Dames, Gisteren vertelde de gynaecoloog dat de keizersnede zal plaats vinden in week 39+. Dit is mijn 4de kindje dus vind het toch wat "spannend" Zit toch met vragen als : Wat als ze eerder komt? Mijn eerste en derde kindje hadden niet zo n haast. Maar mijn tweede kindje is binnen 2 uurtjes geboren. Daar maak ik mij wel wat zorgen over. Ze zijn allemaal gelukkig rond de 40 weken geboren. Maar dat zegt niets. En wil ( als dat mogelijk is ) een gentle sectio. Ik had het gisteren uiteraard aan de gynaecoloog kunnen vragen maar kreeg zoveel informatie binnen dat ik het vergat. Mijn excuses voor de topics over de KS maar word er een beetje onzeker van. Wanneer kregen jullie de KS? En wanneer hoorde jullie een datum?
Mijn zoontje is geboren met 39+4, gewoon vaginaal na een horrorbevalling. Mijn dochter zou met de ks geboren worden en die werd met 38+2 pas ingepland en zou plaats vinden op 39+3. Ik zat er helemaal doorheen en kon gewoon niet meer. Uiteindelijk werd de ks verschoven naar 39+1. Uiteindelijk besloot ons meisje zich te melden met 38+6, ik kreeg toen een 'spoedks'. Ik liep om 23:55 het ziekenhuis in, lag om 1 uur op de ok en om 1:25 is ze toen geboren. Nu heb ik gisteren (37+1) de datum te horen gekregen voor deze ks, die ook weer gepland is met 39+. Dit doen ze hier in het ziekenhuis standaard want de kans op startproblemen met een kindje van 39+ weken is x percentage lager dan wanneer een kindje met 38+ weken geboren word middels een keizersnede. Bij onze dochter had ik een 'normale' keizersnede die toch wel een aardig eindje in de buurt kwam van een gentle sectio. Inmiddels zijn er aanpassingen geweest en nu krijg ik een échte gentle sectio.
Mijn ks werd gepland met precies 39 weken! Die datum wist ik al met 34 weken.. Geen idee als ie eerder komt en het gaat zo snel... Want als eerder de weeen beginnen of vruchtwatrr verliest krijg je natuurlijk gelijk de ks, mja als het zo snel gaat... Hoezo krijg je nu een ks dan? Ik zou zeker proberen om een gentle sectio te krijgen!
Bij mij is de ks ook gepland bij 39 weken. Ik moest ook aan het idee wennen, maar hebben het van de week nog een keer goed uitgelegd. Het is gewoon in alles beter voor het kindje. en idd als de weeën beginnen, vliezen breken of er is bloedverlies dan wordt het spoed. Succes!