Hoi allemaal! Wie van jullie heeft ook wel eens meerdere keren een verdoving gehad bij de tandarts in de zwangerschap? 2 maand geleden had ik zo'n kiespijn dat ik wel verdoving móest nemen in m zwangerschap. De tandarts heeft toen een noodvulling in mn kies gezet, omdat het vakantietijd was en mijn eigen tandarts er niet was. Ik had de hoop dat ik het tot na mn bevalling kon halen met de vulling, maar helaas.. gister knapte het laatste stukje vulling eruit en moet ik morgen alsnog bellen, want de kies doet flink zeer! Wat als ik wéér een verdoving moet? Wil eigenlijk vragen of ik geen verdoving hoef en zolang nog weer noodvulling mag (zodat ik geen verdoving nodig heb hopelijk, of gaat dit ook wel pijn doen om te plaatsen?), maar als dit niet kan, wat dan?
Ik heb in alle zwangerschappen verdoving gehad. Nu 27 weken zwanger en in september 1x en in oktober 1x gehad. En het mag, heb ik begrepen.
Ik wilde ook het liefst onverdoofd. Maar ik weet inmiddels dat het gewoon kan. Nieuwe noodvulling kan zeker zonder verdoving. Maar je kan je zeker nog wel laten behandelen met verdoving. Ik word zelfs geopereerd in de zwangerschap met lokale verdoving
Bedankt voor jullie reacties, stelt enigzins gerust, voor als het toch nodig mocht zijn In principe kun je dus vaker de noodvulling laten plaatsen zonder dat dit pijn hoeft te doen, ook al doet je kies nu pijn?
In mijn laatste zwangerschap 2x verdoving gehad bij de tandarts, 2x verdoving voor het verwijderen van een goedaardkg iets (1x voet en 1x rug). En 2 weken geleden bevallen van een kerngezonde dochter.
Ik ben tijdens men beide zwangerschappen onder narcose moeten gaan. Men baby’s zijn toen beide keren ook in slaap geweest. Ik kon niet anders dan me laten opereren. Is zwangerschapsgerelateerd. Maar mijn dochter is prima gezond en heel pienter. Men zoontje moet natuurlijk nog geboren worden. De anesthesist verzekerde me dat het geen kwaad kon. Dus ik denk dat de verdoving van je tand peanuts is
Ik had vorige week hetzelfde. Mijn tandarts raadde het, het eerste & laatste trimester af om behandelingen uit te voeren. Maar ja nood is nood
Ik heb ook zenuwbehandeling gehad met verdoving. Zonder gaat echt niet!! Dat mag maar je mag gewoon.geen foto! Dat is wel even belangrijk. Dat doen ze namelijk vaak hierbij.
Mag gewoon! er wordt een speciale verdoving gebruikt en wat er in de baarmoeder komt is echt minimaal het is een lokale verdoving hé! Het is beter om de kies te laten helpen anders kan het ontsteken of je neemt dan extra/teveel paracetamol in en dat komt WEL bij de baby en gewoon niet lekker in je vel zitten is sowieso niet fijn, ik heb toen 2 kiezen laten trekken met verdoving. Alleen een foto mag niet en als je bijna moet bevallen doen tandartsen het liever niet maar ik weet niet of dit achterhaald is. Ik had hier zelfs een topic geplaatst haha was net zo onzeker nu weet ik beter.