2 kinderen 'aangevallen' door klasgenoot

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JustNice, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat is dit nu weer voor kinderachtige reactie, volgens mij smul jij van dit topic.

Riene, Angel1980, Kolibrie en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Heb je al gelezen wat TS allemaal schrijft? Als er een kinderachtig is, is zij het wel!

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Goeie zeg, ik verbaas me echt over alle reacties hier. En ik snap nu hélemaal waar de makers van de Luizenmoeders toch die opvallende ouders vandaan halen. Gewoon, op willekeurige scholen blijkbaar, waar kinderen van deze ouders zitten. Wat een niveau. En nee, de manier van doen van Ts siert haar niet helemaal, ik had het anders aangepakt, maar kom op zeg. Wat een laag niveau van vele moeders hier:eek:

Riene, dds, olleke en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Tove

Tove Niet meer actief

Wat maakt dat je het niet gewoon kunt laten rusten?

5. Tove

Tove Niet meer actief

Hier?

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, want níet tegen een moeder in bijzijn van haar kind zeggen dat het een rotkind is en níet doen alsof er een moordaanslag is gepleegd op je kind is echt wel een heel laag niveau.

Ik begrijp best dat TS hier even wat mee wil, maar níet op deze manier. Je kan bv best met de juf er over praten en dan aangeven dat je twijfelt aan hoe per ongeluk het was, of ze dat in de gaten wil houden bv.

maliro, Tove en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vraag me af hoe erg de pijn is als je zoon de schooldag heeft uitgezeten en je hem de dag erna van school moet halen voor de afspraak bij je huisarts.
    En dan zeg je tegen de juf dat je er verder niet op in wilt gaan omdat je er niet bij was toen het gebeurde. Dus je zegt dan dat je je er eigenlijk niet verder mee wilt bemoeien, maar een dag later na school stap je wel op de moeder af. Die reageert niet zoals je wenst en dan deel je haar mee dat de ouders van het andere “bezeerde” haar ook nog over haar zoon gaan aanspreken. Met andere woorden: wij hebben over jouw zoon gesproken en zijn tot de conclusie gekomen dat jouw kind niet deugt. En dan ga je ook nog schelden.

Jij laat je teveel overmannen door je emoties. Laat de school het oplossen ipv een hetze te creeëren aan de schoolpoort.
    Nu wil je op school ook nog een keer gaan praten over het kind. Echter vind ik dat je na jouw kinderachtige optreden geen recht van spreken meer hebt. Wat jij als volwassene hebt gedaan is minstens zo erg als de “ misdaad” van een 7-jarige jongen doe blijkbaar erg teleurgesteld was in zijn vriendjes.

8. maliro

maliro Niet meer actief

Wat een nare en nutteloze reactie.

9. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

En de jouwe draagt superveel bij zeg.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb nog niet alles gelezen maar van de berichten van TS valt mijn mond echt open! En ik deel jouw onderstaande stuk helemaal! Wauw, wat een aso gedrag zeg, logisch dat school haar daarop aanspreekt.
    Jongetjes zijn vaak nou eenmaal wild en onbehouden, en een ongeluk zit in een klein hoekje. Zoals je zegt TS je was er zelf niet bij dus je weet niet of het wel of niet een ongeluk was, je reactie is echt overdreven en kan niet door de beugel!

babyhope vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

Serieus? Doen jouw kinderen nooit iets wat niet mag? Jij zelf ook niet? In dit geval liep het ongelukkig af. Dikke vette pech en een wijze les. Wat nou als dat kind er vanaf was gevallen ipv gesprongen?

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Opzich zou ik dat best een goede opening vinden voor een gesprek ja, als iets perongelijk gebeurd zal hij ook wel erg geschrokken zijn.

13. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je zegt dat het per ongeluk was to, dan heb je wel extreem gereageerd.
    Mijn jongste zit bij een jongen in de klas die het expres doet.. (speciaal onderwijs) nu ken ik die moeder wel dus we bespreken het weleens, maar in principe gaat alles via school. Als we elkaar even spreken lichten we daar zelfs de juf over in. Begin dit schooljaar greep dat jongetje mijn zoon bij de keel, ik was woest. Maar dat heb ik bij school gelegd, niet bij ouders. (School pakte het goed op gelukkig)

14. DastyQueen

Echt hoor, ene dag als een tokkie roepen op het schoolplein dat het een rotkind is en de dag erna zo een opmerking. En die aai over de bol krijg ik kippenvel van want dat is dan puur show zoals ik lees hoe ze hier over het kind praat.
    Dit soort verhalen veranderen mij echt in een pitbull als ik ook maar een seconde denk dat dit mij zou overkomen... als je mijn kind de ene dag rotkind noemt heb je het recht verspeelt een dag later een aai over zijn bol te geven, doe je dat wel breek ik je vingers.

Lisa280887, Riverdale87 en amdaa vinden dit leuk.
  15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ik zit met open mond dit topic te lezen...

TS wat ga je doen als je kind zelf een keer iemand pijn doet? dat gebeurt namelijk. En al helemaal expres.. kinderen doen elkaar heel vaak expres pijn, zeker als ze nog klein zijn fysiek en als ze wat groter zijn met woorden. Dat is de onmacht van het niet goed kunnen uiten.
    Ik hoop dat jij je kind dan leert om zijn gevoelens te exposeren zonder fysiek te worden en in nette bewoordingen. En ik hoop dat je het goede voorbeeld geeft in het uiten van die gevoelens, de sociale wenselijkheid van bepaald gedrag maar ook vergevingsgezindheid, zand erover, geen oude koeien uit de sloot halen, zelfreflecterend vermogen en mildheid in je mening jegens anderen.

Lisa280887, amdaa en Hopsatee vinden dit leuk.
  16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ik denk overigens dat je kind meer last heeft van jouw reactie als moeder dan van de pijn die hij had van dit voorval.

Lisa280887, liefebees en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. DastyQueen

Het mooie vind ik dat ik hier geen snars van geloof en dat jij volgens mij dit ter plekke uit je duim zuigt om het slachtoffer te kunnen blijven!
    Wat heb je gedaan na de bekentenis? De politie gebeld?

Schuurpapier, beccie, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn zoon is zo'n "rotjong"... ik houd zielsveel van hem en was waarschijnlijk niet rustig weggelopen als je dat naar me geschreeuwd had.
    Ik ben heel blij dat ik nooit op deze manier door moeders ben aangesproken maar dat het steeds door school is opgelost. Natuurlijk bespraken wij alle voorvallen steeds en lieten we hem excuses aanbieden. Maar het is een kind en die denken meestal niet heel lang na als er zich wat voordoet...

MyMiracle, IkbenTess, Deliana en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wauw, ik verbaas me over al die respectloze reacties. Ts heeft toegegeven dat ze fout zat. Haar reactie was zeker niet handig en echt wel een gevalletje puberaal. De meeste reacties die ik hier lees getuigen echter ook niet van een volwassen reactie. Het is zo makkelijk om iemand van een afstandje af te branden. Als het goed is zijn we allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten.

Ik vind dat er de laatste tijd op zp veel respectlozer wordt gereageerd dan een aantal jaren geleden. Iedereen mag best wel eens eerst haar reactie nalezen voordat er op 'plaats reactie' gedrukt wordt. Jammer want het verpest echt het veiligheidsgevoel hier. Aldus oma.

MyMiracle, Riene, dds en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Waar maken sommige mensen zich toch druk over. Op het schoolplein gaat het nu eenmaal wel eens wild aan toe. Soms per ongeluk en soms met opzet. Daar zijn het kinderen voor. Jongentjes zijn fysieker meisjes verbaler.

Tenzij je kind stelselmatig wordt gepest of ernstig gewond is geraakt bemoei je er als ouders niet zo tegenaan. Leer je kind het zelf oplossen of laat de juf dat doen...

IkbenTess, Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina