Geen idee maar ik heb het nu aan den lijve onder vonden dat ze zonder klachten negatief gaven (en nooit positief zijn geworden) bij kinderen terwijl ze wel positief waren bij GGD. In de klas bij mijn middelste was dit (zelftesten negatief en ggd test positief) maar liefst 5 keer het geval. Wel allemaal zonder klachten. En bij twee vriendinnen was dit ook bij hun kids het geval. Bij mijn man en ik waren ze pas positief bij heftige klachten en niet de twee dagen ervoor bij minimale klachten. Daarbij is dat advies toen aangepast dat ze betrouwbaarder zijn met klachten (in elk geval van Roche) dus dat en mijn persoonlijke ervaring en in mijn omgeving maken dat ik ze niet vertrouw. Overigens had ik het met Flowflex en Roche. Maar goed je zal ook een percentage wel opsporen wat je anders zou missen. Maar 50/50 denk ik dus en in dat geval wil ik dan best laagdrempelig testen maar niet twee keer per week preventief bij geen klachten.
Wij testen absoluut niet, niet bij klachten en zeker niet preventief. Testen is niet normaal en preventief al helemaal niet. De jongste weet niet eens wat het is en dat wil ik graag zo houden. We gaan morgen dus schoenen kopen in Duitsland, dat is absoluut nodig voor 3 van de 4 gezinsleden en kon niet eerder gebeuren. Kinderen vanaf 6 moeten daar getest worden in de kerstvakantie voor niet essentiële winkels, ik ga dus verschillende paren kopen en in de auto passen en weer terugbrengen/omruilen..... zijn we heel veel langer in de winkel want de anderen hebben ook schoenen nodig en willen mijn advies daarin als alwetende moeder/vrouw Totaal bezopen constructie natuurlijk maar heel veilig blijkbaar Groot voordeel: er zullen wel lekker weinig kinderen zijn op deze manier.
Nee, wij doen hier niet aan preventief testen. Ten eerste wil ik niet dat mijn kinderen met dit soort belachelijke dingen opgroeien (niet normaal maken wat niet normaal is). Daarnaast vraag ik mij af wat de volgende stap is? Preventief testen voor griep of voor de waterpokken? Beide ziektes zijn in het algemeen gevaarlijker voor kinderen dan corona. Maat buiten dat wordt testen voor de jongste ten strengste afgeraden door haar kno arts. De oudste had laatst wel klachten (en positieve kinderen in zijn klas) dus toen heeft hij voor het eerst getest. Hij hoopte namelijk op een groen vinkje. Helaas, negatief.
Onze oudste zit in groep 6 en is positief geweest vlak voor deze maatregel, dus zij heeft nog geen zelftesten hoeven doen. Straks na de kerstvakantie zou het dan wel moeten, ik denk niet dat we het standaard 2x per week gaan doen. Wel bij klachten en ook wanneer er bijvoorbeeld besmettingen op school zijn, dan vind ik het zeker zinvol.
Wij ook niet. Ik (en het desbetreffende kind) test bij klachten of als er een positief iemand is in de groep van het kind. Ik ben niet bang voor besmetting en als we het doen zijn we zo ongeveer de enige in de klas die het doen, dus vind ik het niet zinvol. En thuisonderwijs is hier super geregeld, dus ook geen enkel probleem om daarop over te stappen mocht de halve klas besmet zijn.
Ik heb nee gestemd. Waarom zou ik mijn kinderen 2x per week met iets vervelen waar ik het nut niet van in zie als ze geen contact hebben gehad met een positief getest persoon. Of als er in de klas niks aan de hand is. Als ze ziek zijn vind ik testen prima, geen probleem. Maar niet zomaar preventief. Oudste heeft een mondkapje op school voor het verplaatsen. Maar als ze verplicht gaan worden in de klas dan word ik wel boos. Word nu al boos om dat 2g systeem wat ik er aan zie komen en straks zeker ook bij kinderen, wil je naar de zwemles, sport,bios etc dan wel gevaccineerd of genezen van corona. Let maar op dat gaat komen als corona blijft doorrazen. En nee ik ben geen complot denker en ik en man zijn beiden gevaccineerd maar dat het een vrije keuze is wordt steeds meer de vraag.
Hier wordt er bijna geen mondkapje gedragen op school. De eerste week was het beetje fifty/fifty, maar dat werd steeds minder.
Ik heb nee gestemd. Ik ben niet tegen testen, maar 2x per week preventief? Nee sorry dat gaat me te ver. Ik heb een flinke voorraad zelftesten, dus bij klachten of twijfel pakken we er een. Is het nodig om langs de GGD te gaan? Geen probleem, doen we. Maar gewoon 2x per week testen? Nee dat gaat hier niet gebeuren. Zoon van 13 testten we voor de zomervakantie wel die laatste weken regelmatig. Toen waren er nog flink wat leerkrachten nog niet aan de beurt geweest om te vaccineren, dus wilde ik het voor hen iets veiliger proberen te houden. Maar daar blijf ik niet mee doorgaan.
Bij de oudste deed ik dat al. Jongste ga ik dat misschien doen. 6 jaar. Testen is een drama bij haar. Ik heb twijfel ingevuld. En ik betaal me blauw aan die testen steeds voor onszelf en de oudste.. Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar zijn, als je bijvoorbeeld niet ver genoeg stokje in de neus doet?
Volgens onderstaand artikel zal het detecteren niet makkelijker worden, zouden de sneltesten hierop kunnen worden aangepast? Sneltests geven meer kans op een vals negatief resultaat bij besmetting met de omikronvariant in vergelijking met andere varianten, zegt de Amerikaanse medicijnwaakhond FDA. De FDA is tot die conclusie gekomen na een studie waarin de prestaties werden gemeten van sneltests, ook bekend als antigeentests, met monsters die levende versies van de omikronvariant bevatten. ,,Vroege gegevens suggereren dat antigeentests wel de omikronvariant detecteren, maar mogelijk een verminderde gevoeligheid hebben'', aldus de FDA. 'Gevoeligheid' is een maatstaf voor hoe waarschijnlijk het is dat een test een besmetting kan vaststellen. Als iemand negatief test met een sneltest maar wel Covid-19-symptomen heeft of is blootgesteld aan iemand met Covid-19, dan adviseert de FDAom toch een PCR-test te laten doen.
Nee, geen haar op mijn hoofd die gaat voor 2x pw testen. Als de klas naar huis moet vanwege een coronabesmetting in de klas, wil ik wel een test doen, maar niet dat spastische 2 per week testen. De maatschappij is gek aan het worden, dat is als normaal gezien wordt. En de testen zijn niet gratis, die betalen we gewoon via de belastingen...
2 neefjes hadden maandag positieve zelftest en positieve GGD test. Ze hebben geen klachten. Dus ze kunnen ook wel werken zonder klachten. Maar goed dat ze getest hebben. Anders hadden ze een baby van een paar weken oud waarschijnlijk aangestoken.
Ja dat is kak. Mijn pasgeboren baby heeft onlangs Corona gehad. Haar broer nam het zonder klachten mee naar huis. Gelukkig heeft ze het goed doorstaan! Het kan inderdaad wel natuurlijk maar het klopt ook vaak niet. Schijnt echt 50/50 te zijn (dat zelftesten negatief zijn bij kinderen en toch positief bij GGD) zoals bij ons dus helaas. Maar voor de besmettingen die je er uit haalt is het fijn ja. Maar waterdicht helaas niet.
Voor iedereen in ons gezin geldt: testen bij klachten. En met kerst e.d. preventief. Ik (leerkracht PO) test zelf 2 keer per week, namelijk vóór mijn 1e werkdag van de week en na mijn laatste werkdag van de week. Zoon (gr. 8) test zichzelf 1 keer per week. Zoon (gr. 4) testen we niet preventief. Man (docent VO) test zich volgens mij 1 keer per week. Maar hij denkt er vaak niet aan.
Nee, maar ik denk dat het hier ook niet van toepassing is. De scholen zijn een jaar gesloten geweest en verder hebben de kinderen nog nooit te maken gehad met een klas in quarantaine. Nu lopen de cijfers hier enorm op dus mogelijk gaan er wel dingen veranderen. Mijn man moet zondagavond voor het eerst een zelftest afnemen ivm werk. Zijn afdeling is tot nu toe de enige afdeling van de overheid die nog niet gesloten is geweest gedurende de pandemie. Dus ik hoop eigenlijk dat ze het alleen bij hem zo streng houden en niet op school. Op scholen dragen ze hier vanaf groep 0 al mondkapjes (helaas) en zitten ze 6 ft afstand. Hopelijk is dat genoeg voor hier. Maar goed als het niet anders is dan dat dan zal ik mee werken.
Ik was niet op de hoogte van dit advies en vind het wel een beetje vreemd. Onderzoek heeft juist laten zien dat zelftesten het minst betrouwbaar zijn als er geen symptomen zijn, omdat het dan onwaarschijnlijk is dat er voldoende virusdeeltjes laag genoeg in de neus zitten om ze met een zelf test op te pikken . Ik vraag me af of random testen wanneer je asymptomatisch bent niet gewoon een vals gevoel van veiligheid geeft. Bij ons geldt dit advies gelukkig niet.
Bij de oudste hielden we al minimaal 1x per week aan. 2x alleen bij klachten. Maar wij testen verder ook heel laagdrempelig. Afgelopen periode is er dus heel wat getest... Maar bij de jongste dus waarschijnlijk ook 1x per week, zondagavond, of maandagochtend.
En toch zijn er ook aardig wat mensen die positief testen op een zelftest en klachtenvrij zijn. Ze zijn niet 100% betrouwbaar, maar alles wat er uit komt is meegenomen denk ik dan maar. Wij hebben met kerst en oudjaar wel getest voor we op bezoek gingen. De kids maar 1x toen ze nog school hadden, weet nog niet wat we gaan doen als ze weer gaan. Heb er op zich niet echt problemen mee, dus als dat voorwaarde is voor scholen open, dan doen we dat.
Oudste deed het voor de vakantie al zelf (vo). Hoewel... niet heel trouw geloof ik. Als dat het advies wordt dan zal ik daar weer wat tenger op toezien. Al haal je maar de helft van de positieve eruit. Dan heb je toch al een behoorlijke winst lijkt me.