Ik doe er een moord voor als ze maar twee keer per avond/nacht komt! Je kindje is nog zo klein, ooit gaat het wel doorslapen.
De laatste maand zo'n 4 à 5 keer. En ja, we werken allebei. Ik drieëneenhalve dag per week. Supervermoeiend, maar ik los het op door af en toe ook vroeg naar bed te gaan, of met haar overdag te slapen op mijn vrije dagen.
Het is niet anders. Maar ach, ik verheug me op de dag dat ze helemaal doorslaapt! Ooit. De hoop doet leven.
Hier is het nu: om een uur of 8 naar bed, dan om 22.00/23.00 wakker en een voeding, om een uur of 2.30 een voeding, om een uur of 4.30/5.00 een voeding en dan om een uur of 8 een voeding. Dat is als het gestructureerd gaat... vaak is het ook anders: tot een uur of 24 slapen en daarna de hele nacht korte slaapjes en af en toe een slok drinken. Ik werk sinds kort 3 lange ochtenden. Ik neem me steeds voor om overdag bij te slapen, maar dat komt er steeds niet van. Soms ga ik er om 22.00 in en slapen we samen, maar ook niet altijd. Inmiddels weet ik gewoon niet meer beter. Het scheelt misschien dat het altijd zo geweest is, dus ik heb geen herinnering meer aan doorslapen. Misschien dat als ze een keer goed door gaat slapen, dat ik dan ineens een berg energie erbij heb. Ik lijd er in ieder geval niet erg onder... Mijn dochter slaapt vlak naast ons in de dezelfde kamer, dus we hoeven er verder niet uit. Ze is nu om 8 uur gaan slapen en nu (21.30) voor het eerst wakker... vanaf nu gaat dan om de 2 a 3 uur. Maar morgen lekker vrij, dus mooi rustig aan doen
Jeetje Konijn...dan moet je er vaak uit voor je kindje 's nachts... mijn dochter is een maand ouder (9 maanden) en slaapt nu van 19u tot 8.00u. Kan ze qua behoefte aan voeding ook prima. Ik neem aan dat t bij jouw dochtertje meer gewenning dan echte honger is gezien haar leeftijd?
Ja, ik ook. Mijn zoontje is inmiddels ook alweer bijna 15 maanden en komt veel vaker dan twee keer per nacht. Nog nooit doorgeslapen helaas. Maar wie weet ooit gaat het gebeuren, toch?
okey, Ik dacht al dat hij het heel goed deed s nachts. Als ik jullie zo hoor klopt dat dus ook. Ik heb respect voor jullie hoor, 8 of 9 maanden en er dan nog vaak even uit. Ik duim voor alle moeders dat de kinderen het doorslapen snel ontdekken!
Andro kwam na 2 weken nog maar 1 keer in de nacht. ik gaf om 12uur de laatste borst, dan kwam hij om 5 uur en dan om 8uur. Ik heb echt mazzel gehad. MEt 6 weken sliep meneer door van 9 tot 8. Natuurlijk hebben wij ook periodes dat hij vak wakker word, omdat hij zijn speen kwijt is, het te koud heeft (het is nogal een koukleun), pijn in zijn darmen. Soms gaan we er wel 6 keer uit, maar dat zijn periodes. 9 van de 10 keer slaapt hij nu van 9 tot half 10. Voor het slapen gaan krijgt hij een fles met rijstebloem. Hij is nu 7 maande en 5 dagen. Echt tips heb ik niet, ja andere voeding voor baby;s die hongerig zijn, weet niet of die ook geschikt zijn voor kinderen jonger dan 6 maanden. Dat zu je even moeten kijken. Wat ook mischien werkt is je kindje 's avonds in bad doen met natusan bedtime bath. Dit werkt kalmerend en het schijnt je kind beter te laten slapen. Hier werkte het goed. En het ruikt ook nog heel lekker groetjes
Hier ook, ga dan denk ik een feestje vieren! hihi. Sasha is 9 maanden en komt ook nog 3/4 keer per nacht. Vannacht was het helemaal beurt. Pfffff, ze kwam om de 3 kwartier ongeveer en is van 4 tot 6 wakker geweest. Volgens mij zitten er weer tandjes aan te komen. Je went er aan, zeggen we maar. Sasha slaapt ook bij ons in bed, dus meestal is het aanleggen en mama gaat weer verder slapen hihi.
Merle is nu bijna een jaar en komt ook nog 3-4x per nacht voor voeding. Ze slaapt bij ons in bed, dus het is aanleggen en ik maf zo weer verder. Vaak begint ze dan te protesteren dat ze de andere borst nog wil, dan word ik weer wakker. Ff schuiven en ik ben zo weer vertrokken. Daarnaast wordt ze ook wakker van de jeuk (eczeem), en dan helpt een slok bv helemaal goed, wordt ze lekker rustig . Ik werk daarnaast ook nog drie dagen in wisselende diensten. Het is wel vermoeiend, maar dat weet je als je kindjes krijgt/hebt. Het doorslapen zal ze vast wel ooit onder de knie krijgen .
Ze slaapt in een co-sleeper of bij ons in bed, dus eruit gaan hoeft lekker niet! Inmiddels heb ik het soms bijna niet meer door. Hoewel ik denk dat het ook best wel fijn zal zijn hoor, om weer eens een keer een hele nacht door te slapen. Ik denk dat het inderdaad deels gewenning is. Tenminste: het is fijn, gezellig, prettig om lekker tegen me aan te liggen en wat te drinken. Als ze 's nachts wakker wordt, troost het haar en bevestigt het dat ze niet alleen is. Soms drinkt ze ook maar een paar slokken. Voor het andere deel heeft ze nog wel wat nodig 's nachts. Ze heeft altijd vrij veel voedingen gevraagd, zowel overdag als 's nachts. Ze drinkt nu eenmaal vaker kleinere beetjes. En overdag is er zoveel spannends en interessants dat ze vergeet om goed door te drinken. Misschien dat ze inderdaad zonder zou moeten kunnen. Ik weet het niet zo goed, aan de andere kant lees je namelijk ook wel dat het helemaal niet abnormaal is als wat oudere baby'tjes 's nachts nog drinken. Ook al zijn er uiteraard kindjes die gemakkelijk zonder kunnen. Van mij mag ze gewoon. Soms probeer ik haar wel weer gewoon in slaap te krijgen, wat af en toe ook lukt. Maar als ze echt even wil drinken, vind ik het prima. Ook al is het misschien niet per se om de honger.
Jeetje en dan zit ik te zeuren dat ons zoontje 2 keer s'nachts komt! Ik heb diep respect voor de moeders die er vaker uit moeten, hoe houden jullie dat vol zeg in combinatie met werk pffff, volgens mij zouden ze mij dan op kunnen vegen, maar heb nog even de tijd. Vannacht wel een hele goed nacht gehad. De kleine lag om 20 uur te slapen tot....3.30! WoW! en daarna weer van 4.00 tot 8.00, nu afwachten hoe hij het vannacht doet. We hebben hem gisterenavond in bad gedaan in combinatie met zwaardere voeding dus wie weet is dat het...we gaan het merken vannacht!
Normaal vind ik het niet zo'n probleem, alleen door de zwangerschap is mijn bv enorm gekelderd en heb ik dus niet altijd genoeg om haar weer door te laten slapen...
7 weken en nog 2x komen is volgens mij redelijk normaal. Vooral bij BV kindjes. Ik heb precies dezelfde gedachte hoor, mijn mannetje werkt en hoeft dan echt zijn bed niet uit om de fles te geven. Natuurlijk ben ik overdag met de kleine bezig maar als zij slaapt kan ik toch ook even rustig gaan zitten? mannetje niet.