Hallo! Ik begrijp geen bal van mijn ovulatietesten. Ik dacht dat ik met dag 10 een ei had, maar nu weer een dikke streep? En ik heb een korte cyclus van 25 dagen. Ik geef nog borstvoeding, ik hoorde dat dan je lf te kort zou kunnen zijn voor het innestelen? Kan iemand even mee kijken en er iets zinnigs over zeggen? Het lijkt wel of ik elke dag een ei heb..Ik heb al een zw test gedaan maar is negatief. Ik zit nu op dag 16 van mn cyclus... Ik ga vanavond maar weer eens aan de klus hihi!
van wat ik heb gelezen kun je wel een lh piek hebben zonder dat je eitje springt.. dan kun je dus een paar dagen later weer een lh piek hebben en dat dan bijv je eitje wel springt... dat zou dit kunnen verklaren, maar goed.. ik heb hier niet zoveel verstand van.. vind die van vandaag wel positief iig
je hebt 2 eierstokken dus wie weet dat het hier aan ligt. eitje links en nu een eitje rechts? weet niet of dat kan hoor zou zowiezo een keertje extra klussen, das nooit verkeerd toch misschien anders een kosmobiologische eisprong. Dit betekend dat je inderdaad 2 eispongen hebt in je periode. Dit heeft te maken met de maandstand en je geboortedag. op een duitste site kun je berekenen wanneer je de kosmobiologische eispong zou krijgen volgens de kalender. Berechnung zur Verhtung oder Empfngnis: Kosmobiologische Empfngnisplanung (Mondphasen-Zyklus)
Je kan hormonaal gezien geen 2 eisprongen achter elkaar krijgen... als ik je testen zo zie vind ik je test van dag 10 niet positief. Het streepje is wel donker, misschien geconcentreerde urine?? Maar je streepje is niet net zo donker of donkerder dan de controle streep voor zover ik kan zien. Die van dag 16 komt meer in de buurt!!
Super bedankt voor de reacties! Ja ik vind ook dag 16 duidelijker. Ik heb de vorige keer ook ovulatietesten gebruikt, maar dat was veel duidelijker, nu vond ik elke dag de streep al zo dik. Ik had gisteren ook rekbaar slijm, dus ik denk dat mijn eisprong nu pas was. We hebben 1 keer geklust. Hopen dat dat genoeg was...we zijn allemaal best grieperig dus veel energie voor vaker hadden we niet.. Ik maak me dan wel weer zorgen over de lf-fase, want met een cyclus van 25 dagen en ei op dag 16, dan heeft mn ei maar 10 dagen om in te nestelen, beetje aan de korte kant..komt nog door mijn borstvoeding, die geef ik nog steeds, maar is niet veel meer, een paar slokjes hier en daar. Maar wil er nog niet mee stoppen met BV. Iemand daar ervaringen mee?
Ze zijn allemaal best donker. Misschien een idee om een zwangerschapstest te doen...? Lees wel dat je vruchtbaar slijm hebt gehad, maar toch, zoveel donkere ovutesten zouden ook op een zwangerschap kunnen wijzen, toch?
Hoi hoi, Mag ik vragen welke ovutesten dit zijn? Ik heb van verhalen hier op zp begrepen dat de testen van kruidvat slecht zijn...geven meerdere dagen posi aan. Ikzelf heb hier geen ervaring mee, want ik gebruik de dipsticks van zwanger&kids. Maar ik heb deze cyclus wel ongeveer hetzelfde, nl meerdere pieken denk ik. Ik dacht 13 nov mijn posi ovutest te hebben. Later op 16 nov werd ie weer donkerder en 's avonds echt posi, dus lekker geklust al die tijd. Op 23 nov wilde ik weer een test doen (laatste was van 18 nov en streepje was bijna niet meer zichtbaar) en wat bleek: echt super knaltest. Vervolgens weer elke dag getest en dus dinsdag, woensdag en donderdag posi testen . Wederom aan de klus gegaan, maar ik snap het ook niet. Ik had al eens gelezen dat je meerdere LH-pieken kunt hebben, omdat bij de eerste de eisprong niet plaatsvond en dan later nog een poging gedaan wordt. Mss bij ons toch ook het geval? Ook hier op zp gezien dat zwangeren een posi ovutest hebben, dus mss ben je zwanger?? Kortom: ik weet het eigenlijk ook niet, maar herken het helemaal.
Hoi Vlinder, Ja dat dacht ik ook, heb een zw test gedaan maar negatief... Ik had vorige keer dezelfde testen en toen was het heel duidelijk. Was toen ook meteen zwanger! Wel vaag he, het idee is juist dat je precies weet wanneer je ei is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik wel altijd om 1200 uur heb getest maar niet heel strict ben geweest met niet plassen en drinken enzo. Maar dan zouden ze juist nog donkerder moeten zijn misschien als ik dat wel zou hebben gedaan...
He Moon, Ik heb testen van Matcare. Die gebruikte ik vorige keer ook en die werkten toen prima. Ja raar he die positieve testen. Maar stel dat je zwanger zou zijn, is dat dan al van die eisprong van deze cyclus? Stel dat ik op dag 10 mijn ei had en dat is bevrucht en dat die dan daarna alleen maar positief test? Gaat dat dan zo snel? Ik heb een korte cyclus, dus ik hoef gelukkig niet zo lang te wachten. Mijn zw test was negatief. Ik voel me verder ook helemaal niet zwanger ofzo. Maar dat had ik vorige keer ook niet. Toen kreeg ik pas met 6 weken gespannen borsten en misselijkheid. Na ja we zullen het weten over een weekje, dan kan ik testen!
Hee Lien, Ik denk dat dat dan pas zichtbaar is na de innesteling...als jij op dag 10 je ei hebt, dan zou je op dag 16 wel een innesteling kunnen hebben (denk ik) maar ws is dit wel te vroeg voor kwaaltjes en eventueel hcg kunnen opsporen. Ja, nog even in onzekerheid....pfff. Dacht al een weekje op de wachtbank te zitten, krijg je dit en komt er nog eens een week bovenop....BLEGH...ik haat wachten. Ik lees nog maar even met je mee !
Ja stom he wachten. En maar denken bij elke steek in je buik: wat zou dat zijn? Hier is mijn cyclus ook nog eens raar. Ik ben de laatste tijd best wel lang ongi (een dag of 9!). Raar he, dat had ik voor mijn zwangerschap nooit. En dan ook nog eens een korte cyclus. Knap eitje die op tijd springt, bevrucht moet worden en innestelen en dat allemaal in 15 dagen tijd! Doe jij al lang ovu testen?
Ik heb met mijn vorige cyclus voor het eerst ovutesten gebruikt, maar was niet zo'n succes. Dus nu vanaf eerste dag na ongi meteen begonnen en heel lang doortesten om te zien wat er gebeurt en dat ik mezelf niet de schuld kan geven dat ik niet alles eraan gedaan heb...hihi. Ik heb ook een lang menstruatie, vaak 7,8 a 9 dagen. Het begint wel met bruinverlies, maar dat tel ik ook mee en ik vind dat toch irri. Op zich ben ik wel redelijk regelmatig, denk ik, maar af en toe toch iets raars en een uitschieter. Ben benieuwd wat deze cyclus op gaat leveren. Idd bij elke steekje, kriebeltje of krampje denk je zou dat wat zijn? Had ik dus ook voordat ik op 23 nov weer een posi test had. Had toevallig die dag best veel steekjes links en mss dat ik daarom (onbewust) toch weer ging testen en voila. Maar ondertussen denken dat je op de wachtbank zit...hmmm.... Nu dacht ik gisterenavond (had al de hele dag beetje krampachtige buikpijn) met het afvegen een stipje roze slijm te zien. Vraag ik aan mijn vriend (ja ) of hij wat ziet. Zegt hij: wat wil je dat ik zie? Of wat moet ik zien? Neeuh, gewoon serieus je eigen bevindigen geven...mannen :x. Maar goed, heb ik het nu wel of niet gehad?? Wachten maar weer, hè!