hoi ik ben er weer en ja het topje paste iets te groot zelfs dinsdag weer passen ze zei dat het nooit ineen keer top kan zitten maar o wat wordt het mooi. heb m'n banner maar weg gedaan dan is het ook iets makkelijker om me op iets anders te focussen. ik heb heerlijk weekend, maandag weer naar m'n werk bevalt goed. je bent er even uit kan nog niet heel veel info opslaan maar dat komt wel weer ik kan weer de zonnige kant zien van alles goed he. trouwens al slecht weer bij jullie hier nog niet. liefs miriam
trouwens jette ik ga eerst geld tellen dan de huwlijksnacht beginnen dat geld tellen is het voorspel hihihi
nou miriam hardstikke mooi voor je, ben echt blij dat het allemaal wat beter gaat! Je klinkt in ieder geval een stuk positiever en vrolijker! hardstikke goed meid! liefs jette
Hahaha, gekke Jette......ik ken er dus nog een paar die geld hebben geteld in hun huwelijksnacht.... Miriam, gelukkig laten ze je het topje ruim van te voren passen: de ene keer te klein, en nu weer te groot: dan moet het gewoon goed zitten volgende week dinsdag! Toen ik weer aan het werk was vlak na mijn miskraam, toen kon ik me ook helemaal niet concentreren: ik was gewoon alleen maar aanwezig: gelukkig had ik een erg begripvolle werkomgeving, maar zelfs nu merk ik nog dat ik minder geconcentreerd ben als voorheen. Het werk kan me gewoon minder schelen, denk ik. Erg he, hihi? Groetjes, Marla
ja ik heb nu ook wel zoiets van er is meer dan alleen werk. maar voorheen ging ik er echt met veel plezier naar toe en dat is nu niet meer zo denk dat het komt omdat je toch anders in het leven gaat staan als je een miskraam hebt meegemaakt. zoals gister hoorde ik een collega zeggen ach meid wat vervelend gelukkig hebik het niet mee hoeven maken maar wel erg hoor kan het me voorstellen. maar je bent nog jong en hebt nog heel lang voor dat je klokje begint te tikken. ik zo van ja dat klopt maar als je zwanger bent en niet kunt blijven heb je er niks an, en dan maakt het niet uit hoe oud je ben althans zo voel ik dat. was vanavond nog even aan het wandelen en dan ga je nadenken, stel dat het echt niet meer wat wordt enz enz enz, tot ik er niet goed van werd van mezelf dan he. het liefst wil ik nu zwanger zijn maar dat gaat niet en ik weet dat ik realistisch moet zijn en dat het nog een hele hele lange tijd gaat duren. maar toch. zo dat is er weer uit liefs mij
Dat plezier in je werk komt wel weer terug, maar ik blijf een andere houding t.o.v mijn werk houden. Net wat je zegt, het is niet meer zo belangrijk. Volgens mij zijn opmerkingen als "je bent nog jong" echte dooddoeners, en werken ze alleen maar irritatie op. Nou gaat die opmerking voor mij niet op, maar ik ergerde me wel dood aan opmerkingen als "wees blij dat het nu fout is gegaan, want een zwaar-gehandicapt kind zou helemaal erg zijn geweest". a) dat weet ik ook wel en b) maar dat maakt het verdriet er niet minder om: het verlies is er nog steeds. Het is net of je niet mag rouwen, maar eerder blij moet zijn als je dit soort opmerkingen hoort. Na verloop van tijd kon ik ook wel blij zijn dat de natuur zijn werk had gedaan, maar net na de miskraam nog helemaal niet. Oh ja: ik weet nog dat ik over mijn miskraam vertelde in de week nadat het geconstateerd was. Zegt mijn schoonzus: als ik dit zo hoor dan heb ik toch zoooo'n zin om weer zwanger te zijn, maar ja, dan alleen zwanger zijn hoor, want ik heb geen tijd voor een 3e kind". Van dit soort opmerkingen zakt mijn broek dus echt af, zucht....Zo'n opmerking is niet slecht bedoeld, maar alleen ontzettend ondoordachtzaam! Lekker om af en toe je gal te kunnen spuwen, he? Liefs, Marla
Het rottigste wat ik mee maakte na mijn miskraam was dat iemand me opbelde en gecondoleerd tegen me zei. Vervolgens vroeg ze me wat we met het kindje hadden gedaan of dat we het nog gingen begraven. Dat was dus niet mogelijk in ons geval waarop ze zei jah dat is dan jullie keuze maar daar krijg je nog spijt van.Het kwam niet in me op om mezelf te verdedigen stomgeslagen begon ik maar wat te huilen. Een afschuwelijk rot gevoel aan over gehouden ik kan het haar ook niet vergeven...Kan me niet voorstellen dat het ook maar een beetje vriendelijk/troostend bedoeld was. Het leek alsof ze me een schuldgevoel wilde aanpraten.
ja mensen begrijpen er niks van woensdag op mijn werk een collega die over het algemeen bot is tegen iedereen zegt tegen mij ga je nu al weer naar huis en laat je ons het werk doen. ( niet rot bedoeld maar ik was zelf niet lekker in m'n vel) ik zo ja ik ga naar huis aangezien jullie mij alleen hebben gelaten de afgelopen weken laat ik jullie nu alleen. kom ik vanmiddag thuis hangt er een zakje aan de deur van haar met een kaart. de tekst zal ik even pakken en typen: mijn barba kind ( ik noem haar namelijk altijd barba mama) je had gelijk dat ik je niet genoeg steunde, terwijl je ons nodig had! sorry sorry sorry je blijft toch altijd mijn eigen barba kind liefs je barba mama. kijk daar moet ik om huilen omdat ze nu mij begrijpt en ik zelf niet kwaad wilde doen maar dat mensen mij begrijpen nu ben ik bang dat ze mij verkeerd beoordelen al is dit echt lief heel lief. kreeg er ook nog chocolade eitjes bij nou moest het effe kwijt
Hey Miriam, toch wel lief van je collega en goed dat je die opmerking hebt geplaatst: nu weten ze wel hoe jij erover denkt, en dat je er verdriet van hebt en hun reacties niet zo leuk hebt gevonden. Misschien klaart jouw opmerking de lucht juist wel. Ik snap alleen je laatste zin niet zo goed: "nu ben ik bang dat ze mij verkeerd beoordelen al is dit echt lief". Voel je je dan rot onder die opmerking die je op je werk hebt geplaatst? Als dat zo is, niet doen hoor, het is alleen maar goed! Vrijdag is het zo ver: dan ga je trouwen. Gaaf, joh! Het schiet nu echt op! En Moonique; dat is ook een rare opmerking en je vraagt je af waarom iemand die maakt! Kan me voorstellen dat je het haar niet kan vergeven: net alsof wij in de hand hebben wat we met het vruchtje doen. Liefs, Marla
Hey miriam, hardstikke goed van je dat je die opmerking hebt geplaatst, vind dat echt super, je bent echt voor jezelf opgekomen! En jou collega heeft het ook begrepen! Lief van haar dat ze zo reageerde! Ben je al nerveus? liefs jette
hoi hoi ja met die laatste zin bedoel ik dat stom he ben een klein beetje onzeker nog denk ik. ja de zenuwen beginnen nu echt goed te komen hoor, heb gister een goed gesprek met mijn aanstaande mannetje gehad en hij hoopt toch net als mij dat het weer zo snel mogeijk raak is en dat het dan goed gaat men zegt drie keer is scheepsrecht hihi. en mijn oma zegt als je getrouwd bent kind komt het helemaal goed dat moest je gewoon nog doen. ( ze is heel gelovig) lief he. dus tja eerst trouwen en dan onmeunig an t'werk hihi liefs miriam
hey miriam, misschien heeft je oma wel gelijk en wacht jullie zieltje totdat jullie getrouwd zijn hi hi hi! Maak er een enorm knalfeest van ! ik ben blij dat je mannetje er ook weer beter voor staat, dat hij zich beter voelt! gun jullie het zo! liefs jette
Jaaaa Miriam, vanaf vrijdag ben je meer dan klaar voor je zieltje! (nu trouwens ook, hoor ) Laat hem of haar maar snel komen. Niet onzeker zijn over je opmerking, hoor: snel vergeten en naar het resultaat kijken: je opmerking is in ieder geval aangekomen. Wel enorm fijn dat je vriend er nu ook anders over denkt: dat maakt het zo veel makkelijker: ik denk ook dat er bij veel mensen eerst wat tijd over heen gaat, voordat ze weer aan zwanger worden kunnen denken. Ik spreek dus ook uit eigen ervaring. Liefs, Marla
nou jette en marla jaja de jurk paste word nu mooi afgewerkt donderdag middag om 2 uur mag ik hem ophalen cool he, mijn vriendin vond hem super dat vind ik zo mooi om te horen dat de jurk dus echt mooi is. en ja ik hoop van harte dat wij dit jaar allemaal aan de beurt zijn qua zwanger zijn en blijven. ik moet eerlijk toegeven ik voel me goed. dames ik weet niet of ik nog weer online kom van te voren hoop wel mischien donderdag nog even maar anders in het weekend wel groetjes miriam die nu echt wel de kriebels krijgt. doei
Ik vind het top voor je miriam dat jij je zo goed voelt, vasthouden dat gevoel! Ik wil je alvast een fantastische huwelijksdag toewensen! veel plezier! ! enne wij willen natuurlijk wel wat foto's zien he na die tijd! jette
Hey Miriam, goed, joh, dat je je zo goed voelt. Ze zeggen wel eens dat je huwelijksdag de mooiste dag van je leven is, en daarom is het fijn dat je er toch van kan genieten. Ik wens jou eeen heeeeeeeeeel fijne bruiloft, en een zeer vruchtbare huwelijksnacht. (niet te veel geld tellen, hoor!) Ik ben net als Jette benieuwd naar foto's. Liefs, Marla
Miriam, heel erg veel plezier vandaag! Geniet er van met volle teugen. Je hebt het weer in ieder geval mee, dat is vast een teken van voorspoed en betere tijden. Heel veel liefs, Marla
hallo marla en jette, Nou ik heb genoten hoor ontzettend heel mooi weer en een top dag in alle opzichten bij het stadhuis was het kort krachtig en mooi, toen we weer buiten kwamen liet iedereen een ballon op ook wij hadden er beide een. met het feest sávonds moesten we dansen lichten gingen uit en iedereen had een sterretje heel mooi op het liedje van renee froger this is the moment. ik zal effe wat foto's toevoegen liefs mij