2 keer een miskraam in een jaar

Discussie in 'Miskraam' gestart door miriam25, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    marla, ik ben totaal de kluts kwijt nu, ik heb het geschreven in topic dood vruchtje maar mijn moeder is weer achteruitgegaan, heeft nu een alvleesklierontsteking er bij, het is gevaarlijk, maak me zo´n zorgen, heb het gevoel alle grip op alles te verliezen, de grote vraag waarom, waarom moet mijn moeder dit allemaal doorstaan, waarom, ik snap het werkelijk niet!

Ben alleen maar met mijn moeder bezig, ze moet beter worden, ze moet!

hoop maar dat ik het volhoud, ik was er gisteren werkelijk ziek van, hardstikke beroerd was ik, iedereen zegt me let op je zelf, maar hoe dan, hoe kan ik nu op mezelf letten, ik ben radeloos!

jette

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Jeetje Jette, ik had er al zo'n slecht gevoel over: normaal liet je toch altijd wel iets van je horen, en het was zo stil rondom jou.
    Ik kan me echt voorstellen dat je radeloos bent: je leeft al 2 weken tussen hoop en vrees, en telkens als je denkt dat het beter gaat, komt er een nieuwe klap en gaat je moeder nog verder achteruit.

Wat een schok dat je moeder er ook een altvleesklierontsteking bij heeft gekregen! Ik weet niet goed wat dat inhoudt, maar wil je weer waarschuwen om niet te veel op Internet te kijken: het maakt je alleen maar heel erg angstig en je komt de slechtste gevallen tegen.

En ja, natuurlijk ga je je afvragen waarom juist jouw moeder dit moet meemaken, en wat zij heeft misdaan om zoveel tegenslag te moeten ondervinden. Helaas is er geen antwoord op deze vraag te vinden: het is gewoon niet eerlijk, en het moet snel ophouden. Net wat je zegt: je moeder MOET beter worden, dat moet gewoon! Laten we heel erg hopen dat je moeder er weer bovenop komt! Hoe kan ze trouwens zomaar van het ene op het andere moment een altvleesklierinfectie oplopen? Hoe krijg je dat uberhaupt?

Pfffffffff.............wat krijg jij veel voor je kiezen, lieve Jette. En ja, je moet nu wel sterk blijven, ook dat moet gewoon, en dat kun je ook! Je bent volgens mij een hele krachtige persoonlijkheid.
    Blijf nu nog even op de been, houd nog even vol, maar zodra het beter gaat met je moeder moet je snel wat tijd voor je zelf inruimen.

Kun je wel een beetje slapen? Je tankt al zoveel bij wanneer je slaapt!

Heel veel liefs,
    Marla

P.s. Als je echt ziek bent (griep, iets viraals), dan moet je je wel afvragen of je naar je moeder moet gaan: je moeder is al zo zwak, en een griep zou haar alleen nog maar verder verzwakken. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit schrijf, maar ik weet uit eigen ervaring hoe de griep je te pakken kan krijgen, wanneer je een verzwakt afweersysteem hebt.
    P.s. 2: Als je dus ziek bent, dan moet je misschien toch maar je broer bellen om te eisen dat hij bijspringt. Zet je over je principes heen, hoe enorm moeilijk dat ook is. Maak hem duidelijk dat het je ernst is, of misschien kan je vader dat doen. Maar uit je verhalen begrijp ik dat je dat niet van je vader kunt verwachten.

Goh lieve Jette, ik vind het zo jammer dat ik zo weinig voor je kan doen: zou je zo graag willen helpen!

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Lief van je marla wat je allemaal zegt, mijn vader vond ook al dat ik zo sterk was en zoveel voor hem had gedaan de afgelopen tijd, nu is dat voor het eerst dat ik hem zulke dingen hoor zeggen, was er verbaasd over!
    Heb duidelijk tegen hem gezegd dat wij nu sterk moeten zijn, er voor elkaar moeten zijn en dat we moeten vechten voor mijn moeder!
    Hij is nu weer iets rustiger maar wil morgen liever niet mee naar het ziekenhuis omdat hij dat niet echt aankan!
    Ik vindt het prima, hij moet zich niet forceren in dit geval!

Gisteren was ik lichamelijk ziek van het nieuws, ik was accuut echt heel beroerd en megakoud, klappertanden, puur van de stress!
    Ik ben nu wat rustiger, heb nog wel stress ik merk het aan mijn maag, zit constant met een vol gevoel, ben inmiddels al wat kilootjes kwijt, maar ben liever wat te dik dan dit!

Ik hoop maar als ik straks bel dat het nog steeds stabiel is!

liefs
    jette

4. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ah nee Jette, wat vreselijk! Weet er niet zo heel veel van, maar is het niet zo dat ze een onsteking aan de alvleesklier moeilijk kunnen behandelen omdat er absoluut geen lucht bij mag komen? Inderdaad net als Marla zegt, het was al veel te stil... Wel fijn dat je nog even wat hebt laten weten, we leven hier allemaal met je mee.

Heel veel sterkte meid!

Neeke

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve lieve jette,

wat vind ik dit verschrikkelijk, kweet niet geod wat ik moet zeggen maar het raakt me, dat jou en je moeder natuurlijk dit moet overkomen vreselijk.

en ik denk dat marla en neeke meer verstand er van hebben als ik want ik weet echt niet wat het allemaal inhoudt en met je lichaam doet.
    maar denk enorm aan je
    ik vind dat het wel gezegd mag worden dat je een kanjer bent liefs miriam

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neeke ik wil jou veel succes vast wensen met de echo die er aan komt liefs miriam

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dank je wel miriam voor je lieve woorden, ik wil trouwens iedereen bedanken die zo met mij en mijn familie meeleeft, en zelfs kaarsjes aansteekt, ik waardeer het zo!
    Want eigenlijk zijn we natuurlijk volstrekt vreemden voor elkaar, al voel ik dat absoluut niet zo, ik voel het echt als echte vriendinnen!
    We leven zo met elkaar mee, steunen elkaar door dik en dun, BEDANKT MEIDEN!

Dat van het geen lucht bij de alvleeslklier hoor ik hier voor het eerst, dat weet ik echt niet, terwijl ik inmiddels al bijna dokter ben geloof ik, ik weet exact hoe de aparaten werken waar mijn moeder aan licht, en de werking van infecties en ontstekingen, antibiotica etc. etc.

Ik weet dat ze het gespoeld hebben vandaag en dat ze de alvleesklier bekeken hebben en dat het orgaan zich aan het herstellen is, dat vindt ik erg positief toch?
    De ontsteking is nog niet weg maar is wel gereduceerd, raar he hoe je telkens je weer om kunt schakelen, zo ben je bezig met dat je moeder binnenkort wakker wordt, en zo ben je met getallen van koorts bezig!
    Prioriteiten stellen noemen ze dat geloof ik he?

Nou ja ik blijf hopen!
    Ik vecht door voor mijn moeder en voor mijn vader!

Jette

8. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Jette,

Lijkt me een goed teken dat de ontsteking minder wordt en de alvleesklier zich herstelt! Je klinkt ontzettend sterk. Ik weet dat het niet makkelijk is nu, maar probeer ook een beetje voor jezelf te vechten en aan jezelf te denken. Nog even volhouden meid en dan ziet het er vast veel beter uit!

Miriam dankjewel, lief dat je eraan denkt. De zenuwen beginnen aardig op te spelen nu. Bij het werken had ik genoeg afleiding, maar de komende 3 dagen thuis dus dat wordt nagels bijten... Gelukkig ga ik naar mijn ouders en mijn oma, dan gaat de tijd vast snel voorbij. Blijf wel angstig om nog voor de echo bloedverlies te krijgen :( probeer toch positief te blijven...

Liefs en ik wens jullie een geweldig weekend,

Neeke

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou jette,

geen dank hoor is het minste wat we nu kunnen doen voor je denk ik zo, en ja ik heb ook het idee niet dat we vreemden zijn jullie weten alles van me meer dan me vrienden of familie dus voelt zeer vertrouwd probeer iets vaker tijd te maken nu om te kijken op het internet voor jou jette, vind het echt heel erg allemaal en ik kan alleen maar bidden en eenkaarsje aansteken hopen dat het allemaal goed komt. ben wel trots op je hoor dat je zo knokt voor je moeder en vader toppie

en neeke ik het een goed voorgevoel bij jou hoor meid dus probeer er van te genieten en ben heel nieuwschierig hoe het maandag gaat laat je het ons nog even weten?
    liefs en een knuffel voorjullie alle drie jette marla en neeke

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marla

geniet jij al van je weekendje weg? heb je er effe niet meer over gehoord ging het nog wel eens door.
    kweet het niet meer maar als het door is gegaan hoe heb je het gehad.

liefs miriam

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    He neeke geen zorgen maken meis, het gaat helemaal goed komen, probeer ontspannen te blijven, en je te vermaken dit weekend des te sneller is het maandag!

succes meid!

jette

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Het weekend was gezellig en ging snel voorbij. Mijn oma paar keer gezien. Het is jammer genoeg moeilijk communiceren met haar omdat ze vrij onduidelijk spreekt, maar meestal weet ze toch wel duidelijk te maken wat ze bedoelt. Ze vond het heerlijk om Thijs en mij weer te zien, voelde goed.

En inderdaad, nu dus nog maar 2 nachtjes en 1 dag, 36 uurtjes... Zit wel op hete kolen hoor, dacht gisteren dat m'n boobs niet meer pijnlijk waren en zit dan meteen tegen het plafond. Gelukkig kwam het daarna dubbel zo erg terug :).

Jette, hoop dat het de goede kant op gaat met je moeder!

Heb voor de dames die ik nu een beetje volg (waaronder jullie 3-en) vanochtend een kaarsje opgestoken bij Maria. Zoals ook al in een ander topig gezegd, dat het maar een vruchtbaar voorjaar mag worden!

Veel liefs en een dikke knuffel,

Neeke

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, hoe is het me je? Het is weer zo stil, en ik hoop dat dat deze keer niet betekent dat het slechter gaat met je moeder, maar dat je gewoon erg moe bent, en nu heel druk aan het praten bent op je werk.
    Begin me weer een beetje zorgen te maken! Ik hoop dat het goed gaat, en dat Neeke's kaarsje geholpen heeft.

Oooow lieve Neeke, wat enorm lief dat je een kaarsje voor ons hebt opgestoken! Een hele dikke knuffel, en ik kan me toch zo enorm voorstellen dat je de zenuwen krijgt voor je echo: laten we alsjeblieft hopen dat alles goed is, maar ik heb er net als Miriam wel een goed gevoel over. En wat betreft je zwangerschapssymptomen: van Amber had ik al begrepen dat die de dan weer een paar dagen bijna weg kunnen zijn, terwijl ze het volgende moment in het kwadraat terugzijn. Ik duim heel erg voor je! Je bent nu alweer 8 weken zwanger, en dat schiet gelukkig toch al weer op. Hoe laat moet je morgen?

Heel fijn dat je bij je oma bent geweest dit weekend. Het lijkt me wel heel moeilijk om haar zo onduidelijk te horen praten: je weet hoe ze altijd voorheen praatte, en nu kan ze het niet meer goed. Gelukkig kon ze wel duidelijk maken wat ze bedoelde.

En Miriam, lief van je dat je nog aan mijn weekend hebt gedacht: mijn overnachting in het kasteel (met 5-gangen diner en bijpassend wijnarrangement, haha) was heel erg leuk, en ik ben heel blij dat ik er tussenuit was op mijn bevallingsdatum (31 maart).
    Ik heb zaterdag nog wel een paar keer aan mijn miskraam moeten denken, en vooral aan de tijd net na de missed abortion: hoe ik me toen voelde, welke liedjes op dat moment populair waren.... Mijn vriend en ik konden ons niet voorstellen dat ik waarschijnlijk al bevallen zou zijn, of op alle dagen liep als ik geen miskraam had gehad. We moesten allebei wel erg lachen toen we tegelijk zeiden dat we in elk geval dan niet in een kasteel zouden hebben overnacht.
    Al met al heb ik echt een hele fijne dag gehad, en we hadden ook nog eens het weer en mijn ovulatietest mee: had die ochtends zelfs een smiley!
    Oh ja, en we hebben ons lekker laten gaan, en ons niet druk gemaakt over de gevolgen van acohol op zaad en ei: het was echt heerlijk om een beetje beneveld van de drank over van alles en nog wat te filosoferen (zeg maar gewoon zeveren, hihi). Ik kan het jullie echt aanraden om een (luxe) weekend weg te boeken op je uitgerekende bevallingsdatum. Zo wordt een verdrietige dag nl. een hele leuke.

Hoe gaat het nu met jou Miriam? Bel je nog veel met je zusje? Mis je haar erg?

Heel veel liefs,
    Marla

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    He lieve neeke, bedankt voor het aansteken van een kaars voor ons, nu moet het beter gaan!
    Kan je oma als ze niet uit haar worden kan komen ook schrijven? Of werkt dat ook niet meer helemaal!
    Hoop dat je nog veel kwalitatieve uren / dagen met haar kan en mag doorbrengen!

Marla, tja wat moet ik zeggen het valt me zwaar maar ik moet door, heb geen keuze het is allemaal zo verwarrend, en vreemd voor me, mijn moeder lijkt stabiel, qua bloeddruk, koorts en hartslag, maar nu klagen ze over het feit dat ze wel ontstekingswaarden in het bloed heeft, maar geen koorts?
    Ik weet het ook niet meer, het was toch goed geen koorts te hebben?
    Soms zie ik het niet meer zitten, maar ik moet door en ik moet sterk zijn!

jette

15. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Ook hier even een kort berichtje.

Jette, je bent een volhouder! En je moeder zo te horen ook. Het zal nu vast eens de goede kant op gaan, lijkt me ook tijd. Sterkte!

En dames: jullie gevoel klopte, vanochtend zag alles er goed uit op de echo! Had zelf ook wel een goed gevoel erover maar dat maakte me ook nerveus, bang voor een teleurstelling. Gelukkig was de afspraak al om 9 uur. Zelfs op dat tijdstip moesten we nog 20 minuten wachten, hoest mogelijk... Het voelde bijna alsof dit pas de zwangerschapstest was, gek hoor. Durfde me duidelijk nog niet te binden.

Blijf het spannend vinden, ook omdat ik het gevoel heb dat ik nog steeds tegen een virusinfectie aanzit (amandelen doen een klein beetje zeer) en dat kan nou eenmaal slecht uitpakken, al is die kans niet groot. Gelukkig zei de gyno dat de kans dat het mis gaat nu nog maar heel klein is, zo'n 3%. Ongeveer net zo groot als de vorige keer dat het mis ging :( maar dit keer gaat het vast goed!

Dus dames, hopelijk mag ik het nog een keertje van de daken schreeuwen:

we hebben een kloppend hartje gezien!

Dat er maar veel goed berichten mogen volgen hier.

Veel liefs,

Neeke

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    neeke nogmaals proficiat het is werkelijk fantastisch nieuws, jij bent voor ons het levende bewijs dat het kan, we houden ons daar aan vast dat het voor ons ook nog mag lukken!

Ja mijn moeder is een vechter, een ijzervreter noemen we dat in het noorden soms is dat ook wel eens lastig, maar nu is dat zeer positief!
    Ze vecht als een tijger en dat moet ook! Ze mag niet opgeven!

Jette

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, fijn dat je moeder zo'n ijzervreter is: ze moet wel een stalen gebit hebben om zo veel ijzer te moeten wegwerken. ;)
    Hoe gaat het vandaag met haar?
    En Jette, jijzelf bent inderdaad ook zo sterk als een beer: een hele, hele, HEEEEEEEELE dikke knuffel van mij! Hoop dat er snel betere tijden voor je komen.

En Neeke, nogmaals enorm proficiat! Het lijkt me erg moeilijk om te geloven dat je nog maar 3 procent kans hebt dat het mis gaat, gezien je eerdere ervaring, maar misschien hoorde jij de vorige keer toch bij die 3 procent. Er is geen achterstand in groei van je vruchtje, dus ik denk dat hij nog wel even een maand of 7 flink doorgroeit! Echt super voor je! Jouw dag kan vast niet meer stuk!

Liefs,
    Marla

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou zo sterk dan als een knuffelbeer ben ik marla, tja ik heb geen keus he ik moet sterk blijven, ik help er niemand mee als ik instort!

Vandaag weer beetje positiever nieuws maar durf er nog niet in te geloven, heb net voor de middag gebeld, geen koorts, stabiel qua hart en bloeddruk en de longen waren beter als gisteren!
    Zelfs de waardes waren iets gedaald, zo door gaan MAM alsjeblieft ik smeek het zo doorgaan!

Vanmiddag wordt de luchtpijp geopend en kan de slang uit de keel, zie er wel een beetje tegenop maar het moet, dus keuze hebben we niet!

Jette

19. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi lieve Jette, ik zie hier dat je een update over je moeder hebt geschreven: jippie, wat een goed nieuws, zeg, alle waardes stabiel, geen koorts.
    Ik smeek met je mee: oooooooooow Jettemama blijf zo doorgaan! Jette kan je echt met geen mogelijkheid missen! Blijf bij haar, en herstel alsjeblieft snel!

Is de open luchtpijp bij je moeder een akelig gezicht, of valt het wel mee? Lijkt me heel moeilijk om je eigen moeder aan allemaal slangen en draden te zien liggen en nu ook dus met een open luchtpijp!

En ja, Jette, natuurlijk ben jij van buiten een knuffelbeer, maar van binnen zit er een vrouw van staal, die veel aankan, maar met een gouden hart!

Liefs,
    Marla

Neeke, geniet je nog lekker na van je mooie echo?

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Marla je bent echt een fantastische vriendin voor me, raar he we hebben elkaar nog nooit ontmoet maar het voelt zo goed!

Bedankt voor je lieve woorden, ik zeg dat ook elke dag tegen mijn moeder, dat ze me nog lang niet mag verlaten, dat ik niet zonder haar kan, dat we wel onze meningsverschillen hebben maar ondanks alles vreselijk veel van elkaar houden!

Ik weet zeker dat ze het op dat moment hoort, en ik hoop maar dat het een positief effect heeft op haar herstel!

Ik houd echt van mijn moeder, en kan echt niet zonder haar!

Ik probeer sterk te blijven, hoop maar niet dat deze drukte me in gaat halen, maar ik doe mijn best!

Ze hebben haar luchtpijp vandaag niet open gemaakt, was onvoldoende bezetting nu staat het gepland voor morgen!
    Ik denk dat het er minder erg uit ziet dan de slang in haar keel, nu ligt ze vaak met haar mond open haar tong scheef in haar mond en dan komt er wat speeksel vrij!
    Als ze een pijpje in haar luchtpijp krijgt komt er zo'n dopje op dus dat ziet er vast prettiger uit!

liefs
    jette

Deel Deze Pagina