2 keer een miskraam in een jaar

Discussion in 'Miskraam' started by miriam25, Jan 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    thanks meiden vanmiddag naar degyn ben zenuwachtig toch onbewust weet niet goed wat ik er van moet denken of we stappen dichter bij komen en of ik meer te weten kom wat ik er aan kan doen bijvoorbeeld. mischien maak ik me druk om niks hoop het.
    nou liefs mij

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ja dat klopt Miriam, als mensen die altijd maar doorgaan en niet kunnen praten zeggen dat het te veel wordt, dan is dat heel serieus en waarschijnlijk al over het randje. Goed van je dat je dat inziet. Geef je vriend maar eens flink veel knuffels. Die van mij is daar tenminste gek op. Misschien helpt het hem als hij niet hoeft te zeggen, maar gewoon een arm om hem heen heeft.

Wat ik je nog wilde zeggen: probeer toch allebei een beetje te genieten van je bruiloft, ook al is het nu zo vreselijk moeilijk. Wie weet wordt het toch een hele fijne dag. Je kunt hem in ieder geval niet meer over doen, dus geniet van die dag zelf.

Succes vanmiddag bij de gynaecoloog. Praat hij dan alleen over het onderzoek of krijg je eerst nog een onderzoek?

Liefs,
    Marla

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi marla.
    nou we zijn bij de gyn geweest en krijgeneen chromosoon onderzoek bloed is afgenomen en nu wachten op de uitslag duurt to ergens in april.
    mijn kerel kwam vanochtend weer van zijn werk en gooide zijn ding er uit er zit nog heel veel in en dat word praten praten en praten maar we zijn beide vol goede moed en geven elkaar inprinciepe wel de ruimte dus ikgeloof er in dankzij jullie hier op de site zit ik niet vol ik gooi er werkelijk alles uit en dat is zo lekker lucht op. hoef mijn vrienden er niet mee lastig te vallen en toch luisteren er mensen top vind ik dat.
    ben op dit moment ook redelijk lekker te pas houdt in ik kan genieten alleen als er iets gezegd wordt wat niet leuk is dan jank ik want de tranen zitten nog heel hoog. fijn weekend allemaal nog liefs en een dikke knuffel miriam

4. serlovesang

serlovesang Actief lid

Aug 5, 2006
    130
    0
    0
    He miriam Dat chromosonen onderzoek de uitslag daarvan duurt 3 maanden he.. Want ik ga morgen met mijn man het onderzoek doen..Je word dan toch wel beetje angstig.. Hopelijk komt alles goed.. met ons.. veel succes met alles

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Miriam, nou er zijn wat goede ontwikkelingen bij je gaande. Hartstikke goed dat je vriend er gisterochtend van alles heeft uitgegooid, en dat jullie allebei veel gepraat hebben. Ik denk echt dat dat essentieel is voor een goede relatie en voor het herstel van jullie allebei. Gooi er maar alles uit wat je dwarszit: wij zijn er hier voor jou!

Natuurlijk zitten de tranen nog heel hoog bij jou, en gewoon huilen, hoor, als je daar behoefte aan hebt. Dat lucht alleen maar op.

Mag je trouwens wel opnieuw zwanger worden, of moet je eerst wachten op de uitslag in april? Hoop echt maar dat jullie er nu al weer voor mogen gaan.

Een hele dikke knuffel terug en nogmaals sterkte!
    Liefs,
    Marla

6. natasjareede

Jan 28, 2007
    8
    0
    0
    kapster
    heerlen
    ik zal me even voorstellen, ik ben natasja en ik ben 22 jaar en woon in heerlen.
    ik ben vorig jaar julie zwanger geworden yes! onze wens ging in vervulling maar na 10 blijde weken ging het fout, bloedverlies en niet een klein beetje daar ging onze wens dit was een heel moeilijke tijd 3 maanden later was het weer zover ik was weer zwanger eerst heel onzeker en toen eigenlijk heel blij en dit keer echt een goed gevoel ik dacht dit keer gaat het goed met 8 weken kreeg ik een echo en nee hoor vruchtzakje was leeg we konden weer een miskraam afwachten dat is nu 2 weken geleden en ik voel me nog heel goed heb geen buikpijn en geen bloedverlies ik ben nu eigenlijk 10 weken "zwanger" ik moet morgen de verloskundige beelen en zij maken een afspraak in het ziekenhuis voor een curretage.
    ik vind het dood eng maar zit met een hele grote vraag!
    ik heb afgelopen week 3 keer het verhaal gehoord van vrouwen die hetzelfde hadden en toch gezond zwanger waren hoe kan dit en hoe groot is die kans? ik vind het echt heel raar ik ga er ook niet vanuit dat dit bij mij het geval is maar toch heel stiekum hoop je het wel wie oh wie kan mij helpen
    groetjes natasja

7. natasjareede

Jan 28, 2007
    8
    0
    0
    kapster
    heerlen
    ik zal me even voorstellen, ik ben natasja en ik ben 22 jaar en woon in heerlen.
    ik ben vorig jaar julie zwanger geworden yes! onze wens ging in vervulling maar na 10 blijde weken ging het fout, bloedverlies en niet een klein beetje daar ging onze wens dit was een heel moeilijke tijd 3 maanden later was het weer zover ik was weer zwanger eerst heel onzeker en toen eigenlijk heel blij en dit keer echt een goed gevoel ik dacht dit keer gaat het goed met 8 weken kreeg ik een echo en nee hoor vruchtzakje was leeg we konden weer een miskraam afwachten dat is nu 2 weken geleden en ik voel me nog heel goed heb geen buikpijn en geen bloedverlies ik ben nu eigenlijk 10 weken "zwanger" ik moet morgen de verloskundige beelen en zij maken een afspraak in het ziekenhuis voor een curretage.
    ik vind het dood eng maar zit met een hele grote vraag!
    ik heb afgelopen week 3 keer het verhaal gehoord van vrouwen die hetzelfde hadden en toch gezond zwanger waren hoe kan dit en hoe groot is die kans? ik vind het echt heel raar ik ga er ook niet vanuit dat dit bij mij het geval is maar toch heel stiekum hoop je het wel wie oh wie kan mij helpen
    groetjes natasja

8. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hoi Miriam,

positieve ontwikkelingen dus bij jullie, hardstike goed dat je vriend alles er uit heeft gegooid, het is vast een type dat eerst alles opborrelt en dan een keertje explodeert.

jullie zijn op de goeie weg meis, houd vol!
    Hoe is het gegaan op het werk, heb je je teamleider al weer gesproken?

Hallo natasja,

ik zou je geen antwoord kunnen geven op je vraag, maar het is toch zo dat wanneer je 10 weken zwanger bent het hartje hoorbaar is, en het groeit dan toch ook per week?

liefs jette

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi natasja,
    ik zelf denk ook hoe kan het dat je twee keer een miskraam krijgt en het twee keer domme pech zou zijn maar het kan.
    ik ben zelf nog niet zover dat ik er in geloof maar ja dat komt wel weer ook voor jou geldt dat je onderzoeken kunt laten doen denk daar eens overna en vraag je gyn om antwoorden.
    jij en ik en alle andere dames mogen de hooop nog niet opgeven. het is moeilijk moeilijker dan ik dacht maar probeer positief te zijn.

dikke knuffel miriam

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    gisteren hebben ook nog even gepraat mijn vriend en ik en ik denk dat het nu wel goed gaat komen dankzij jullie steun thanks zo naar de arbo arts ik kom vandaag of morgen nog wel even terug om uitslag te doen van wat er is afgesproken liefs miriam

11. Gwenn

Gwenn Lid

Dec 5, 2006
    71
    0
    0
    Hoi Natasha,

Misschien kun je beter even een nieuw topic openen, dan krijg je waaschijnlijk wat meer antwoorden ;)

Ik vind het echt heel erg dat jullie twee keer zoiets moeten meemaken.
    Zelf bleek ik bij mijn tweede echo twee weken achter te lopen. Verschil was dat er bij mij wel een kloppend hartje te zien was.
    Ik heb me vanaf het begin ingesteld op een mk, en dat was achteraf maar goed. Bij de controle echo bleek het vruchtje niet meer te leven, en ondanks dat het zwaar was kwam de klap iets minder hard aan omdat ik het al wel wist.

Ook ik heb verhalen gehoord bij meiden bij wie het toch goed kwam, maar de meeste verhalen hadden geen goed einde helaas.
    Wat je kunt doen is voordat je een curretage krijgt toch nog een echo te laten maken. Zo heb je zekerheid en kun je jezelf er misschien bij neerleggen....(zover als dat mogelijk is)

Heel veel sterkte meid en weet dat je hier altijd je verhaal kwijt kunt. We weten immers (helaas) allemaal wat het is om zoiets prachtigs kwijt te raken...

Liefs Gwenn.

12. Gwenn

Gwenn Lid

Dec 5, 2006
    71
    0
    0
    Lieve Miriam,

Ik wilde je nog even heel veel sterkte wensen vandaag en hopelijk gaat alles goed komen!

Liefs Gwenn.

13. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey miriam,

ben blij dat je zelf ook een beter gevoel over alles begint te krijgen!

komt goed meis, heb vertrouwen en blijf praten!

;)
    liefs jette

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Miriam, ik zelf heb geen ervaring met een miskraam maar kan me voorstellen hoe erg jullie van slag zijn na een 2de miskraam.
    Dat je de hele dag kan huilen en je groot en sterk wilt houden dat gevoel ken ik wel, maar af en toe moet je die tranen de vrije loop laten. Probeer zoveel mogelijk te praten met wie dan ook, en als je nog niet aan werken toe bent, ga dan niet. Ik heb het afgelopen jaar mee gemaakt toen ik diep in de put zat, iedereen vertelde ooh ga werken dan heb je afleiding, maar dat werkt voor ene persoon prima en voor de ander totaal niet.
    Volg je gevoel, en ik hoop dat ondanks alles jullie een geweldige dag gaan hebben.

Wij hadden vorig jaar de 3 weken voorgaand aan ons huwelijk ook veel ellende en die tijd is zwaar verziekt, maar zorg ervoor dat je die dag probeert te genieten ondanks al het gebeurde, je kan het namelijk niet overdoen. Onze huwelijksnacht bestond uit huilen en praten, maar de dag zelf was prachtig.
    Laat je dat niet afnemen, en als niet werken daar aan bij kan dragen.... ga dan niet.

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi ik ben naar de arbo geweest en het was een fijn gesprek.
    volgende week begin ik met werken heel langzaam aan 3 dagen en ong 3 uur per dag aan de hand daarvan kijken we 14 febr hoe het gaat.
    en ik begin steeds meer zin in 16 febr te krijgen een mooie jurk an ja het komt goed

16. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey miriam hardstikke goed voor je!
    Ben blij dat het gesprek zo fijn verlopen is, had de arbodokter wel wat meer vertrouwen in je, en wilde je niet direct naar een psycoloog doorsturen?

Heb je al een beetje zin om weer een paar uurtjes te gaan werken?
    Ik had dat wel maar ik heb ook leukere collega's als jij denk ik!

jette

17. Shanae

Shanae Lid

Oct 3, 2006
    51
    0
    0
    Hi Miriam,

Wat rot zeg wat je allemaal meegemaakt hebt!
    Geef de moed niet op hoor...

Ik wens je heel veel geluk in 2007 en natuurlijk een geweldig mooi wonder!

18. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Natascha, wat verdrietig voor je en wat erg dat het ook deze keer niet goed is. Heb je de Verloskundige al gebeld om een afspraak te maken? Als je weet wanneer je eisprong ongeveer is geweest, dan kun je nagaan of de duur van de zwangerschap klopt. Stel dat je echt 8 weken zwanger bent, dan zou je al meer moeten zien dan alleen een vruchtzak. Als je niet goed weet wanneer de eisprong is geweest en je minder ver bent dan gedacht, dan zou het evt. nog een vruchtzak kunnen zijn. Om eerlijk te zijn denk ik dan de kans heel klein is dat het goed is en dat je er vanuit moet gaan dat het fout zit. Vraag gewoon of je nog een echo kunt krijgen.
    Heel veel sterkte.

Miriam, fijn dat je gisteren weer met je vriend heb kunnen praten. Als jullie dat blijven doen, dan zal dat je relatie alleen maar helpen, en komen jullie er samen sterker uit naar voren.
    Gelukkig is ook het gesprek met de arboarts goed verlopen. Ik kan me voorstellen dat je daar tegenop hebt gezien. Zie je er erg tegenop om weer te gaan werken?
    Jaaaaa 16 februari wordt vast een hele leuke dag, waar je nog lang met veel plezier op terugkijkt. Ze zeggen wel eens dat je trouwdag de mooiste dag is in je leven, en je bent dan ook weer een paar weken verder, en bent dan misschien nog wel weer wat vrolijker.

Liefs,
    Marla

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dag lady's
    ik heb zin om weer iets te gaan doen werken euh week nie maar wel iets struktureler dat je niet tot 12 uur in je nest blijft liggen of zo dus ja denk dathet wel goed is voor me en de arbo arts vond het nonsens om me door te sturen en zei ook als dat in de toekomst weer gezegd wordt ik direct contact met hem dien op te nemen. het sloeg nergens op.
    morgen ga ik de hele dag shoppen in apeldoorn met de vriendin van mijn vriend zijn vader heb ik zin in is ook goed vind ik nou dikke knuffel van mij

20. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ben blij voor je miriam, geniet er van en richt je op je huwelijksdag!

have fun!

liefs jette

Share This Page