2 kinderen achter elkaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ikzelf heb nog geen kinderen, maar mijn broertje en ik schelen 13 maanden,

    En ik moet zeggen, mij is het wel altijd bevallen, :D

    Ik had altijd wel iemand om mee te spelen enz...

    Alleen mijn moeder zei, dat als ze het over kon doen, ze mijn broertje liever een half jaartje laer gekregen omdat haar 2e zwangerschap minder goed was en ze soms dacht dat ze er niet helemaal ws voor mij,

    Liefs Marieke
     
  2. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    ik zou geen 2e kind achter elkaar vinden maar als tamer 2 jaar is dan stop ik met de pil.
     
  3. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ons zoontje is 5.5 maand en t kriebelt erg , het lijkt me leuk om er 2 snel achter elkaar te hebben wel druk maar je zit er nog lekker in en ons ventje is heel makkelijk (kan veranderen wee tik :D ) en je bent redelijk snel weer uit de luiers en ze hebben aan elkaar denk ik.

    we hebben ruimte genoeg, maa rhoe doe je dat bv met de kinderwagen ik dacht er aan om dan de oudste in zon zitje op de kinder wagen te zetten of misschien op zon bord en als we lang weg zouden gaan een gewone buggy niet weer zon dure wagen

    hoe hebben julie dit gedaan met de tweede die er snel achteraan kwam?
     
  4. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Voor zo'n board is mijn dochter echt nog te klein dus het wordt hier waarschijnlijk toch een duowagen.. denk die van topmark.. wel slaapt ze al in een doorgroeibedje en dat gaat erg goed!
     
  5. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ja idd maar iman jouw dochter is net een jaar en ons zoontje zal ws al 1.5 zijn .dus dat scheelt wel.
     
  6. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja ruim een jaar wel kijk de eerste weken kom je toch niet zo snel buiten dus ze zal wel 1 jaar en 3 maanden zijn ongeveer.. maar dan nog vind ik haar te klein hoor
     
  7. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Ik kon een duowagen overnemen. Ging goed hoor. Paar maanden gebruikt en toen kon de oudste op een buggyboard staan. Wel eerst kleine stukjes, want het is nog best zwaar voor zo'n ukkie.

    En nu wil ik de duowagen verkopen! Maar dat moet ik in een andere rubriek melden he? ;)

    Over een tweede commode en kast: wij hebben twee kastjes bij de IKEA gekocht en daar een tafelblad op gemaakt. De commode van de babykamer was ook echt te klein geworden. Het tafelblad kan er weer af eigenlijk, maar ik vind het nog best handig. En een kast... Die hebben kinderen altijd nodig natuurlijk, ook als er 5 jaar tussen de kinderen zit. Maar ik heb nu genoeg aan die commode.
     
  8. la femme

    la femme Fanatiek lid

    16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Ik had ook bedacht dat ik graag mijn kindjes dichtbij elkaar wilde krijgen. Jammer genoeg werkt de natuur niet altijd mee. Ik ben nu alweer in ronde 9 en mijn zoontje is ondertussen alweer 15 maanden.....
    Hopelijk gaat het snel raak zijn, want het wachten duurt zo lang...

    liefs,
     
  9. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik had niet verwacht zo snel zwanger te raken van mijn zoontje. We zijn gestopt met de pil toen mijn dochter 1 werdt. En ik was zeer snel zwanger. In juni uitgerekend maar meneer kwam te vroeg. Twee dagen na de geboorte van mijn zoon is mijn dochter 2 geworden... Lekker druk hoor!
    En nu? Even wachten! Dank u
     
  10. sabrina

    sabrina Bekend lid

    13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Tussen Laura en haar jongere zus Daphne zit 1,5 minuut......ja ..een 2-ling dus...ik was op het ergste voorberied....het is ons 200% meegevallen....allebei makkelijke baby's.....sommige 1-ling mama's hadden het eerste jaar een drukker jaar dan wij...de kids sliepen allebei na 8 weken door en hebben allebei een rustig karakter...

    Dus.....gaan we voor een derde...(liever eenx geen 2-ling) de dames zijn nu 2 ....wel al uit de luier....(behalve s nachts).....lijkt me ook 's leuk om er eentje te krijgen....
     
  11. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ervaring met snel 2 achter elkaar heb ik niet,
    ik ben momenteel zwanger vd eerste,....
    wel houdt deze vraag mij enorm bezig de laatste tijd,
    ik probeer het van mij af te zetten en eerst maar even de 1ste af te wachten, maar mijn mannetje begint er nu soms ook al over,.....


    in mijn geval, is het zo, dat ik altijd heb geroepen ik zou nooit alleen 1 kindje willen hebben, dus indien het mogelijk was minstens een 2de te willen.
    helaas verliep mijn leventje net even anders en was het er bijna nooit meer van gekomen.

    nu ik zwanger was, alle angsten heb doorstaan, en alle testen heb gehad, en alles , ondanks mijn hoge leeftijd, in orde blijkt te zijn,..
    ik me nu helemaal oke voel, tijdens deze zwangerschap, moet ik toegeven dat ik nu af en toe weleens denk, zullen we nog een 2de durven te proberen,......
    want het lijkt me toch wel geweldig als mijn zoontje niet de enige zal zijn, dat ie een broertje of een zusje zal hebben,
    wij zijn ook niet meer 1 vd jongste, dus als ons ooit wat zal overkomen , dan hebben ze iig elkaar nog,...

    indien we dit zouden willen/durven, dan zullen we niet zolang meer moeten wachten nadat de 1ste geboren is,....
    de gedachte hieraan, maakt me best wel happy,..
    maar ja ik zal daar eens uitgebreid over moeten praten,
    want , nu hebben we alle geluk vd wereld, moeten we blij en dankbaar zijn dat alles in orde is en het hierbij laten, of het risico nemen?
    zo, ja dan zal dit wel kort na elkaar moeten gebeuren,...


    mijn moeder had er ook 2 achter elkaar, maar ja die was 19 bij de eerste en 20 bij de 2de

    maar ja de tijd zal het leren,.......laat ik eerst maar even deze kleine afwachten ;)
     
  12. Niet meer actief

    Ik persoonlijk twijfel nog heel erg... wij gebruiken nu niks... en als het dus zo is dan is het hier een giga wonder omdat ik het PCOS heb.... ik heb wel zojuist me menstruatie gehad ondanks dat ik wel de pil slikte (12 dagen) ik reageer heeeeeeeeel naar op de pil dus die is weer ver in de hoek gegooid ;) nu moeten we de volgende menstruatie afwachten (en dat kan dus lang gaan duren bij mij) en dan komt de Mirena spriraal er wel in... maar tot die tijd knutselen we wel gewoon en onveilig.. want als het zo moet zijn, dan is het zo ;)
     
  13. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn verhaal... bij mn dochter deden we er 2 jaar over icm clomid oa. en een tweede was welkom, zo niet dna was het ook nog geen ramp, mn dochter was nog geen 1 tenslotte. Een maand voor ze 1 werd was ik zwanger van de 2de... :) Nooit bewust er mee bezig geweest, had tot voor kort bv gegeven en nooit een fatsoendelijke cyclus gehad maar wel zwanger dus.
     
  14. Niet meer actief

    @Zeeuwsmeisje.... en jij hebt nooit iets gebruikt dan? Maar ok, wel bv natuurlijk.... en vond je het wat 2 kindjes zo achter elkaar?

    Wij willen dus geen medische molen meer want dat schiet niet op! al die shit bah bah... maar goed we hebben wel een giga mooi knullie ervoor terug ;) maar voor de 2e moet het gewoon voor ons weggelegd zijn zonder clomid of wat dan ook... dus het mag wel ;)
     
  15. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt en Jørre schelen 1 jaar en 3 wkn.

    Ik vond de zwangerschap erg zwaar omdat Britt nog niet kon lopen. En die dikke buik zat ook flink in de weg.

    Na de bevalling was het in het begin ff flink wennen en flink druk. Maar het is zo leuk nu. Britt is ook zo lief voor Jørre.

    Het is soms zwaar maar ook heel leuk.

    We hebben voor Jørre wel een hele nieuwe kinderkamer gekocht.
    Britt ligt ook nog in een ledikantje dus die konden we neit gebruiken.

    Ja, luiers en voeding kost geld maar dat is ook geen kapitale.
     
  16. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In juli is mn dochter geboren, tot eind jan. hebben we met comdooms gerommeld omdat we in een verhuizing zaten en daarna hebben we niks meer gebruikt. Vooral uit laksheid omdat ik het ondingen vind, in mei ben ik zwanger geraakt en ben iets voor ik zwanger raakte gestopt met bv (bv zorgt er meestal nog een extra voor dat je lastiger zwanger raakt, helemaal icm pco)
    Ik schrok wel enorm want ik had het niet verwacht maar ben er ook heel blij mee al vanaf het begin. Ze schelen 19 maand en 1 dag. Ik vind het wel gezellig druk nu... nu heb ik overigens een spiraaltje. 3 kids onder de 3 hoeft voor mij niet. Het is perfect zoals het nu is.
     
  17. Niet meer actief

    hmzzzzzzzzz ga toch nog eens babbelen hiero ;)
     
  18. anita1975

    anita1975 Niet meer actief

    hallo,

    mijn oudste was 7 maand toen ik zwanger werd van mijn 2. Ik vond het op zich niet druk misshien omdat ik zelf uit een groot gezin kom.
    de oudste is nu bijna 11 de 2e 9,5 en
    mijn 3e word in oktober 3 en in januari krijg ik mijn 4e.

    gr Anita
     
  19. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hier ook een twijfelaartje, het kriebelt al wel weer heel erg.....en manlief heeft het liefst dat ik vandaag de pilstrip nog weggooi. Maar ik twijfel ook echt over het juiste moment.

    Aan de ene kant ben ik blij dat ik weer (onder :) ) mijn gewicht zit en dat ik weer lekker een glaasje mee kan drinken en mezelf ben, aan de andere kant vond ik zwanger zijn ook zo bijzonder en lijkt het me leuk om snel een tweede te mogen krijgen.

    we hebben nu afgesproken dat ik op Britts eerste verjaardag de laatste pil slik en daar voor nummero twee gaan,
    de eerste keer was het in ronde twee raak maar dat hoeft bij nummer twee natuurlijk ook niet zo vanzelf te gaan...
     
  20. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Het valt me trouwens op dat er best veel zijn die 2 kinderen hebben die ongeveer een jaar schelen.
     

Deel Deze Pagina