6 dg voor Nod testen - welke en waarom? -

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door D83, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1 D83, 24 feb 2016
    Laatst bewerkt: 24 feb 2016
    Even los van dat t alsnog kan misgaan en dat t advies is later te testen
    Welke testen zijn er naast zwanger n kids / sensitest om 6 dg voor Nod te testen en wat zijn de plus en minpunten van deze testen?
    Ik heb alleen ervaringen met Kruidvat Testen 4 dg voor Nod. Maar wil t deze ronde wel eens proberen..
    Ik weet dat de meesten hier voorstanders zijn van later testen maar wil echt alleen weten welke er zijn en wat jullie ervaringen zijn. Vanaf hoeveel hcg testen ze bijv?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    zwanger en kids geven volgens mij vaak valse streepjes als ik het me goed herinner. En als je wel zwanger bent lopen ze volgens mij niet snel op. Geen idee vanaf hoeveel HCG ze reageren

sensitest dacht ik dat die in de praktijk lang niet zo gevoelig zijn als dat wordt beweerd als ik het me goed herinner. En als je wel zwanger bent lopen ze volgens mij niet snel op. Geen idee vanaf hoeveel HCG ze reageren.

Kruidvat vind ik goede testen ook als je 6 dagen voor NOD wilt testen. Zie hier af en toe wel topics voorbij komen dat er dan al een licht streepie staat. Ik heb laatst een topic gezien dat dit dezelfde testen zijn als wondfo cassettes, maar die van wondfo zijn goedkoper te krijgen op internet! Deze reageren officieel vanaf 25 ML/U, maar in de praktijk lijken ze al te reageren vanaf 8 ML/U

Predictor early en dan de nieuwe versie (knalroze verpakking, 6 dagen voor NOD. Heeft hier op het forum i.t.t. de oude versie nog nooit vals positief laten zien. Is alleen wat prijziger. Deze reageren vanaf 12.5 ML/U

3. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik bestelde altijd de uiterst gevoelige midstream van Z&K. Ik testte hier 5 dagen voor nod duidelijk positief mee. Ik heb nu de Wondfo cassettes besteld (ook bij Zwanger & Kids) omdat ik veel positieve reacties hoor over de kruidvat 2v5 en deze hetzelfde zijn, maar veel goedkoper. Ik heb ze nog niet gebruikt trouwens.

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor de reacties
    Uitgebreide uitleg, top

Zou wel balen als ze vals positief zijn
    Kan t nie zijn dat t gewoon als nog mis gaat?

5. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
  6. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Ja het verschil tussen een vroege mk voor nod en vals positief is denk ik alleen te bezien wanneer er meerdere positieve tests zijn gedaan met verschillende soorten tests. Ik had bv een clearblue, en kv 2v5 euro en een early van kruitvat. Allemaal licht positief en werd toch (zwaar) ongesteld. Lijkt me duidelijk een vroege mk en niet 3 verschillende vals positieve testen.

Ik testte nu 6 dagen voor mijn nod met een kv 2v5 in de avond duidelijk positief en zie mijn banner :D Dus ik zou je die aanraden.

7. Lot33

Lot33 Actief lid

29 jan 2016
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    kV 2v5 is bij mijn vorige zwangerschappen ook altijd de eerste geweest waar iets op te zien was..

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah gefeliciteerd city girl! Hier ook bij beiden getest met Kruidvat toen meen 4/5 dagen voor Nod maar dacht dat ie 6 niet zou meten.. Heb er iig ook nog 1 van!
    Vind t een of andere manier echt leuk n een kick geven om te testen haha dus vandaar dat k vanaf de eerst mogelijke dag wil proberen :)

Bedankt whuz voor t overzicht! Toppie!

Lot jij succes ook met testen straks!

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja alleen klopt dat overzicht niet helemaal. In ieder geval dus niet wat betreft de gevoeligheid van trekpleister/kruidvat (zijn dezelfde testen)

En over VMK ja als je meerdere testen (licht)positief hebt kun je in mijn ogen uitgaan van een VMK, maar ik heb regelmatig topics voorbij zien komen met zwanger en kids testen duidelijk tweede lijntje en KV 2 voor 5 was dan spierwit. Dus die waren dan ook echt vals positief

10. Oliv

Oliv Actief lid

7 feb 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb op jouw pb gereageerd!☺️

11. Oliv

Oliv Actief lid

7 feb 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Dat zou ook kunnen liggen aan de waarde waarbij de test kleurt.
    Maar he ik ben ook geen kenner en niks zo vervelend als een valse positieve test 🙁

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Oliv: op zich heb je daar een punt alleen de kruidvat is echt supergevoelig. Sommige hier op ZP hadden al een positest terwijl de bloedtest aangaf dat er een HCG van 8 was

13. Oliv

Oliv Actief lid

7 feb 2016
    265
    4
    18
    NULL
    NULL
    Het beste is ook gewoon je nod afwachten. Ik heb nu die van zwanger en kids liggen omdat ik daar veel positieve geluiden over hoor. En hij was online te bestellen. Kruidvat lees je ook veel goede dingen over. Misschien maakt het niet eens zoveel, uit misschien wel. Bij een positieve test voor nod maak ik gewoon niet meteen een vreugde dansje. Daarom heb ik er ook 3. Ik zal mijn ervaring laten weten.

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx oliv zag t net!
    Klopt allemaal wat je zegt.. Maar die drang is zo groot, en toch fijn denk ik om te weten dat er dan iig echt n ei was en dat die bevrucht werd..

Ja denk ik ook city girl, zeker bij drie van zulke testen!

Deel Deze Pagina