Hallo meiden, Ik ben erg benieuwd of jullie al aan iemand hebben verteld of jullie bezig zijn om zwanger te worden. Ik heb het alleen aan mijn moeder en een hele goede vriendin verteld. heb wel tegen hun gezegd dat ze hun mond moesten houden en niet telkens erna moesten vragen en daar houden zij zich netjes aan. Ik heb verschillende collega's waarvan ik weet dat ze bezig zijn, ik vind het zelf niet iets wat je aan Jan en alleman verteld. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Moet wel zeggen dat ik er soms best moeite mee heb. Ik was laatst aan het winkelen met mijn schoonzusje en zag allemaal leuke kinderkleertjes zei vroeg lijkt het jou niet al wat. En ik maar zeggen nou nu nog even niet hoor. Maar eigenlijk wil ik heeeeeeeeeeeeel graag. Ik ben in maart een jaar bezig. De tijd gaat razendsnel... Ben benieuwd naar jullie reacties -x-
Aan niemand. Mensen denken zelfs dat wij geen kinderen willen. Wij laten ze maar in die waan. Vragen ze tenminste niet steeds of het eindelijk al zover is. Het duurt al lang genoeg zonder dat mensen zich ermee gaan bemoeien en op hun horloge blijven kijken.
ik aan mijn ouders en mijn tante.. als de rest vraagt of wij bezig zijn met kinderen of wanneer wij willen beginnen aan kinderen zeg ik altijd; '' nu nog even niet, nog tijd genoeg' anders gaan ze elke maand zitten zeuren of het al zo ver is.. en stel het duurt nog een jaar, dan zitten ze je bij wijze van spreke zwanger te kijken..
Toen wij net begonnen alleen mijn zus en twee hele goede vriendinnen. Nu we in de MMM zitten: mijn ouders, schoonouders, broers, zussen, zwagers en schoonzussen, drie tantes, mijn oma, 4 vriendinnen + mannen. Dus heel veel mensen. Toen ik geopereerd moest worden vond ik het niet eerlijk mijn ouders enz er buiten te laten. En ik werd ook de opmerkingen in mijn omgeving zat. Ik vind het nu fijn dat de mensen het weten dan hoef ik neit mooi weer te spelen als ik me rot voel.
Helemaal niemand weet het bij ons! En ik moet bekennen dat ik dat soms best wel moeilijk vind hoor....vriendin vroeg laatst aan mij of ik al gestopt was met de pil. Kreeg een kop als een biet en wilde het graag zeggen maar heb met mijn vriend afgesproken het voor ons 2en te houden. Het lijkt inderdaad wel of sommigen het aanvoelen want krijg de laatste tijd opeens wel erg vaak de vraag of ik kinderen wil...
iedereen die het wil weten we kunnen het van de daken schreeuwen en we vinden het zo echt wel tof want zo zijn de mensen...en...en nog niets... kheb daar totaal geen probleem mee integendeel zelfs, we zijn nu aan ronde 4 bezig en dan beginnen ze zelf verhalen van zichzelf of familieleden te vertellen waardoor je weer goeie moed krijgt en weet dat je niet de enige bent waar het niet direct prijs is ik heb er totaal geen spijt van dat we onze mond niet kunnen houden hebben zoals eerst voorgenomen!
Uhm best wel wat mensen mijn broer en zijn vriendin die verwachten over 6weken hun eerste kindje dus als ik advies ergens over nodig heb mijn ouders, de moeder van mijn vriend, zijn stiefmoeder zun vader nog niet.. 2vriendinne van mij en de beste vriend van mij vriend maar wat wel heel gek is sinds wij besloten hebben dat we een kindje willen vragen heel veel vrienden en familie van ben je zwanger ofzo ze zeggen het dat ik het uitstraal hahaha terwijl ik nog niet eens zwanger ben dus dat was wel spooky xxx
eigenlijk alleen mijn ouders en de kinderarts van onze middelste krijg straks al opmerkingen genoeg ben ik bang en daar heb ik nu nog ff geen behoefte aan,want moet eerst nog zien te lukken?
Hoi, Ik heb het alleen aan mijn moeder verteld en ik kreeg ook laser behandeling en ze had voor mij nieuw afspraak ingeplant maar ik heb de waarheid verteld en gezegd dat ik momenteel bezig ben om zwanger te raken en dit risico niet wil nemen en even wil stoppen voor lang tijd, en verder aan niemand zou willen vertellen ze heeft mij belooft want het is een kennis van ons die dit behandeling doet. En als andere mensen mij vragen dan zeg ik dat ik momenteel niet aan kinderen denk en mischien over 1 jaar wil, wanneer ik het tegen iedereen vertel dan gaan ze me iedere keer vragen als ze mij tegenkomen en dat vind ik juist niet fijn want je weet nooit wanneer je zwanger kan raken het kan ook 1 jaar duren of langer. Ik wens iedereen veel succes en hoop dat iedereen gezond kinderen krijg. groetjes, ANGEL24
Ik heb het vooraf ook met niemand besproken. Vond het ook wel leuk om mensen om me heen echt te verassen
1 goede vriendin weet dat we voor een 2e bezig zijn en mijn moeder weet wel dat we er graag nog een willen, maar niet dat we inmiddels al in ronde 4 zitten en naar ronde 5 gaan.
Iedereen weet het: mijn (schoon)ouders, schoonzus, zusjes en zelfs mijn werkgever weet dat wij bezig zijn met zwanger worden. Ben daar nu wel blij om nu het niet zo snel wil lukken en nu wij binnenkort naar de gynaecoloog moeten. Wij krijgen nu steun die wij erg goed kunnen gebruiken. Zelfs mijn werkgever steunt me (komt ook omdat hij zelf jonge kinderen heeft). We kunnen er nu goed met iedereen over praten en dat scheelt een hele hoop.
Ik heb t alleen aan mijn moeder en aan mijn allerbeste vriending verteld. Verder weet helemaal niemand het en dat wil ik ook graag zou houden. Vindt het soms wel moeilijk om mijn mond te houden hoor. Heb soms ook dat ik t er bijna uitflap en dat ik nog net mijn woorden in kan slikken. Toch best lastig als je zo'n flapuit bent
Alleen mijn broertje en schoonzus weten het, meer niet. Soms vind ik het wel moeilijk, maar vind het veel leuker om ze te verassen als het zover is. De meeste van onze familie leden verwachten niet dat we de komende 5 jaar zwanger zullen worden, of dat er uberhaupt kinderen bij ons komen.
Ik heb het aan 2 hele goede vriendinnen vertelt en m`n schoonmoeder weet er van, verder niemand. we willen iedereen idd verrassen als het eenmaal raak is!
Lyst, xxxbeebiexxx, heitjekarweitje,petra, Knap hoor dat jullie het aan niemand hebben verteld Nu het zo lang duurt bij mij om zwanger te worden denk ik weleens waarom heb ik het een jaar terug al verteld aan mijn moeder en vriendin. Maar ja aan de andere kant kunnen ze mij wel steunen als ik het ff niet zie zitten
Bij ons weet iedereen het. Hele familie, alle vrienden, onze werkgevers en onze collega's. We hebben het bewust aan iedereen vertelt, omdat we in de MMM zitten voor IUI. Dan hoef ik me niet telkens te verantwoorden of weer een leugentje te vertellen, als ik een beetje in de put zit of (onverwachts) weer eens naar het ziekenhuis moet voor weer een echo of behandeling. En het voelt heerlijk!
Ik kan me voorstellen als je in de MMM zit dat je het dan wel aan veel mensen verteld omdat je dan inderdaad vaak ervoor weg moet. Ik ken ook iemand die altijd leugentjes verzon en op een gegeven moment kon ze dat niet meer en heeft ze het aan iedereen verteld ook fijn voor de nodige steun denk ik