Ervaring met antroposofisch cb (en vaccineren)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spikkeltje, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Hallo, wie heeft er ervaring met een antroposofisch consultatiebureau? Hoe bevalt het en wat is er anders dan bij het reguliere exemplaar? Ik denk erover om over te stappen naar een antroposofisch cb, omdat ik vragen/twijfels heb over vaccineren en mijn huidige cb minder weet van de inhoud van de bijsluiter dan ik :p Mijn zoontje heeft tot nu toe alle vaccinaties gehad (drie keer DKTP en twee maal Pneu) maar na alle verhalen over de gevaren van (teveel) vaccineren weet ik niet of ik op deze manier verder wil gaan, vandaar dat ik er graag eens met een antroposofisch arts over zou willen praten. (Helemaal niet vaccineren is overigens geen optie voor mij.)
     
  2. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij zijn er eenmalig geweest voor een gesprek over vaccineren. Inderdaad een eerlijk en inhoudelijk verhaal, in plaats van niet meer dan wat nakauwen van de folderinformatie. Vervolgens heeft zij een recept geschreven voor de vaccinaties die we, in overleg, wilden, en die halen we zelf bij de apotheek en worden vervolgens op ons eigen cb gezet. Daar was alles lastig, tot ze het recept van de kinderarts van dat andere cb zagen, toen wilden ze prima meewerken. We gaan er niet 'vast' heen want de dichtstbijzijnde is drie kwartier rijden voor ons. Maar we moeten binnenkort nog wel een keer om het vervolg qua vaccinatieschema door te nemen. Maar kan zijn dat we wachten op nummer twee en pas daarna gaan.
     
  3. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Dank je wel voor je reactie! Mag ik vragen volgens welk schema jij hebt laten prikken? En kan je die ook op het antroposofische bureau laten zetten? Want ik weet zo een twee drie niet of "mijn" CB hier zin in gaat hebben. We zouden wel naar het antroposofische kunnen blijven gaan, het is 25 min rijden voor ons dus dat is al een heel stuk beter dan drie kwartier!
     
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik ben met mijn dochter naar een antroposofisch cb geweest. Wat een verademing was dat! Er werd ruim een uur de tijd genomen voor mijn dochter. Wat ik erg leuk vond is dat hij ook veel vertelde over het karakter van mijn meisje.
    Ook heeft hij me uitgebreid ingelicht over de verschillende vaccinaties en schema's. Dit allemaal vanuit een onpartijdig oogpunt. Ik heb uiteindelijk besloten niet te vaccineren.
    Als je een antroposofisch cb in de buurt hebt zeg ik doen!
     
  5. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij hebben besloten om alleen DKTP te geven (dus zonder de Hib en de Hep) en geen PNEU. Omdat onze man naar het ziekenhuis moest voor een geplande operatie, wilde ik zelf de eerste DKTP vóór die opname. Dus wij hebben met 7 maanden, 9 maanden en 11 maanden DKTP gegeven. Maar let wel, dat is wat wij geschikt vonden voor onze situatie: we zouden niet naar het buitenland gaan, de kleine gaat niet naar (grootschalige) opvang en hij is verder gezond. Als de feiten anders zijn, kom je ook tot een mogelijke andere conclusie.

    Voor de BMR en Meningokokken wil ik nog een keer terug voor overleg. Vaccinaties kan je daar ook laten zetten hoor. Je kan eventueel ook je HA vragen, al was de onze daar zelf niet heel happig op.
     
  6. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Oh wat leuk, van dat karakter! Waar ergens zat jouw cb? Wij gaan a.s. maandag naar Rotterdam en de afspraken daar duren een half uur volgens mij.
     
  7. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Die Hep mag van mij ook eruit hoor, maar Hib vind ik dan weer erg eng... Maar die is ook los te krijgen geloof ik. (Dus D(K}TP met losse HIB) Pneumokokken vind ik ook eng maar ik begreep dat als je daar tegen vaccineert, hun plek in je neus weer wordt ingenomen door andere -kokken dus of dat dan zinvol is? Tot nu toe is mijn zoon op schema gevaccineerd, dus DKTP-HIB-HEP met 3, 4 en 5 mnd, en tweemaal Pneu. Ben benieuwd waar we maandag op uitkomen.
     
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik had een arts in Den Haag. Was een huisarts die ook consultaties deed. Helaas ging ik na een tijdje verhuizen en ik mis die man nog iedere dag! Ik heb m zelfs gevraagd of hij niet mee wilde verhuizen :roflmao:
     

Deel Deze Pagina