2 kids op een flat

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Catheny, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Mijn dochter is nu 2.8 jaar en bij mij komen nu die vlinders voor een eventueel tweede kindje.
    Wij wonen niet groot, we hebben een appartement van 80 vierkante meter en mijn dochter heeft haar eigen kamertje.
    Wij hebben in totaal 2 slaapkamers en die van ons (5 bij 5) zou (zoals officieel) verdeeld kunnen worden in 2 slaapkamers, waarvan er een een deur zou hebben naar het balkon.

Zijn er hier meer mama's met meerdere kinderen op een flat en hoe hebben jullie dit gedaan? Slapen de kindjes op 1 kamer of hebben jullie ook van 1 kamer 2 gemaakt? Foto's van een indeling zou leuk zijn.

We zijn nog niet bezig om zwanger te raken maar de wens is er zeker en aangezien wij financieel geen mogelijkheid zien om een huis te kopen blijven wij hier wonen maar ik wil mijn wens voor een tweede niet laten varen omdat wij klein wonen. Alvast bedankt.

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Wij zitten dan niet op een flat maar wel klein behuisd, ongeveer 70m2. Zl heeft een klein kamertje en dl slaapt bij ons tot we gaan verhuizen, en dat kan nog wel even duren...

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Mijn zus zat op flatje met 2 kinderen. Die sliepen bij ruimte gebrek bij elkaar op de kamer. 2 losse ledikantjes. Kamer was neutraal (jongen en meisje. Slaapkamer diende ook alleen om in te slapen. Ging best prima samen op jonge leeftijd 3 en 1,5 maar als een van de 2wakker was wel als de donder uit bed halen zodat de ander nog kon blijven slapen. Verder was het veel gedoe om met 2 jonge kinderen de trap in de flat af te gaan waardoor de oudste bijna nooit buiten kon en mocht spelen. Zij werd wel gek van ruimte en heeft huisje met tuin gekocht.
    Maar ligt er ook aan hoe praktisch je hierin staat.

Verder heb ik vroeger vriendinnetje gehad die haar kamer met zusje moest delen met stapelbed. Vond dat wel bijzonder dat je helemaal geen privé hebt op leeftijd van 14 jaar en ouder. Stoorde elkaar ook met huiswerk maken, waardoor ze vaker bij mij thuis was. Misschien ben ik ook we wel verwend geweest. :)

Denk persoonlijk dus dat het op latere leeftijd eerder problemen geeft als dat ze jong zijn. Als ze er aan wennen komt het vast en zeker goed.

4. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Wij wonen ook op een flat. Maar die is 105 vkm. We hebben 3 slaapkamers. Maar er wonen hier ook mensen met 3 of 4 Kids en die leggen ze dan ook bij elkaar. Kan toch ook prima? Of eerst in baby tijd bij jullie en dan samen op een kamertje?

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij wonen in een flatje van ong. 70m2. We hebben maar 2 slaapkamers dus de kinderen zullen samen op een kamer moeten. Het is helaas te klein om voor beide kinderen een eigen plekje te maken met een gordijn ertussen oid. Jammer maar het is momenteel niet anders. Voor nu is het ook nog niet zo'n ramp maar we willen zeker met de tijd verhuizen, als ze straks een jaar of 6 zijn willen we toch dat ze beiden een eigen plek hebben. Of anders een kamer die groot genoeg is om te scheiden in 2 aparte delen.

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wij wonen ook in een appartement maar hebben 3 slaapkamers.. We willen nog graag een derde dus dan moeten er ook 2 op 1 kamer straks. Ik zie geen problemen..
    Uiteindelijk willen we wel graag een huis met tuin kopen maar voor de eerste jaren gaat het prima zo.

7. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Hallo Dames,

Ik woon ook in een flat, ik probeer zwanger te raken van mijn eerste kindje.

Ik heb zelf maar 1 slaapkamer, en zou dus bij ons op de kamer komen te liggen. Vind ik in het begin niet erg, maar zodra het een ander bedje zou moeten krijgen wil ik wel voor die tijd verhuist zijn naar een grotere woning.

ik vind zelf, als de ruimte er is maakt het helemaal niet uit als ze nog klein zijn. Een kennis van mij is ook net bevallen van haar 2e, en wonen ook in een flat, de 2 liggen heerlijk samen op 1 kamer. Dus ik zeg ga lekker voor een 2e wonder :)

Succes iedereen !! :)

8. GuuNie

GuuNie Niet meer actief

Wij hebben n huisje met 2 ruime slaapkamers..
    De meiden delen ook hun kamer..
    Een 3e sluiten we niet uit..
    Verhuizen wel..

Ach vroeger deelden ze met zn 10en een slaapkamer.. tis maar net wat je gewend bent..

Deel Deze Pagina