Hee dames, fijn dat jullie allemaal zo meeleven! Ben echt de uren aan het aftellen. Morgen heb ik om 11.00 u afspraak bij de vk voor de echo. Nog even geduld... Marla, bipolaire stoornis is een mooie naam voor manisch depressiviteit. Ze heeft het niet in heel erge mate, en het is nu redelijk te controleren met medicijnen gelukkig. Ze zag erg op tegen haar staar operatie, maar nu dat achter de rug is zal ze weer een stuk rustiger worden! Jette, al nieuws over je moeder? Vanavond weer lekker kliederen in de schilderklas, post morgen wel weer een langer berichtje. Veel liefs voor iedereen! Neeke
Oei Neeke, ik wist niet dat een bipolaire storing hetzelfde was als manisch depressief, maar ben wel blij te horen dat je moeder maar een lichte variant heeft, en dat dat goed met medicijnen te onderdrukken is. Ik kan me goed voorstellen dat het bij haar iets erger wordt, als ze ergens tegenop ziet, zoals de staaroperatie in dit geval. Ik duim me helemaal te pletter morgen om 11.00 uur. Op naar een mooie echo! Hoop maar dat je een beetje kunt slapen. Hopelijk ben je al zo high door de dampen van de verf, dat je in hogere sferen verkeerd en alleen maar over mooie echo's droomt. Klieder ze vanavond in het kleuterklasje. Liefs, Marla
ja zo bedoelde ik het marla, ongeduldig over het herstel van mijn moeder, we gaan al de vijfde week in, ik heb nog nooit van mijn leven zo' n lange tijd niet met haar gesproken! Het zal toch wel goedkomen? Ja ik geloof dat mijn cyclus weer op orde aan het komen is, ben minder heftig ongi, en ook minder lang, eigenlijk net zo als voor de zwangerschap! Ik / wij gaan deze maand goed ons best doen, om de vruchtbare periode goed te benutten! Waarom denk jij precies dat deze maand niets wordt marla? Is dit een voorgevoel? Jette
Hallo dames, Echo was goed vanochtend! Hartje klopt mooi (ik zag het eerst niet, meteen hartverzakking natuurlijk...) en groei ligt precies op schema. Volgens de vk is dat heel belangrijk en een goed teken. Zo langzaam aan durf ik bijna te geloven in een goede afloop.... Jette, veel plezier deze maand ! Gun het jullie ook allemaal zo dames... En Marla, soms gebeurt het juist als je het niet verwacht! Tot vanavond, Neeke Liefs Neeke
Goh Jette, het ziet er gelukkig toch wel een heel stuk beter uit dan een a twee weken geleden! Als de doktoren zo positief blijven, dan zal jij je moeder over niet al te lange tijd spreken en hoor je haar stem weer! Nou het is niet zo zeer dat ik een slecht voorgevoel heb over deze specifieke maand, maar eigenlijk over alle komende maanden. Ik kan me gewoon echt niet meer voorstellen dat ik ooit weer zwanger ben. De vorige keer waren alle voortekenen zo gunstig (een positieve ovutest op mijn bevallingsdatum, tijdens die kasteelovernachting met dat mooie weer) en ik was toch niet zwanger. Ik wil gewoon geen enkele hoop op een zwangerschap meer hebben, zodat het niet zo tegenvalt als ik weer niet zwanger ben. Ik word dus volgende week 35, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ik las laatst in een blad dat je vruchtbaarheid na je 35ste enorm keldert, dat je kans op miskramen wordt vergroot, en daar heb ik gewoon geen zin in. Kan ik niet gewoon 34 blijven? Dit klinkt nu wel erg somber, maar zo bedoel ik het niet: ik doe dit gewoon uit zelfbescherming. Wel heel fijn dat je deze weer probeert om je vruchtbare dagen te benutten. En nee, vooral geen blozende smileys achter die opmerking zetten, hoor. Er moet dan flink geklust worden, en dat is niets om je voor te schamen, alhoewel ik me nu af begin te vragen hoe het er aan toegaat in huize Jette met dat enorme libido van Jetteman, hihi. (ben wel benieuwd naar hem ) En Neeke, wat een enorm goed nieuws, zeg! Super dat de groei ook precies op schema lag! Je hebt gelijk dat je er in begint te geloven. Volgens mij ligt er over 6 maanden een van gezonheid blakende baby in jullie wiegje. Te gek, joh! Ben zo enorm blij en opgelucht voor je! Liefs, Marla
Hallo allemaal, Miriam, hoe is het met je vriendin? Is de suikerspiegel weer gezakt? Jette, inderdaad zit er flink wat verbetering in de toestand van je moeder of niet? Per dag lijkt het misschien niet zo snel te veranderen, maar als je het over een langere periode bekijkt natuurlijk wel. Al meer bekend over wanneer ze de beademing gaan stoppen? Geneest de luchtpijp goed? Als ze minder vaak gaan spoelen is dat vast een goed teken! Marla, weet precies hoe je je voelt. Klote he. Na de 1e mk duurde het ruim een half jaar voordat ik weer zwanger was. Dacht toen echt dat het nooit meer zou gebeuren. Je gaat dan echt dingen denken als, als het deze maand niet lukt, waarom zou het dan volgende maand wel lukken? Maar dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken, iedere maand is weer een nieuwe kans! En je maakt gewoon een goede kans om weer zwanger te worden, kop op! Kan me trouwens niet voorstellen dat je lijf straks (volgende week?) op je verjaardag denkt: "Oh jee, nu ben ik 35, nu ben ik nog maar half zo vruchtbaar als gisteren!" Net zoiets als mogen autorijden als je 18 bent - met 17 en 11 maanden kun je toch ongeveer net zoveel... Ze moeten gewoon ergens een grens aangeven, maar sowieso is dat maar statistiek en dat zegt maar heel weinig. Voor je het weet ben je zwanger! Heel veel liefs, Neeke
Ben het helemaal met neeke eens marla, nieuwe rondes nieuwe kansen, maak je niet te veel zorgen meid, het komt goed, jij wordt wel mamma, ik heb daar een goed gevoel over! Ja als je de lange termijn bekijkt met mijn moeder gaat het een stuk beter dan een aantal weken geleden ik hoop dat ze binnenkort kan praten! Maar eerst moet ze door deze nare periode van wakker worden en als ik het zo aanzag viel dat niet mee voor haar! De luchtpijp heb ik nog besproken met de zuster en zij dacht dat deze goed herstelde, er is niets over gezegd dat ze er nog bij moesten dus dat zou goed gaan! Ben blij meiden, opgelucht maar me terdege bewust dat we er nog lang niet zijn! Jette
Neeke, het is ZO enorm waar wat je zegt. Natuurlijk treedt het verval niet op de dag dat ik 35 ben geworden in. Dat zeg je goed. Ik moet het echt een beetje loslaten. (oei, nu maar hopen dat het verval al niet eerder was ingetreden, en ik daarom mijn miskraam heb gehad. Dit was echt een grapje hoor). Ik denk er nu precies zo over als jij na je eerste miskraam en vind het heel herkenbaar zoals je het hebt opgeschreven. "Als het deze maand niet lukt, waarom dan volgende maand wel". Nou, dan moet ik er ook maar gewoon vanuit gaan dat alles weer open ligt: zoals je zegt is het een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Ik ben om eerlijk te zijn alleen heel bang voor een nieuwe miskraam: voordat je het weet ben je zo weer een jaar verder, maar daar moet ik maar niet te veel bij stil staan. Meestal gaat het wel goed na een miskraam. En Jette, wel heel fijn dat de luchtpijp van je moeder goed herstelt: alle kleine beetjes helpen om haar weer beter te maken. Jij leeft inderdaad echt van dag tot dag. Ik kan me best voorstellen dat je je afvraagt waar ik me zo druk om maak: het is "maar" zwanger worden. Het rare is dat ik er zelfs nog aan dacht toen mijn schoonvader net was overleden, en ik in het ziekenhuis lag. Wilde niets liever dan naar huis gaan, zodat ik weer aan de klus kon. Ik had mij dit een paar jaar geleden niet kunnen voorstellen, haha. Heb je vandaag nog iets over je moeder gehoord? Heeft ze het nog zo moeilijk met wakker worden? Zijn de doktoren tevreden over haar wakker worden? Liefs, Marla
Ben je mal marla, zo denk ik absoluut niet, omdat ik nu de zorgen heb van mijn zieke moeder, denk ik niet dat zwanger worden niet meer belangrijk is en helemaal voor andere mensen! Een ieder heeft zijn eigen zorgen, problemen en stress in het leven, ben allang blij dat je zo meeleeft, dat geeft echt steun! En ja het zwanger worden geeft ook zijn stress, of in ieder geval het niet zwanger worden! En ik ben eerlijk ik wil volgende ronde toch ook weer proberen om zwanger te worden ondanks dat mijn moeder ziek is, mijn man denkt daar iets anders over, hij is bang dat ik te gestresst ben en dat als je dan zwanger wordt je ook een gestresst kind kunt krijgen, maar zo gestresst ben ik eigenlijk niet, ben alleen soms bang dat het niet goed komt! Maar toch overheerst het positieve gevoel en positieve gedachten dat ze er weer bovenop komt! Dus nogmaals marla ik zou nooit denken dat het maar zwanger worden is waar jij over praat want ik weet hoe enorm belangrijk dit voor jou is! Ik zou daar nooit zo over denken hoor! Liefs Jette
Hee lieve dames, Marla, die angst voor een miskraam herken ik natuurlijk heel goed! Gelukkig is die angst bij verreweg de meeste vrouwen ongegrond. En ik heb laatst gelezen dat ongeveer 1 op de 4 vrouwen met een mk te maken krijgt. Jij hebt de jouwe alvast gehad, volgende keer gaat het vast goed! Maar ja, ondertussen maak ik mezelf natuurlijk ook nog wel zorgen over een nieuwe mk, ook al wordt dat langzaam aan een beetje minder. Ik leef van echo naar echo (zo'n luxe, al die echo's! ), dan is het te overbruggen. Buikje begint nu echt te bollen, ben ik erg blij mee. De komende week is voor mijn gevoel kritisch, het vorige vruchtje heeft dat niet gered. Werd vanochtend wakker met 3 grote pukkels op mijn kin en was er blij mee (!), teken van hormonen, en bij de vorige zwangerschap bleef dat uit. Wie weet is het een goed teken! Jette, wat lijkt me dat lastig om te zien dat je moeder het lastig heeft met wakker worden. Je kunt helemaal niks voor haar doen om haar daarbij te helpen! Maar ze heeft vast door dat je er zo vaak bent, dat weet ik zeker. Hopelijk gaat het de komende dagen goed vooruit! Wij gaan zo naar het zuiden, weer naar mijn oma en ouders toe, eens kijken hoe het daar is. Heel veel liefs en ik wens jullie een geweldig weekend, Neeke
Ja neeke heb het er wat moeilijk mee gehad, maar het gaat nu een stuk rustiger met mijn moeder, ze doet er redelijk lang over om wakker te worden maar de medicatie moet uit haar lichaam gaan en ze krijgt medicatie om rustig te blijven! Ze zijn gestopt met antibiotica omdat de kuur is afgelopen, ze gaan nu kijken hoe ze het doet zonder antibiotica, de temperatuur hing gisteren tegen de koorts aan maar is nu al wel weer wat gezakt! Ook de waardes gaan nog steeds wat naar beneden, dat is een goed teken! Toch weer een klein stapje voorruit! ben er erg blij mee, maar toch nog een lange weg te gaan! Jette
Bedankt voor je hele lieve reactie, Jette. Je bent echt een schat! Ik vind het fijn dat je binnenkort weer probeert om zwanger te worden. Was altijd zo gezellig om er samen over te keuvelen. En zou je echt een gestrest kind krijgen door stress tijdens de zwangerschap? Ik heb wel eens gelezen dat uit onderzoek was gebleken dat moeders die veel last hadden gehad van harde buiken tijdens de zwangerschap intelligentere kinderen kregen. Of het waar is, dat mag Joost weten, maar het klinkt goed, vind je niet? Daar kun je Jetteman ook mee om de oren slaan. En Jette, in het andere topic had ik in een update over je moeder gelezen dat ze het vandaag zo goed gedaan had: dat haar temperatuur netjes was, net als alle waardes, behalve 1. Ik ben zo blij voor je! Eindelijk eens een lichtpuntje in de duisternis. Nu nog hopen dat ze verder wakker wordt! En Neeke, wat gaaf zeg, dat je een bollend buikje krijgt. Dat is toch een zeer welkom bewijs dat je zwanger bent. Pfffff.... je gaat wel een enge week tegemoet, maar het is wel positief dat je vruchtje nu zo mooi op schema zit, en als ik het goed heb onthouden, dat de vorige keer niet helemaal meer het geval was. Als je volgende echo goed is, ben je dan voor jouw gevoel uit de gevarenzone? Nou, het komt trouwens niet vaak voor dat iemand blij is met 3 grote pukkels, hahaha. Hoe was het met je oma? En Miriam, hoe gaat het met jou? Ik ga aanstaande woensdag de eerste ovutest in deze ronde gebruiken. Ik houd in een schriftje bij hoe mijn cyclus verloopt, en dat is wel handig moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat ik deze keer op dag 17 een positieve ovutest krijg. Ik ben benieuwd of mijn "voorspelling" uitkomt. Liefs, Marla
graag gedaan hoor marla, en ja we zullen weer gaan keuvelen over zwanger worden en alles wat er bij hoort! Heb me voorgenomen er deze ronde volledig voor te gaan, we zijn gisteren begonnen met klussen, ja ik weet wel dat het vroeg is maar beter te vroeg dan net te laat he? hi hi hi! Ik weet ook niet of dat klopt hoor dat wanneer je veel stress hebt je ook een gestrest kind krijgt, bij vrienden van ons is dat wel het geval, maar die hebben altijd stress, dus ook na de geboorte, ik denk dat dit ook er mee te maken heeft dat je kindje gestrest wordt! Ze willen vandaag medicatie toedienen om haar wakker te krijgen, ik kan vandaag niet naar het ziekenhuis daar baal ik behoorlijk van, hoop maar dat het niet direct werkt, ze moet vandaag nog een keer in de OK om te kijken en om te spoelen, ik hoop maar dat ze dat dan laat vanmiddag doen, en dan die medicatie geven, voor de nacht krijgt ze slaapmiddelen, dan zou ze misschien morgen wakker worden, dat zou fijn zijn, dan ben ik er bij! Jette
Hoi dames, Hier gaat het redelijk goed we mogen niet klagen echt niet. Maar de data dat we voor de eerste keer een paar mensen gingen vertellen dat we zwanger waren is vandaag en dat is toch wel moeilijk hoor een jaar verder en al ruim anderhalf jaar klussen en nog geen resultaat. Ach soms kwijn ik weg in zelfmedelij vind dat ik dat dan ook mag gaat wel weer over hoor ben niet zielig. vandaag is mijn vriendin getrouwd op een manier waarvan ik bijna zeker weet dat ze niet echt helemaal achter staat. ben even thuis voor de hond kan niet een hele dag en avond alleen zijn vandaar. hoop dat ze niet te veel spijt krijgt. haar bloedsuiker zit weer goed onvoorstelbaar maar precies op schema sinds gisteren dus denk dat het ook wel veel met de zenuwen te maken heeft. neeke vind het top dat de echo goed is en nog even en je hebt een echte buik hihi en dan mag het ook nog! jette hoop dat je heel snel weer met je moeder kunt praten ik merk sinds ik op mezelf woon hoe vaak ik eigenlijk mijn moeder bel of dat ik er langs ga, even maar maar toch effe kletsen advies vragen ga zo maar door. en marla je mag de hoop niet opgeven ook na je 35 kan het goed gaan hoor heb een collegaatje die is 43 en die is nu 6,5 maand zwanger van de tweede de eerste is 3 jaar dus alles kan als je de hoop maar niet opgeeft. nog even en wij zijn net als neeke ook zwanger komt echt. dames allemaal een dikke knuffel groetjes miriam
hoi miriam, heb ik iets gemist, hoe bedoel je dat je vriendin gaat trouwen op een manier waar ze zelf niet achterstaat? Ze wordt toch niet gedwongen? Jette
Hallo meiden, Miriam, fijn dat je vriendin zich weer goed voelde! Maar ook ik vraag me af waarop je doelt met dat niet ergens achter staan? En lastig he, die dagen... Blijft bij mij ook, op meerdere manieren: als de 1e mk niet was gebeurd dan had ik nu... als de 2e mk niet was gebeurd dan zou ik nu... en dat nu ongeveer de periode is dat het vorige keer is fout gegaan... Je leert ermee omgaan en gaat verder met je leven, maar vergeten zul je het volgens mij nooit. Wel wordt het natuurlijk zo dat hoe langer het geleden is, hoe groter de kans dat zo'n periode of dag gedeeld wordt met goede dingen! Kop op. Afgelopen weekend lekker bij mijn ouders geweest, mijn oma was er zondag ook. Erg lastig om haar frustratie te zien als je niet begrijpt wat ze wil zeggen... Het spreken wordt zeker niet beter maar ik weet niet of het ook echt achteruit gaat. Wel zie je dat ze zich steeds meer laat verzorgen, terwijl ze vroeger alles zelf wou doen en een sterke vrouw was. Mijn moeder herkent haar eigen moeder niet meer. Wat lijkt me dat lastig... Hopelijk komt jouw moeder er weer helemaal bovenop Jette! Vast wel. Ik hoop voor jou dat ze gauw wakker wordt, zodat je weer met haar kunt praten. Bedtijd voor mij, oogjes vallen toe - ben d'r gauw weer. Liefs Neeke
Het lijkt me mega zwaar om te zien hoe je moeder veranderd, maar ik ben momenteel van mening dat ik het liefste wil dat mijn moeder haar ogen weer opent en weer kan praten, maar ik begrijp heel goed neeke dat het erg moeilijk moet zijn voor jou oma dat ze niet alles meer kan en dat jou moeder merkt dat haar moeder veranderd is! Ik denk dat wanneer mijn moeder weer wakker mag worden en merkt dat ze zo is achteruitgegaan ze daar ook heel erg gefrustreerd en verdrietig over zal zijn, maar als ze eerst maar weer bij ons mag zijn! Jette
nee ze wordt niet gedwongen hoor om te trouwen, maar ze wil zoals haar fantasie een bruiloft alles er of en er an. ruim 3 jaar geleden heeft ze nog tegen me gezegd dat ze in een kasteel met een klein aantal haar bruiloft wil vieren met een sisi jurk enz. en dat is nu allemaal anders. dat is het wat ikbedoel. verder ik denk ook wel hoe langer het geleden is hoe minder heftig je er aan denkt er zijn dan ook allemaal andere dingen maar zo voor het eerst de data voorbij gaan doet mij heel heel veel pijn
Ja meiden, Ik mag me helaas ook hier aansluiten. 21/12 bij 11 weken een Mk, en nu ben ik na 7,5 week zwanger te zijn geweest, aan het wachten op de volgende MK. Neeke en Miriam, ik snap wat jullie bedoelen met die data voorbij gaan. Toen ik de 1e keer zwanger was zei mijn vader tegen mijn neefje (zoontje van mijn broer); volgend jaar komt er nog een kindje bij opa en oma sinterklaas vieren. Nu, 2e keer zwanger, zou ik rond die tijd uitgerekend zijn. Echt raar gevoel geeft dat................ De kans wordt steeds kleiner dat mijn vader (hij is ongeneselijk ziek) ons kindje leert kennen. Sterkte meiden! X Neia
Miriam waarom trouwt je vriendin dan niet op de manier waarvan ze altijd heeft gedroomd? Denk je niet dat ze later spijt zal krijgen? Ja neia het leven is zo oneerlijk, soms snap ik er ook niets meer van! Maar je moet positief blijven meis, en hopen dat je vader het toch nog mag meemaken, ik duim er in ieder geval voor! Ga je wachten of ga je toch een echo laten maken en eventueel wanneer nodig een curretage? Dan weet je natuurlijk echt zeker dat het schoon van binnen is en kun je proberen weer naar voren te kijken! Nogmaals sterkte meis! liefs jette