2 kinderen achter elkaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout was 7 maanden toen ik opnieuw zwanger raakte. Heel bewust, en zeker zeer welkom! Als het even meezit beval ik komende week van onze 2e zoon! :D
     
  2. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hier komen gewoon 2 tegelijk :D :D
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Bij ons zit er 16 maand verschil tussen de kindjes. Best wel zwaar, maar zeker geen spijt
     
  4. AstridvD

    AstridvD Fanatiek lid

    5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Annika is nu 9 maanden en ik ben er net achter dat ik al 6 wk zwanger ben. Dus er zit straks 17 maanden tussen. Dit was niet echt de bedoeling, maar ik vind het niet erg, gezien mijn leeftijd had een 2e toch niet lang geduurd.
     
  5. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Grappig, ik stelde pas geleden een soortgelijke vraag :D

    Op 6 september ga ik mijn laatste pil slikken ( eerst nog even naar center parcs en ik wil graag kunnen zwemmen met Jorrit :D ), dan wachten we de ontrekkingsbloeding af en dan gaan we voor een tweede kindje.
    Jorrit is ook nog jong, maar ik hoop dat het net zo snel gaat als bij Jorrit zodat het leeftijd verschil ook niet zo groot is.
    Het zal wel druk worden dan, maar ik denk dat het wel erg leuk is als er weinig leeftijd verschil tussen Jorrit en een eventueel broertje of zusje zit.

    Groetjes MB2005.
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    lijkt me hartstikke leuk, uiteraard wel een beetje druk, maar alles vind ook wel weer zijn ritme..
     
  7. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ik zou ze heel graag 'snel' op elkaar willen, ik denk dat de tijd die je er dan extra in investeert zich later dubbel en dwars terug verdient omdat ze dan elkaar hebben... maar misschien is dit een ideaalbeeld, who knows!
     
  8. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Bij ons speelt ook wel mee dat ik nu thuis ben en mijn man is 37 ( ik 30 ) dus we willen er daarom ook geen jaren meer tussen laten :D

    Ik denk trouwens dat alles voors en tegens heeft.
    Mijn schoonmoeder en zus hadden mijn man en zijn broer en het neefje en nichtje ook kort op elkaar.
    Die 2 kinderen spelen nu veel samen.
    Mijn schoonmoeder vond het ideaal, ze zegt ook altijd dat als er 1 ouder is en die al naar school gaat bv het dan ook zo druk is omdat je dan s'morgens moet gaan brengen met baby, dan weer halen, dan weer brengen en dan weer halen. Daar heeft ze ook wel een punt denk ik :D
    Mijn moeder is weer helemaal voor wat meer leeftijd verschil ( mijn broer is 3 jaar ouder dan ik ), en die vond dat weer ideaal.

    Groetjes MB2005.
     
  9. mamsie

    mamsie Bekend lid

    4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

    dimphy wordt 6 sep 1 jaar. en ze zal ongeveer anderhalf zijn als de tweede geboren wordt. wij hebben er bewust voor gekozen.

    mijn broer en ik schelen 13 maanden en ik vind/vond dit altijd erg fijn. we hebben veel aan elkaar. vroeger speelde we samen en nu gaan we samen uit enz...

    groetjes
     
  10. tussen mijn twee oudsten zit ruim 2 1/2 jaar dan 11 jaar niets :)
    en dan twee ventjes met 20mnd verschil(de eerste was net een jaar toen ik weer zwanger was)
    het is prima te doen de jongste is nu alweer 7mnd.
    (ik mag ook niet mopperen die groters ni 13 en 16, helpen vaak een handje mee)
     
  11. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

    Ik ben nu zwanger van de tweede. Mijn zoontje is nu 10,5 maanden en zal 17 maanden zijn als de tweede wordt geboren. Ik vind het een prima leeftijdsverschil.

    Groetjes Karin
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    IK ben nu ook zwanger van de tweede, er zal ongeveer 16 maanden tussen zitten.
    Nu heb ik nog geen enkel probleem, we zien wel hoe het straks komt.
    De kleine is zeker welkom en zal druk maar ook leuk zijn.
     
  13. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Anderhalf jaar tussen nr.1 en 2. Het eind van de zwangerschap was zwaar omdat bukken, tillen en traplopen bijna niet meer ging, maar je MOET wel met een kleine hummel! Daarna heb je een tijdje dat ze elkaar afwisselen met slapen (jongste twee tukkies, oudste een), dat is gewoon lastig als je de deur uit wilt. Maar nu... de oudste is bijna 4.... is het geweldig. Ze zitten elkaar geregeld in de haren maar kunnen ook de grootste lol hebben samen.

    Ik denk dat er geen 'geschikte tussentijd' is. Alles heeft voor- en nadelen en je weet nooit van tevoren hoe je zwangerschap zal zijn en hoe je kinderen het 'doen'.
     
  14. Kort op elkaar lijkt mij ook erg fijn, maar
    hoe zit het met de kosten er om heen,
    In hoeverre verdubbeld dat zich?

    Dat valt denk ik wel mee toch?
    Omdat je veel dingen hebt enz
     
  15. Niet meer actief

    onze jongste zal 18 maanden zijn als de volgende komt en we hebben alleen maar een bedje extra hoeven kopen, de rest hebben we allemaal nog en is nog vrij nieuw van de vorige, dat is wel het voordeel ervan, als er meer jaar tussen zit is alles al uit de mode geraakt.
     
  16. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik ervaar de zwangerschap als heel goed hoor.. wel last van bandenpijn en al voorweeen de laatste weken al dat is wel vervelend.. ik moet wel zeggen dat het mij goed bevalt.. toch raad ik mensen aan om min na 6 maanden weer te gaan klussen misschien nog beter na 9 maanden want kijk als de zwangerschap niet zo vlekkeloos verloopt en je hebt nog een heel kleintje is het echt superzwaar.. dan kan je beter die paar maandjes extra wachten dat zal je later niet meer merken..
     
  17. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je kan het zo gek maken als je zelf wil.
    luiers zijn geregeld in de aanbieding, bv bespaart je flesvoeding. en kleding kunnen doorgegeven worden.(bij zelfde geslacht)

    geloof mij, oudere kinderen kosten meer. maar alsnog, je kan het zo gek maken als je zelf wil met de kosten.
     
  18. Ja het lijkt mij ook minder kosten hebben als de eerste, maar je hoort vaak dat het dubbel zo veel kost
     
  19. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Heb je voor de oudste dan ook een nieuwe kast en/of commode gekocht of heb je dat voor de jongste.
    Want het lijkt mij dat je meer nodig hebt als alleen een bed :D
    En gaat de oudste al in een peuterbedje of meegroei bedje?

    Bij ons is het nog niet zover maar we zitten wel al een beetje te kijken en ideetjes op te doen door te spieken bij anderen :D

    Groetjes MB2005.
     
  20. Niet meer actief

    ons neefje is 15 maanden als de tweeling van mn schoonzus geboren wordt...

    Die leek het leuk om 2 kindjes dicht op elkaar te hebben... Natuur bedacht, 3 is leuker! :)

    Dat is pas druk! :confused:
     

Deel Deze Pagina