Hoi allemaal, Mijn goede voornemen van dit jaar is om grof geschut in te gaan zetten voor onze kinderwens. Sinds vandaag ben ik gestart met ovulatietesten en tegelijk wil ik ook door middel van veranderingen aan mijn baarmoedermond onderzoeken wanneer mijn eisprong nu echt precies is. Het afgelopen jaar hebben we de natuur z'n werk laten doen maar dat heeft ons tot op heden niets tastbaars opgeleverd. Hierom heb ik me in december verdiept in de artikelen die her en der op het internet staan geschreven over de "natuurlijke vorm van anticonceptie'. Hierin staat goed beschreven over de veranderingen die je lichaam doormaakt in een cyclus. Een goed artikel vond ik dit. Is er iemand die ook hiermee bezig is of ervaringen hiermee heeft?
als je er nu ook nog bij gaat tempen dan kan je ei haast niet missen! ik doe al sinds ronde 2 tempen-ovu-testen (hoewel, dat laatste laatste 2 rondes niet meer) en dat scheelt een hoop onzekerheid. hoewel- met zulk grof geschut verwacht je wel ' snel ' zwanger te zijn en dat is dus niet persee zo! succes! klingel
Ook nog tempen , hahaha dan heb ik er echt een dagtaak aan . Maar je hebt gelijk! Het gaat mij er echt om om nu eens goed uit te vogelen hoe en wanneer mijn ei er is. Door die vage cyclus snap ik er niks van. Ik hoop alleen dat ik mezelf hiermee niet helemaal gek ga maken .
aan de ene kant ben je er wel meer mee bezig maar aan de andere kant weet je ook meer, terwijl je anders alleen maar aan het afwachten bent. ik kan je juist het tempen wel erg aanraden, bij een site als fertility friend. die houdt elke dag je temp en andere dingen bij en wijst dan je eisprong aan. in combi met ovutestjes heb je ei, als je ei hebt, dan gegarandeerd te pakken!
Ik kijk voornamelijk naar de vorm van mijn baarmoeder. Die verandert immers niet door sperma. Ook let ik meer op het slijmvlies door de dagen heen. Dus eigenlijk altijd als ik plas. Dan ga je steeds meer herkennen. Ook voel ik toch wel een beetje verschil of het nu slijm van mezelf is of van mijn vriend. Maar dat plaats ik ook in het hele plaatje van veranderingen van slijm, mijn vorm van baarmoeder, moment van cyclus etc.
Ahwww.. naja, ik zit nog maar in ronde 2, dus misschien dat ik het nog kan leren Gebruik zelf ovu-testen dus ik weet wel wanneer m'n ei komt, maar goed die dingen groeien helaas niet aan een boom op m'n balkon dus dat kost me behoorlijk wat centjes.. denk dat ik ze maar gewoon blijf gebruiken en ondertussen die dingen die jij beschrijft proberen te herkennen. Mocht het dan echt lang gaan duren dan hoef ik niet failliet de zwangerschap in te gaan
Ik denk dat je er best veel aan kan hebben. Paar keer per maand opnieuw lezen en dan herken je iedere maand (al hoop ik dat je niet lang hoeft te herkennen ) steeds een beetje meer.
haha ik ben ook niet echt nieuwsgierig naar jullie draadjes Zie het al voor mij naast het topic met foto's van positieve zwangerschap- en ovulatietesten een topic met foto's van vruchtbare draadjes :sick: @lkg als je het een aantal cyclussen bijhoudt leer je wel het verschil kennen tussen spermadraadjes en eigen draadjes. Het blijft inderdaad een smerig verhaaltje
bah Volgens treesman zijn vrouwen echt smerig dat we naar kijken...ik geef hem wel een beetje gelijk op dat punt .
Ik ben na een half jaar begonnen met tempen, ovutesten en een flink klus programma en dat haalde na een maand of 6 ook niks uit.. toen heb ik alles de deur uitgedaan in de trant van 'nou ja ik zie wel' en voila ik was zwanger. Dus ik weet niet wat nu beter is haha. In ieder geval krijg je door het gebruik van ovutesten en tempen wel een goed inzicht in je cyclus dus dat kan nooit kwaad.
@ Treesman; alles voor het goede doel he Maar Dizzy, ik snap je wel hoor! Deze grofgeschut methodes wil ik ook echt inzetten om eens goed inzicht te krijgen in mijn cyclus. Als dat nou ontzettend regelmatig was geweest dan had ik het vast niet gedaan maar nu het varieert van 24 tot 36 dagen is het toch wel errrrrugg handig. Gisteren moest ik ook zo lachen. Mijn moeder (helemaal niet de oudste, 53 jaar) heeft gisteren voor het eerst van haar leven een ovulatietest gezien. Ze had er zelfs nog nooit van gehoord , ik vroeg me echt even af onder welke steen ze de afgelopen jaren had gezeten . Maar goed, zojuist een afspraak bij de homeopaat gemaakt voor 21 januari. Ben benieuwd!
hahahha een topic over toon je draadje lol maaruh zou ook zeker tempen, doe ik ook en kan het e rmooi uithalen wanneer me ei is... over dat slijm bekijken dat werkt bij mij niet, heb t 1 keer geprobeerd, maar er zit bij mij echt geen verschil in, ik wist precies waneer me ei was(dmv een echo) maar had slijm wat nog niet rekte tot 1cm, laat staan 10cm, maar was wel zwanger, dus bij mij werkt dat niet, en over dat voelen aan de baarmoedermond tja weet niet wat ik ervan vind hha, misschien werkt het best maar het idee:ff met je 2 vinger je baarmoeder mond vastpakken ff draaien, ff wat slijm eruit halen..hmmzzzz klinkt mij niet zo prettig allemaal haha liefsss