toch weer aangemeld voor behandeling (ivf/icsi)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcj, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    Een hele tijd geleden heb ik mij hier al aangemeld en we zaten ook in het proces, maar we kregen twijfels en we besloten te stoppen met de procedure.
    Maar mijn kinderwens is zo groot, dat ik ondank mijn bezwaren tegen hormonen en bij alles wat bij zo'n behandeling komt kijken, toch wil gaan proberen om op deze manier een kindje te krijgen.

2. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    het eerste gesprek weer gehad.
    aankomende woensdag mag mijn man weer zijn bijdrage leveren en dan is het wachten op mij dat ik weer ongesteld word. Dan krijg ik een echo en ik moet dan bloed laten afnemen.
    Het tweede gesprek staat wel al gepland en dan krijgen we de uitslagen te horen.

3. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben paar jaar terug ook besloten om het traject van ICSI niet in te gaan...maar de kinderwens is niet meer te onderdrukken en willen het toch proberen....
    Wat is bij jullie de reden dat het niet lukt?
    Bij ons vanwegen een chromosoomafwijking.

4. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    bij ons omdat mijn man weinig zaadcellen heeft.
    hopelijk gaat mijn leeftijd me nu niet opbreken..

voor mijn gevoel is het nu echt de laatste kans!

5. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke, die chromosoomafwijking bij mijn man gaat helaas ook gepaard met heel weinig levende zaadcellen, onder de miljoen...
    Hoe oud ben jij dan? Volgens mij is de leeftijdsgrens van de meeste ziekenhuizen 41 jaar.

6. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ik ben 39 en word dit jaar 40...en jij?

7. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    iets jonger, hopelijk geeft dat iets meer ruimte en tijd voor de behandelingen.
    zijn jullie al begonnen met de procedure zelf?

9. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee, of wij voor ICSI mogen gaan krijgen wij volgende week te horen. Dan staat de afspraak met een fertiliteitsarts.
    Best zenuwachtig :)

10. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ja, kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent!
    Spannend hoor.

voor mij is het deze week wachten op mijn ongesteldheid en dat verwachtte ik al afgelopen zondag. Ben het nog steeds niet.
    Ik heb al 2 keer getest, beide negatief. Dus ik zal gewoon moeten afwachten!

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Allebei heel veel succes in dit traject! Hopelijk mag het snel raak zij EN blijven! Tdja en de spanningrn kunnen je ongi irritant in de weg zitten!

12. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    thanks!
    voor jou ook een heel spannende tijd, als ik je onderschrift goed lees?
    hoe voel je je?

13. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    nog steeds niet ongesteld, maar ook geen positieve test...

14. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ik word er chagrijnig van!
    weet niet of ik nu contact op moet nemen met het ivf-centrum om te laten weten dat ik overtijd ben, maar geen positieve test heb.
    iemand advies voor me of ervaring daarmee?
    ben nog niet gestart met de procedure, want het is wachten op de derde dag van mijn ongesteldheid voor een echo en voor bloedafname...

15. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    nog niet ongesteld, maar weer getest en deze was weer negatief.

Ik heb af en toe wel symptomen, zoals gevoelige tepels en steken in mijn buik. Maar alle symptomen die ik heb kunnen zowel bij een zwangerschap horen als bij een beginnende zwangerschap. Het vervelende is ook dat de symptomen wel anders zijn dan ik gewend ben, maar toch er is niet een duidelijk symptoom waarvan ik zeg: dat hoort bij een zwangerschap of niet.
    Kortom het is afwachten en geduld hebben!
    Ik wil ook een duidelijk verhaal zodat ik contact kan opnemen met het ivf-centrum. Nu kan ik eigenlijk niets!

16. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ik heb me voorgenomen om morgen (maandag) contact op te nemen met het ivf-centrum om te kijken hoe we nu verder moeten.
    want geen positieve test, maar ook niet ongesteld. Misschien komen zij met een voorstel voor verdere stappen.

17. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ben je ongesteld gworden?

Ik weet hoe irritant het is en het lichaam je in de maling kan nemen.
    Zo heb ik deze maand echt extreem overgevoelige borsten gehad een paar dagen voor mijn NOD.
    Nou ik was ervan overtuigd zwanger te zijn, want dat had ik nooit gehad!
    Ik helemaal in de zevende hemel, wat cliche dacht ik kort voordat ik met ICSI zou gaan beginnen toch spontaan zwanger...
    Niet dus, ben gewoon ongi geworden :p

Ik mei begin ik trouwens met het traject.

18. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hallo meiden!
    spannend voor jullie!

pcj--> ik zou morgen zeker bellen als ik jou was ik heb dat ook gehad... alleen dan voordat ik het traject in ging ben toen pas na 3 maanden ongie geworden.
    toen ik opmocht voor een icsi-behandeling werd ik een soort van ongie (voornamelijk bruin verder nooit goed doorgezet) dus toch gebeld maar moest dus echt rood zijn naja dus moest toen weer heel lang wachten en dat allemaal door de spanningen.

nina--> nog even wachten maar voor je het weet is het mei!

wij hebben nu 1 punctie gehad in sept. maar ze konden helaas niet verder doordat er geen zaad was...
    nu gaan wij zodra ik nu weer ongie moet worden weer verder :) dus bij mij ook afwachten hoe lang het zal duren.

19. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff, wat een domper zeg, jammer dat er geen zaad is gevonden.
    Is het bij jullie altijd zo weinig of niks?
    Mijn man heeft azospermie en het gemiddelde is bij hem ook altijd ver onder de miljoen...ik hou mijn hart vast zeg, zal je net zien dat er bij ons dan ook niks te vinden is als het nodig is :p

20. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    was zeker een domper maarja gelukkig konden ze me eitjes invriezen dus ze hebben er 6 ingevroren dat is dan wel weer fijn natuurlijk alleen kan de kwaliteit daarvan ook weer minder zijn.
    ja het is zowiezo bij ons altijd weinig mijn vriend heeft een zeldzame chromosoomafwijking waardoor het dus niet veel is zoals dus de laatste keer ze zagen ze ontstekingen (waarschijnlijk door een longontsteking) zitten dus we weten wel de reden ervan...
    nu heeft ie vrijdag zijn zaad weer laten testen en krijgen we de 28ste de uitslag.
    ik hoop dat het niet bij je zal gebeuren!
    hoezo begin je in mei met het traject? is het niet eerder mogelijk? hoop dat de tijd snel voorbij zal gaan voor je

Deel Deze Pagina