2 keer een miskraam in een jaar

Discussion in 'Miskraam' started by miriam25, Jan 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    En Neeke, ben je al bij de VK geweest? Ben zooooooo benieuwd.

Ik moest wel lachen om die gietijzeren pan waar je vergeten was boter in te doen: dat soort dingen doe je bijna alleen maar als je zwanger bent......
    Dat heet zwangerschapsvergeetachtigheid, haha.
    En dan durft ze nog op te schrijven dat ze bijna niet merkt dat ze zwanger is. ;)

Oh, dat bedoelde je dus met je tekenklasje voor kleuters. Sorry, had het compleet verkeerd begrepen. Ik heb trouwens ook op schilderles gezeten, en dat is inderdaad erg leuk. Helaas moest ik stoppen omdat ik geen tijd meer had, maar ben van plan om het toch weer eens op te pakken.

Hopelijk kun je ons snel iets laten weten!
    Hoe gaat het met je oma?

Ja Jette, je komt dan ECHT niet tot schoonmaken toe in zo'n situatie: was bij ons ook het geval tijdens het ziekbed van mijn schoonvader. Toch wel eens fijn als het dan wel weer schoon is, niet?
    En dat geeft je wat afleiding bij het wachten op de uitslag van de operatie.

Liefs,
    Marla

2. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ja klopt marla, ik kan maar beter een beetje bezig blijven en ook nog met een schoon resultaat!

Dat houdt je gedachten ook een beetje bezig, en voelt goed als alles lekker schoon en fris is!

jette

3. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Lieve dames,

Vanochtend bij de verloskundige was alleen intake, zoals ik eigenlijk al dacht. Iedereen was erg lief voor me, ze wisten allemaal van mijn recente mk. Echo kon jammer genoeg niet, dat apparaat is er tegenwoordig alleen op donderdag, maar ik mocht wel meteen een afspraak maken voor een extra echo donderdag a.s.. Wel weer 6 dagen wachten maar als het dan goed is, zit ik alweer ruim over de 10 weken.

Bij het gesprek merkte ik zelf ook pas echt goed hoe terughoudend ik ben over de zwangerschap, het gesprek ging ongeveer zo: "Hoe voel je je?" "Goed maar dat was de vorige keer ook zo dus dat zegt niks..." Ben er toch wel heel sceptisch over merkte ik... De verloskundige was heel begrijpend, ik mag altijd langs komen voor een extra gesprek, nog een echo met 12-13 weken, of straks - na 12 weken - een keertje extra hartje luisteren, noem maar op. Ook raadde ze me aan om er vooral van te genieten, ze begreep heel goed mijn terughoudendheid maar zei ook dat dat je toch niet kan behoeden voor verdriet als het toch weer mis zou gaan en daar heeft ze denk ik wel gelijk in. Na afloop van het gesprek heb ik echt een kwartier zitten huilen onderweg naar huis. Alle spanningen van de afgelopen weken kwamen eruit. Had me niet gerealiseerd hoe spannend ik het allemaal vind. Dat was wel even goed denk ik.

Maar goed, nu mijn best doen om de knop om te krijgen! De komende dagen zal dat nog wel even lastig blijven, maar als het volgende week donderdag goed is dan moet het zeker lukken. Als het dan goed is ga ik het ook aan iedereen vertellen, behalve misschien nog op mijn werk niet. Van de andere kant, als dat buikje van mij zo blijft groeien dan kan ik het niet meer veel langer verbergen. Dat groeiende buikje geeft me veel vertrouwen.

Zo hehe, moest ik even kwijt. Alvast een fijn weekend allemaal!

Liefs Neeke

4. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Heee Neeke, wel erg jammer dat ze het echo-apparaat niet tot hun beschikking hadden, maar gelukkig kun je donderdag al weer een echo krijgen! Het is sowieso wel eens goed om zo'n intensief gesprek te hebben met de VK: ik vond vooral haar opmerking heel sterk dat je gewoon moet proberen te genieten, omdat je hoe dan ook verdriet zult hebben als het weer misgaat.
    Ik denk dat daar veel waarheid in zit. (maar ja, natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik ga dat toch proberen na te leven als ik weer opnieuw zwanger ben en me heel bewust deze zin voor de geest te halen).

En lieve Neeke, het is gewoon zo enorm logisch dat je zo terughoudend bent, en dat je toch veel spanning hebt gehad. Goed dat je 15 minuten in je auto hebt kunnen uithuilen. Dat heeft je vast opgelucht!

Ik duim voor een goede echo aanstaande donderdag!

Liefs,
    Marla

5. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    lieve neeke,

er zit natuurlijk heel veel waarheid in wat de VK je verteld hebt, maar dat lijkt me mega moeilijk omdat je angstig en onzeker bent! Die knop kun je niet zomaar omzetten, probeer gewoon zo rustig mogelijk te blijven, gezond te leven, en ook nog andere dingen belangrijk te vinden in het leven, wat komt dat komt!

Maar mijn duimen draaien overuren voor jullie dat het goed mag gaan!

KOMT GOED MEIS!

Jette

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Dames hier een kort berichtje van mij nog weer,
    jette hoe is het met je moeder? gaat het de goede kant op hoop het zo

marla hoe ist verder bij jou?

neeke goed nieuws ben ik altijd blij mee mooi dat het nog goed gaat en donderdag ja spannend hoor lijkt me wel weer echt iets om naar uit te leven heb vertrouwen in je zelf en als jij het iedereen wilt vertellen zou ik dat zeker doen, ik ben heel blij voor je

voor jullie alledrie gaat er elke avond een kaarsje bij de wierooktafel aan hoop dat het geluk brengt.

hier lijkt de tijd wel stil te staan de ene ellende naar de andere ellende komt.

vanaf vorig jaargaat alles mis,
    twee keer een miskraam, tegen over dat er twee uit de fam zwanger raken en waar het goed gaat (ik hoop ook nooit dat iemand het moet meemaken hoor niet verkeerd begrijpen). oma overlijd, vakantie kon niet doorgaan, nu de auto weer stuk
    gatver bah in huis elke keer kleine dingen die er mee ophouden,
    heb soms echt het gevoel of er in plaats van een engelte een duiveltje op mijn schouder zit.
    die denkt ja weer wat haha, je wordt er moe van en dan probeer je altijd nog weer te relativeren van tja het is niet leuk maar er zijn ergere dingen in de wereld.
    bah bah bah

sorry moest er effe uit

7. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    stuur dat duiveltje dan weg miriam, zeg dat hij niet meer welkom is, dan is er ruimte voor een engeltje eerder niet!

Vervelend meis dat je alsmaar pech hebt, ik weet er jammer genoeg alles van, maar ik ben er van overtuigd, na regen komt zonneschijn, probeer toch ook nog de leuke dingen des levens te zien, ook al zijn ze nog zo klein!

Komt goed meis!

liefs
    jette

8. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Miriam, ik herken net als Jette jouw gevoel van pech. En kijk eens....... Jette heeft dat rotduiveltje al voor je weggestuurd en volgens mij zie ik al een engeltje rondfladderen dat zich opmaakt voor een landing op jouw schouder.
    Ik zie trouwens dat er ook al eentje op weg is naar Jette, of zat hij er nou al sinds vandaag?
    Nou meiden, die engeltjes hebben het momenteel druk met jullie. ;)

Maar nu even serieus: toen bij mij ook alles mis leek te gaan en ik me al ging afvragen wat het volgende zou zijn, vertelde mijn zus dat ze ook zo'n periode vol ongeluk had gehad. Ook zij had het gevoel dat er maar ongeluk bij bleef komen. Ze vertelde dat ze er op een gegeven moment achter kwam, dat er al een tijdje geen pech meer was geweest, en dat alles weer goed was. En zo zie ik het ook.... sinds een week of 3 gaat alles weer de goede kant uit, en heb ik al weer een paar hele gelukkige momenten gehad. Want dat is natuurlijk wel zo....... je kunt het geluk alleen maar zien en waarderen, als je de andere kant hebt meegemaakt.
    Je bent nu even extra verdrietig en ziet het somber in, maar juist daarom waardeer je de goede dingen in je leven, en een nieuwe zwangerschap bijv. veel meer dan een ander. Moed houden, hoor, lieve Miriam, jouw tijd komt zeker ook nog wel.

Wat Jette zegt klopt echt: na regen komt zonneschijn. Na ellende komen er ook echt weer goede tijden! Het gaat nooit alleen bergafwaarts in je leven. Wij proberen je gewoon uit dat dal te trekken!

Ontzettend lief van je dat je kaarsjes voor ons brandt! Maar vergeet er ook niet eentje voor je zelf op te steken, he?

En enorm sterke Jette, ook voor jou komen er betere tijden aan: houd dat goed voor ogen!

Met mij gaat het weer goed: ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden, en voelde me daar toch wel wat verdrietig onder. Gisteren heb ik een hele lekkere dag gehad, waarbij ik flink wat kleren heb gekocht, en dat helpt een ietwat sombere vrouw ook nog wel eens uit een dip. ;) (vandaar dat ik gisteren van mezelf uit mijn dak mocht gaan).

Liefs,
    Marla

9. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Heerlijk is dat he marla, een nieuwe outfit echt even lekker voor jezelf wat geld over de balk smijten, ik ga dat deze week ook doen, ga tussen de middag even naar de kapper, is echt wel nodig!
    Ook wil ik mijn haar weer blonderen lekker fris voor de zomer!

En ik ga mijn garderobe uitbreiden deze week!

Mezelf even verwennen!

Jette

10. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Goed idee om nieuwe kleren te kopen, en weer eens naar de kapper te gaan: daar alleen al voel je je beter door en je hebt het ook echt verdiend! (en het voelt ook zo enorm lekker...... zegt de ervaringsdeskundige).

Weet je al wat je wilt kopen? Waar ben je naar op zoek?

Liefs,
    Marla

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ja je moet af en toe ook even aan jezelf denken he?!

Ik denk aan wat leuke shirts en een broek oh ja moet ook nog andere schoenen, het is maar goed dat ik net mijn salaris heb gekregen en volgende maand natuurlijk mijn vakantiegeld, ik ga mezelf eens lekker verwennen!

Jette

12. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Goedemiddag dames,

Fijn weekend gehad allemaal? Hier was het vrij druk, zaterdag naar vrienden in het hoge noorden, zondag schoonfamilie. Vandaag is mijn mama dag, lekker thuis rommelen met mijn kleine ventje.

Miriam, vervelend is dat he, zo'n periode dat vanalles misgaat! Vorig jaar was niet zo'n best jaar voor ons. Begon met een miskraam, eindigde met een miskraam, mijn moeder was er niet altijd even goed aan toe (zij heeft bipolaire stoornis), en nog allemaal van die vervelende dingen. Maar net als Marla zegt, op een bepaald moment realiseer je je dat het eigenlijk alweer een tijdje lekker loopt. Het is natuurlijk ook zo dat áls het al niet lekker gaat, alles wat tegenzit nog meer opvalt. Als je goed in je vel zit, kun je veel beter een tegenslag opvangen. Ik merk dat nu ook, het gaat niet goed met mijn oma al is ze wel stabiel (ze is heel eigenwijs en sterk, volgens mij accepteert ze gewoon niet dat het snel afgelopen is en gaat het daarom nu eigenlijk best goed met haar!), maar doordat het thuis goed zit en ook op mijn werk (en natuurlijk mijn zwangerschap) kun je dat makkelijker absorberen. Veel succes meid, komt goed! En dat rotduiveltje kon ik al niet meer vinden, dat is al door de andere dames weggejaagd!

Hier alles ok, wel wat buikpijn sinds gisteren maar vooral richting mijn liezen, las op het forum (ben er zo blij mee...) dat er genoeg dames zijn die vanaf deze periode bandenpijn hebben, dus maar hopen dat dat het is. Gelukkig heb ik donderdag alweer een echo! Reuze spannend...

Wens jullie een mooie middag en avond, liefs

Neeke

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Ben al weer wat positiever ik denk mij krijgt niemand klein zet hem op meid en laat je niet kennen, daar ben ik nu dus weer mee bezig.

Ik ben er nu wel achter dat het leven hard is en dat je echt niks kunt leiden, maar goed ook hoor,.
    maar dat maakt het juist zo moeilijk om het te accepteren, en daar werk ik nu aan heel hard.

heb de uitslag binnen van het chromosoon onderzoek er is niks uitgekomen we zijn kerngezond en hebben dus gewoon domme pech gehad twee keer, de gyn was heel aardig en gaf aan dat ik zo veel extra controle mocht krijgen als ik wou.

ben opgelucht en blij maar tevens wordt het zo moeilijk te begrijpen dat het twee keer domme pech is geweest, nou ja we gaan met frisse moed verder
    knuffel aan iedereen groetjes miriam

14. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Goedzo miriam, met frisse moed er tegen aan, zo mag ik het horen!

Het gaat heus lukken, hoe gaat het eigenlijk met je hubbie, hoe voelt hij zich?

Jette

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hij vind het allemaal wel goed hij zegt tja ze hebben er in het ziekenhuis voor geleerd dus tzal wel zo zijn beetje chiniche lijkt wel.

maar ook hij heeft de wens stevig te pakkendus we gaan voor eind deze maand hihi, hopen dat het lukt.

hoe gaat het met jullie?
    en met je moeder jette?
    en neeke gaat het allemaal nog goed nog 2 dagen en dan weer een echo spannend hoor ben zeer benieuwd laat het ons weten

dikke knuffel van uit almelo hihi

16. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Goedzo miriam, ben blij dat je mannetje er nog steeds overdenktom er voor te gaan!

Met ons gaat het goed, mijn mannetje is er echt voor me, we willen proberen de volgende ronde vol aan de bak te gaan, dus wel te proberen om zwanger te worden!

Mijn moeder is stabiel, en dat lijkt dus goed maar ben zelf een beetje ongeduldig aan het worden en ik weet dat dit totaal onterecht is, maar heb vandag een beetje moeite met geduldig afwachten, ik wil mijn moeder terug.......... maar ja zo werkt het niet, maar okay ze is stabiel geen koorts, goede bloeddruk en nogmaals ik moet afwachten!

Jette

17. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Jette, het blijft nu lang rustig met je moeder, duurt vast niet meer lang voordat ze bijkomt! Ga zo even op de andere topic kijken.

Miriam, fijn dat er uit het chromosomenonderzoek geen reden is waarom een volgende zwangerschap weer mis zou gaan! Tsja ik vraag me ook wel eens af waarom het twee keer mis is gegaan. De eerste keer is waarschijnlijk het hartje niet gaan kloppen, de tweede keer is een groot vraagteken. Ik hoorde vorige week van de verloskundige dat ze zelfs bij miskramen niet vaak een reden vinden voor de miskraam wat betreft chromosomen. Het is dus gewoon vette pech! Maar ja, het is ook zo ingewikkeld om van één celletje in een mensje uit te groeien, één verkeerde deling en het is niet goed. Eigenlijk is het een wonder dat het zo vaak wél goed gaat!

Hier alles prima, mijn oma blijft stabiel, fijn dit weekend weer naar haar toe. Vandaag is mijn moeder aan één oog aan staar geopereerd. Ze zag er erg tegenop maar het is meegevallen. Wel is het hoornvlies een beetje beschadigd door een pleister (jaja, ik verzin het niet!) maar dat herstelt weer vanzelf. Morgen weten we hoe goed ze nu kan zien.

Zelf nog steeds moe al lijkt het ietsje beter (waardoor ik meteen begin te twijfelen :( ), 's avonds een buikje, niet meer veel buikpijn gelukkig en als ik buikpijn heb voelt het eerder als oprekken dan als samenkrimpen dus ik hoop dat het met het groeien van de baarmoeder te maken heeft. Ben al aan het aftellen tot de echo overmorgen...

Veel liefs,

Neeke

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    oooooooooh neeke wat spannend allemaal
    nog 1 dag hoe laat ben je morgen aan de beurt?

en jette fijn dat je moeder stabiel is en ja ik kan me voorstellen dat je het niet snel genoeg vind gaan zou ik ook hebben van mijn moeder moeten ze afblijven.

en trouwens we gaan er voor het volgende keer hopen allemaal maal zwanger.

marla hoe gaat het met jou?

mijn vriendin heeft suiker ziekte en moest gisteren naar het ziekenhuis ze wouden haar eigenlijk houden ter opservatie maar ze moch uit eindlijk toch naar huis met veel controle's de bloedsuiker daalt wel maar niet veel nog ze zit nog veel te hoog rond de 18 en moet echt onder de 10 komen

maandag gaat ze ook in het huwlijks bootje, en zo zie je maar weer ieder huisje heeft zijn eigen kruisje.

nou iedereen weer een dikke knuffel van mij, en Neeke hou ons niet te lang in spanning greets miriam

19. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ja hoor miriam, iedereen krijgt zijn of haar portie ellende mee in het leven, al lijkt het momenteel voor velen de nare periode te zijn!

Maar ik ben er van overtuigd dat na regen de zon gaat schijnen ook voor allen hier die momenteel in de put of in de stress zitten!

We moeten geduld hebben (zegt degene die het meest ongeduldig is van allen!)!

;)

Dikke knuffel van mij
    Jette

20. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Nou Neeke, pijn in de liezen heeft volgens mij vaak met bandenpijn te maken, dus dat is goede pijn, en het oprekken van je baarmoeder doet inderdaad wat pijn. Ik zie het al helemaal voor me: jouw vruchtje die met zijn handen en voeten uit alle macht jouw baarmoeder aan het oprekken is. Wel enorm eng en spannend dat je morgen die echo hebt, maar als het goed is, dan geeft het je ook weer wat opluchting. Ik ben net als Miriam benieuwd hoe laat je moet, dan duim ik extra voor je! Heel veel succes!

Wat akelig van je moeder: wat is een bipolaire stoornis eigenlijk?

En lieve Miriam; van harte gefeliciteerd met de goede uitslag van jouw chromosomenonderzoek! Yes, yes, dat betekent dus dat jullie een hele grote kans op een gezond kindje hebben! En bij die dikke pech die jullie hebben gehad, moet je niet al te lang stil staan: het belangrijkste is dat er niets met jullie aan de hand is! Net wat je zegt: er weer met frisse moed tegenaan.
    Bij mijn vriend merk ik ook een hele grote wens om vader te worden. Als hij merkt dat mijn eisprong in aantocht is, dan wil hij geen kans voorbij laten gaan.

Trouwens, wat vervelend dat je vriendin vlak voor haar bruiloft zo'n last van haar suikerziekte krijgt. Ik hoop maar dat ze op de dag zelf geen problemen meer heeft. Veel plezier maandag!

Hey Jette, je schrijft dat jij het ongeduldigst van allemaal bent. Ik neem aan dat je het over je moeder hebt: ik kan me zo voorstellen dat je enorm graag met haar wil praten: het heeft nu ook wel lang genoeg geduurt! Ik hoop echt dat jouw moeder binnenkort ontwaakt. Hebben ze het daar alweer over gehad? Is ze al weer nog wat wakkerder geworden?

Met mij is alles goed: ik ben alweer over de teleurstelling heen van mijn ongi, en mag over een week al weer aan de ovutesten. Ik verwacht mijn eisprong op 27 april, nog wel op mijn verjaardag, maar ik durf er niet bij te zeggen dat een bevrucht eitje mijn mooiste verjaardagscadeau zou zijn. Ik wil de goden niet verzoeken, en weet van mijn vorige cyclus dat een eisprong op een bijzonder moment niets wil zeggen. Het is gewoon toeval, dus mijn verwachtingspatroon is laag. Ik wil ook absoluut niet te veel hoop hebben, en ga er maar vanuit dat ik ook deze maand niet zwanger raak. Om eerlijk te zijn vraag ik me wel eens af wanneer dan? Mijn missed abortion was op 12 september geconstateerd, en ik ben dus 2 keer gecuretteerd op 5 en 19 oktober, en dat is dus best al weer een tijdje terug. Wel heb ik het idee dat mijn lichaam zich elke cyclus weer verder hersteld. Het klinkt heel vies, maar ik heb nu voor het eerst weer bruine prutjes bij mijn ongi zitten. :oops: Mijn baarmoederwand is dus 2 keer schoongeschraapt kort achter elkaar, en ik denk dat het dus wel wat tijd vergt voordat de baarmoederwandslijmlaag weer is opgebouwd.

Jette, wel heel fijn dat je voor het eerst het gevoel hebt dat je lichaam weer op orde is.

Trouwens, Miriam, op welk moment in de cyclus zit jij nu? Zit je vlak voor je NOD?

Liefs,
    Marla

Share This Page