placenta's dus dat is al heel wat minder risicovol. Tot 31w een probleemloze zwangerschap gehad, op 24w thuisgezet door gyn (standaard bij twins) Dan op 31w ppgenomen met weeėn, tien dagen aan de weeënremmers gelegen en uiteindelijk weer naar huis gemogen. Dan nog tien dagen thuis geweest en dan bevallen met ks op 33+6. Ons jongens wogen 2kg350 en 2kg500 en hebben nog 7d couveuse gehad en 4d bij mij op de kamer. Dus op zich een hele goeie zwangerschzp! Ik duim dat ze nog een tussenschot vinden bij jou!
Dank je! Wist dat een tweeling kon maar nooit stilgestaan bij 1 eiig. Bij zes weken geen vlies te zien maar veel gelezen dat ze het bij 9-12 weken alsnog zien. Ik loop sowieso in het zh en niet bij de vk, medische indicatie ivm mijn dochter 😔 en nu met twins al helemaal. Maar zijn pril en hoop dat het zo mooi mag gaan als bij jou..
Voor als iemand ooit in dezelfde situatie zou zitten en ook aan het googlen slaat, hierbij de uitkomst 😊 Het is er gelukkig maar eentje! Vruchtzakje zat er wel nog maar dat was helemaal normaal.
Bedankt allemaal 😊 Ik zie trouwens dat we maar 1 dagje verschillen poppetje77 😊 ik ben vandaag 9w5d!
Gefeliciteerd Narf! Opgelucht? Poppetje, even nieuwsgierig al is het off-topic. Is er al een tussenschot te zien? Zit momenteel in dezelfde fase. Nog geen tussenschot te zien, 2 beebjes. Maandag weer echo, hoop dan op goed nieuws! En anders maar weer afwachten of het nog ontwikkeld...
Ze zitten in een eigen vliesje gelukkig (zagen ze bij de 7 weken gelukkig) maar echt 1 eiig! Zo gek, 2 teruggeplaatst gekregen dus je gaat uit van 2 eiig maar nee dus.. Vliesje ontdekken ze vaak later. 2 eiig met een dikker tussenschot hadden ze al moeten zien. Narf, op alle echo's zijn ze iets vooruit gezet, dinsdag zetten ze de datum vast. De ingegeven datum is berekend vanaf de punctie 😉 Nu ben ik bang met twins dat ze eerder komen. Hoe ver was jij toen jij beviel van je twins??
Ik was 33+6w. Ben op 30w tien dagen opgenomen aan de weeënremmers en longrijping gegad. Dan nog tien dagen thuis geweest en dag 11 weer opgestaan met contracties. Ze hebben nog een vierde kuur weeėnremmers geprobeerd maar opening bleef vorderen dus toen zijn ze gehaald. Maar ze wogen 2,5 en 2,35kg en waren 50cm lang! Zeven dagen couveuse voor hun temperatuur, vier dagen op gewone kamer (ik mocht ook blijven gelukkig) en dan naar huis dus op 35+3w. Maar ze deden het super! Ik duim voor je kleintjes!
Voor een 1 eiige is het normaal geloof ik dat ze zo vroeg komen. Wel mooi dat ze zo kort in de couveuse hoefde te blijven. Weet ook dat er risico's aan zitten. Zeker als ze 1 placenta gaan delen. Hoe voel jij je nu met 1? Voelt het nu anders? Ik ben bij mijn dochter bijna 17 weken zwanger geweest maar toen was mijn buik bij de bevalling nagenoeg plat en nu is deze in de avond echt al opgezet.