2 keer een miskraam in een jaar

Discussie in 'Miskraam' gestart door miriam25, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    dank u urinedokter, ik dacht al dat ik zoiets van jou al een keer gelezen had, maar wist het niet zeker, nou dan is het officieel heb er nog een symtoom bij!

Klopt qua cyclus is het nog te vroeg om ongesteld te worden, maar het voelt een beetje zo van binnen, weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, geen rugpijn of krampjes, maar een beetje het vloeiende gevoel!

Hoor mij eens ben alles aan het analyseren! hi hi hi, ben er niet mee bezig hoor, echt niet ha ha ha!

Nee hoor ik blijf rustig afwachten en pleeg geen moord als het niet zo is!
    Ben natuurlijk dan wel wat teleurgesteld omdat ik wel symptomen heb, dan vertrouw ik mijn lichaam helemaal niet meer!

liefs
    jette

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Dank voor jullie lieve berichtjes! Ennuh, over minder dan 3 maanden word ik ook 34 dus veel jonger dan jullie ben ik vast niet... Een vriendin van 36 was ook in de 2e ronde al zwanger en ik weet nog wel meer 30+ers dus houd moed!

Het is berespannend allemaal, mijn man kan er helemaal niet tegen als ik loop te twijfelen dus kom ik af en toe stoom afblazen op het forum! Heb wat buikpijn maar minder dan bij eerste miskraam, val nu al om half tien in slaap op de bank (vorige keren pas na een week of 6-7) en voelde me vanochtend zelfs wat misselijk. Aan symptomen dus geen gebrek! Bij de vroege miskraam was dat wel zo, toen had ik bijna geen symptomen, niet eens pijnlijke borsten of moe, alleen twee weken buikpijn. Gelukkig mag ik 3 april al voor een eerste echo, vanwege de late miskraam in december. Het blijft natuurlijk onzeker, maar over drie weken weten we in elk geval al of er hartactie is. We doen het stap voor stap!

Ik duim voor jullie! Nog plek zat voor mama's eind dit jaar!

Liefs Neeke

3. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Oh ja nog over de urine: ik merk dat ik nu veeeeeeel minder hoef te plassen, alsof mijn lijf het vocht allemaal hard nodig heeft. En inderdaad, dan wordt die urine ook donkerder...

Duimen draaien op volle toeren, en ik heb voor jullie wat plekken bij de november baby's gereserveerd!

Neeke

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik moet vaker plassen, maar dat komt ook omdat ik veel meer water drink, wil eigenlijk wat afvallen, moet wat afvallen, maar vindt alles veel te lekker!
    Dan zou je eigenlijk zeggen dat mijn urine lichter moet worden van al dat water, nou is nog niet zo!

lief van je neeke dat je plaatsen voor ons reserveert, vrijhouden die plaatsen we komen er aan! (hoop ik tenminste)!

jette

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Haha Jette, jij bent er helemaaaal niet mee bezig, hoe kom je erbij? Je hebt je heel netjes gehouden tot en met je eisprong en iets daarna, maar in de wachtkamer is het toch weer gaan kriebelen, maar dat geeft helemaal niets, hoor: is juist leuk! (en je zou heel goed zwanger kunnen zijn, volgens de urinedokter).
    En als het niet zo is, dan vast in de volgende ronde! Dan moet je nog gewoon op je lichaam vertrouwen, alleen niet meer op je geest, hihi. (dit is ECHT een grapjes, hoor!)

Nou Neeke, over minder dan 2 maanden ben ik al weer 35, dus je haalt me niet in, hoor! ;)
    Ik was trouwens ook in de 2e ronde zwanger geraakt, en had dat absoluut niet verwacht, daarom had ik gehoopt dat het nu ook snel zou lukken, en ben ik gewoon veel te ongeduldig.

Als je stoom moet afblazen, laat het gewoon weten, hoor! Wij zijn een luisterend oor: ik weet gewoon dat ik dat zelf ook nodig zal hebben wanneer ik weer opnieuw zwanger ben. Zwanger zijn is echt anders na een of meerdere miskramen. Je kunt helaas niet meer zo onbezorgd genieten als eerst, lijkt me.

Volgens mij hoort lichte buikpijn ook bij een prille zwangerschap: er wordt daar hard gewerkt in die baarmoeder, en het moet daar vast oprekken, nog beter innestelen enz. enz.
    Die pijnlijke borsten en moeheid zijn vast een heel goed teken, alhoewel Amber van het andere topic uit eigen ervaring weet dat wel of geen symptomen niets zegt over het verloop van de zwangerschap.

Wat ontzettend spannend dat je over 3 weken je eerste echo hebt: ik hoop dat je het vol kunt houden tot die tijd, maar anders kunnen ze vast al iets eerder kijken.

Wat ontzettend lief dat je een plekje bij de november mama's voor ons hebt gereserveerd: hopelijk zullen wij die snel invullen: ik hoop het toch zo! En heel erg bedankt voor het duimen!

En Jette, ik drink ook altijd heel veel water en ik plas altijd bijna alleen maar water, maar toen ik zwanger was, was mijn urine veel donkerder dan normaal.....

Liefs,
    Marla

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    spannend spannend allemaal jette en marla mijn duimen zijn bijna op.

dus tja moet een goed teken zijn maar als het toch niet zo is ben ik er voor jullie ik ben ong gewoden gisteren na 34 dagen maar ik denk dat het jullie beurt is en dat over 9 maanden er twee mooie wondertjes bij zijn althans dat hoop ik uit de grond van mijn hart dikke knuffel aan beide liefs miriam

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    denk je echt dat het zo is miriam? ik hoop maar dat je de gave hebt om in de toekomst te kijken, een een vooruitziende blik te hebben!

Als ik eerlijk ben begin ik er zelf een beetje in te geloven, de pijnlijke plekken in mijn buik, pijnlijke borsten en elke dag wel een beetje misselijk, en moe!

Nogmaals als ik niet zwanger ben, wat natuurlijk best kan, houd mijn lichaam me behoorlijk voor de gek!

Maar mocht dat zo zijn............ na ja dan op naar de volgende ronde met goede moed!

Jette

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Wat ontzettend lief van je Miriam: een hele dikke knuffel terug! Maar vergeet jezelf ook niet, hoor! Ik hoop ook enorm dat er over 10 maanden een mooi babietje voor jou is. We hopen het allemaal zo enorm voor elkaar, toch?

En ik wil eigenlijk niet hopen, bang voor de teleurstelling die ik zal voelen als ik opnieuw ongesteld word, maar toch kan ik het niet laten als mijn NOD nadert. En nu hoop ik echt dat deze keer de nadruk op NIET ligt. (en niet op OD).

En Jette, nog maar 4 dagen! Het schiet op. Dus dat betekent dat aanstaande zaterdag jouw Nod is. Die van mij in principe maandag, maar helemaal zeker ben ik niet: als mijn luteale fase korter is, dan waarschijnlijk vrijdag: ik weet het niet goed.

Liefs,
    Marla

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Erg he, die laatste dagen wachten... De lastigste week van de maand! Je denkt vanalles te voelen maar weet het niet zeker... Het suffe is dat ik het dit keer eigenlijk gewoon wist al durfde ik het niet te geloven, bang voor teleurstelling. Heb ook een dag voor m'n NOD getest, héééél licht streepje, voor de zekerheid afgelopen weekend nog een keer en nu duidelijk gelukkig.

De buikpijn wordt nu veel minder, af en toe nog wat kramp vandaag laat in de middag en vanavond maar niet veel. Wel nog pijnlijke borsten en moeoeoeoeoe... Ik houd me toch aan allerlei dingen vast: heb altijd gedacht dat ik een jongetjes moeder was, inderdaad eerste een jongetje zoals ik vanaf het begin dacht, en de twee keer dat het misging dacht ik vanaf het begin dat het een meisje was. Nu ben ik al aan het nadenken over jongetjesnamen, hopelijk een goed teken (als het zo is zou de geslachtskalender weer kloppen...). Hoop zoooooooooooooooooo dat het nu goed gaat, het kindje is zo gewenst!

Maar sorry, ik laat me even meeslepen door mijn eigen dingen.

Voor jullie duim ik heel hard, ik gun het jullie zo! 3 oudjes binnen 2 weken? ;) En dan natuurlijk ook dat het allemaal helemaal goed gaat. Ik kom in elk geval even regelmatig kijken voor nieuws!

Liefs Neeke

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey neeke, heerlijk toch dat jij je even kunt laten gaan hier met je eigen dingen, ik geniet daar van mee hoor!

geloof jij in de geslachtskalender?

als het voor ons ook raak zou zijn is het schijnbaar een hele vruchtbare periode voor de oudjes!
    Of we zijn goed aan de klus geweest! :oops:

Marla, wanneer ga jij testen als je niet ongesteld bent geworden?

liefs
    jette

11. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Oh ja, Miriam, ik je opmerking over na 34 dagen ongesteld te zijn geworden verkeerd geinterpreteerd: je bent dus ongi geworden! Balen, meid! Het zou zo gaaf zijn geweest als je tijdens je huwelijksreis zwanger zou zijn geworden; alles zou hebben geklopt. Nou wie weet is het de volgend ronde raak: zoals je oma zei ben je dan netjes getrouwd, toch? ;)

Hey Neeke, vanaf wanneer wist je dan dat je zwanger was? Was dat een paar dagen voor je NOD, of juist direct na je eisprong?
    Ik hoop ook echt enorm dat het deze keer helemaal goed gaat met jouw zwangerschap, en dat kan heel goed, hoor! Je kunt gewoon 2 keer pech hebben gehad, je snapt wel wat ik bedoel. Kijk, jij bent dus ook bijna 34, en na de 30 neemt je kans op een miskraam toe. Er hoeft dus absoluut niets mis te zijn in je lichaam, snappie?

Wat grappig dat je steeds een gevoel had over het geslacht van je vruchtje: heel raar, ik heb vroeger altijd gezegd dat ik graag dochters zou willen, en ik had juist het gevoel dat het een jongetje was; ik weet het, het is nergens op gebaseerd, maar ik had dat gevoel toen ik zwanger was.
    Ik moet er nu wel absoluut bij zeggen dat het mij niet uitmaakt of het een jongen of een meisje is: ik zie bij vrienden en familie dat het allebei heel leuk is. Zou wel heel leuk zijn, joh, als jouw zwangerschap goed gaat EN er een jongetje zou komen. Kom maar op met die jongen over 8 maanden! ;)

Jette, ik weet niet wanneer ik ga testen: mijn vriend had toen ik ziek was 2 clear blue testen gehaald, omdat die stomme kruitvat test niet goed werkte: er verscheen zelfs geen controlestreepje en het schermpje was akelig blank gebleven. Ik had hem opdracht gegeven een nieuwe test te kopen van Clear Blue, maar toen ik na een uur wat schudde aan de Kruitvattest, toen verscheen er in no time een controlestreepje, maar dus geen tweede streepje. Toen wist ik gewoon zeker dat ik een hoestdrankje kon innemen.

Misschien volgende week dinsdag of woensdag, ofzo? (als ik het kan volhouden) En jij? Heb jij nog testen op voorraad?

Liefs,
    Marla

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Nee ik heb geen testen op voorraad, wil eigenlijk ook nog geen halen, er rust een vloek op heb twee keer getest en twee keer werd ik een dag na die tijd ongesteld!

Onzin natuurlijk de eerste keer dat ik getest heb was ik zwanger dus dat was direct goed!

Ach je haalt je vanalles in je hoofd he?

Jette

13. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Tsja, ik "wist" het een dag of 10 na de eisprong, omdat ik me zo raar voelde, en vooral omdat ik het zo vreselijk koud had! Mijn temperatuur is namelijk heel hoog als ik zwanger ben, 's ochtends al 37.3 en tegen de avond voel ik me dan echt rillerig. Er wordt blijbkaar hard gewerkt van binnen...

Ook al heb ik er op zich een goed gevoel bij, ik maak me bij elk krampje toch wel zorgen, gelukkig gisteren en vandaag veel minder buikpijn dan daarvoor. Maar ja wat zeur ik ook, ik heb niks te klagen natuurlijk!

Succes dames - ik hoop het zo voor jullie!

Neeke

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey neeke, ik kan me dat zooooo goed voorstellen dat je bij elk dingetje wat je voelt angstig bent, ik duim voor je meid dat alles super mag verlopen!

dank je voor je succes wensen!

jette

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja Jette, wij halen ons vast van alles in ons hoofd: vandaag dacht ik een paar keer dat ik ongi was geworden, omdat ik zo'n vochtig gevoel had, maar er kwam niets. Had alleen maar een beetje een natte onderbroek. :oops: Ben dus bang voor de duivels, en probeer mezelf nu al wat voordelen van een ongi in het vooruitzicht te stellen: dan kan ik in ieder geval wijn drinken tijdens ons kasteelweekend.

Hey Neeke, ik had het ook zo enorm koud toen ik zwanger was, en dat terwijl ik gewoonlijk helemaal geen koukleum ben. De verwarming staat bij ons altijd op 19 graden, en mw. Marla kan daar prima mee leven. Midden in de zomer was ik aan het rillen van de kou! Dus dat is wel een echt zwangerschapssymptoom!

En ja Neeke, het is zo logisch dat je je om elk krampje zorgen maakt, dat zal ook nog wel even zo blijven (wordt misschien zelfs wel erger), totdat je voorbij die 15 weken bent! Maar dan komt het grote genieten........
    Maar wat duurt het allemaal lang, he, voor je gevoel? Ik vond de weken echt voorbij kruipen toen ik nog zwanger was, en na mijn miskraam vlogen ze echt voorbij!
    Dus je hebt wel een goed gevoel over deze zwangerschap! Dat is denk ik al heel belangrijk. Ik duim voor een perfecte afloop van je zwangerschap!

Liefs,
    Marla

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Lieve marla,

probeer een beetje ontspannen te blijven, meer kan ik je niet aanraden, maar ik weet ook dat het mega moeilijk is, ik heb dat ook al wel gedacht dat ik ongi was geworden en als ik dan naar het toilet ging was er ook alleen wat vocht te zien!

Als het komt dan komt het, we kunnen er toch niets meer aan doen, al zouden we dat wel graag willen, maar is onmogelijk!
    We kunnen alleen maar hopen en duimen en afwachten, al duren de dagen ineens veel langer dan normaal lijkt het wel!

Ik maak me een klein beetje zorgen, ik ben vanavond met een paard onderuit gegaan, ben niet echt gevallen alleen maar er vanaf gerold en niet op de grond gevallen maar ik hoop maar dat dit niet schadelijk is mocht ik wel zwanger zijn!
    Ja ja ja ik weet het wel, ik had er niet op moeten gaan, het is niet mijn paard maar het paard van het meisje bij ons op stal, hij is de laatste tijd nogal vervelend en heb aangeboden dat ik er even op zou, maar toen ik het paard aan het werk zette werd deze zo gepikeerd dat ze aan alle kanten probeerde om onder het werk uit te komen, totdat ze op haar kont belande en toen kon ik me er zo af laten rollen!
    Ben wel een beetje geschrokken, wat als............... stel je voor dat ik nu ongi zou worden, dan zou ik me afvragen komt het daarvan?

Nou ja ik voel verder nog niets geen buikpijn of krampen, dus ik ga er van uit dat het wel goed gaat mocht ik zwanger zijn!

Jette

17. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Lieve Marla en Jette,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Tsja, eerst denk je dat het lang wachten is totdat je kunt testen, maar bij een positieve test is het wachten nog lang niet over :confused: . Maar ik klaag niet! Zou het het liefste aan iedereen vertellen... Gelukkig 3 april al een echo vanwege late miskraam in december dus nog hooguit 19 dagen onzekerheid na vandaag...

Had vanavond tekencursus, moe moe moe, ben net thuis en moet naar bed maar kon het niet laten om even te kijken voor nieuwe berichtjes.

Jette, maak je geen zorgen om die val, dat zal heus geen kwaad kunnen als je zwanger zou zijn! Zo lang het maar geen gerichte trap in je buik is denk ik. Ik ben gaan skien toen ik 17 weken zwanger was van Thijs, vond de vk geen probleem. Maar pas wel goed op jezelf he!

Marla, ik voel zo met je mee... Nog een paar dagen volhouden en dan weet je meer! Na mijn eerste mk duurde het ook ruim een half jaar voordat ik weer zwanger was, zo lastig, ik had het al bijna opgegeven.

En ik blijf duimen - zien jullie ons al met 3 dikke buiken in Eindhoven, bij de doldwaze dagen van de Bijenkorf begin oktober? :D :D :D NOT! Heb in Eindhoven gestudeerd maar woon nu bij Arnhem in de buurt.

Ik stuur wat hormonen jullie kant op: ~~~~~~~~~~~~~~~~

Liefs Neeke

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Neeke bedankt voor je opbeurende woorden, ja met skieen zul je ook wel een keer onderuit zijn gegaan of niet dan?
    Heb zeker geen trap in mijn buik gehad, ben meer op mijn zij gerold, maar ja ik moet meer op mezelf gaan letten, daar heb je zeker gelijk in!
    Ik had echter niet verwacht dat het paard zo zou reageren, ik heb haar altijd gereden, was nooit geen probleem, maar nu is ze gewend dat ze niet zo zwaar hoeft te werken, en dat accepteer ik dus niet, daardoor kwam ze in verzet!

Ik heb vandaag zo'n beetje een ongi gevoel, maar elke keer als ik naar de wc ga is er niets!

Jette

19. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Jette,
    Prima dat je ongi gevoel er is, als de duivels maar wegblijven!
    Alle testers de komende dagen; nog even spannend maar veel succes ! Ik lees wel of ik jullie kan feliciteren

Liefs Minka

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    en toch minka denk ik dat ik ongi ga worden, weet het niet maar het voelt echt zo, dat is toch zwangerschapssymptoom?

Jette

Deel Deze Pagina