Zwangerschapsdementie blijvend?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Bougainville, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hoi!

Ik ben 9 augustus bevallen van mijn dochtertje.
    Tijdens de zwangerschap werd ik heel vergeetachtig & nu enkele maanden na de bevalling ben ik dat nog steeds!

Zijn er hier mama's die dit herkennen?

Groetjes,

rrowan

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ja ik heb er heel erg last van gehad, het heeft bij mij zeker nog een jaar na de bevalling geduurd. Verschrikkelijk was het, zeker toen ik weer ging werken Ik kon helemaal niks onthouden maar kon me ook niet concentreren op gesprekken tijdens vergaderingen. Ik werd er super onzeker van, als ik ineens besefte dat ik weleens wat was vergeten dan vroeg ik me ineens af wat ik allemaal nog meer vergeten zou zijn en dat wist ik ineens niks meer zeker.

Maar ineens was het over! Ik weet ook niet precies waarom maar ineens realiseerde ik me dat ik weer echt helemaal de oude was, een heerlijk gevoel.

3. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde, ik dacht dat het nooit over zou gaan, maar ik merk nu ook dat ik alles weer beter kan onthouden en het concentreren op dingen gaat ook steeds beter.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier nog niet :( scheelt misschien dat ik nog steeds gebroken nachten heb, dus zo'n 5 uur slaap pak terwijl ik 8 uur nodig heb. ;)

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Meestal ligt het daar meer aan dat alles omtrent de zwangerschap. Als je heel moe bent, kun je veel minder goed functioneren. Vaak slaap je tijdens de zwangerschap al minder goed/diep en dat heeft een negatief effect op je gehele functioneren en zeker op je geheugen.
    Dus als je zo moe blijft als ik komt het nooit meer goed;)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh, dus er is hoop :D
    Dat vergeetachtige is irritant, maar ik ben inmiddels min of mee vergroeid met mijn agenda en notitieboekje... Alleen dat verstrooide, sjiiies! Ik schaam me dood als ik een klant moet bellen, met m'n ge"ehm", versprekingen en de juiste woorden niet kunnen vinden. Daar word ik dus hartstikke onzeker van want ik ben na 10 maanden weer terug in m'n functie en heb het nog niet allemaal in de smiezen, dat duurt lang en dan kan ik ook nog eens niet normaal een telefoontje plegen...

7. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas is de dementie 10 maanden na de bevalling nog steeds aanwezig.

Het helpt als je net als voor je kindje routines ontwikkelt (voor jezelf). Geef dingen vaste plekken. Altijd een schrijfblokje naast de telefoon, eventueel thuis een whiteboard ophangen waar jullie beiden dingen die belangrijk zijn opschrijven.

En zelfs na dat alles kan het nog steeds dat er dingen doorheen glippen. :(

8. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Heel herkenbaar!!!

Ik denk dat ik het altijd een beetje zou houden, maar is wel wat beter geworden.

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Uhm niet om alle hoop op een (weer) gezond verstand de grond in te boren, maar ik denk dat mijn hersenen nog steeds niet op orde zijn sinds 3,5 jaar....
    Het is bij mij begonnen met de zwangerschap van de oudste. Daarna gaat het wel beter hoor! Maar helemaal zoals vroeger denk ik niet dat het weer word.
    Nu ben ik ook al weer een stuk helderder, maar 3 weken terug vond mijn man mijn sleutels in de voordeur...... ;)
    (gelukkig komt dat niet zo vaak meer voor!)

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben 20 dagen later bevallen en heb er ook nog veel last van :D

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik ben ook op 9 augustus bevallen :) En ja hier ook redelijk dementerend haha. Maar ook niet op woorden kunnen komen en uit mijn woorden komen. Heel irritant, vooral op werk. Staan ze je zo aan te kijken van 'ja..?' en ik maar stamelen ;) Merk daaraan dat ik nog niet mezelf ben. Hopelijk zijn we er allemaal snel weer vanaf!!

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ja dat blijft wel. Misschien dat het na het ontzwangeren over gaat, maar ik ben nu weer zwanger (na 8mnd) dus dat kan ik je niet vertellen.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bij mij duurde het ook nog wel even...ik was niet extreem vergeetachtig maar omdat ik in Griekanland woon en Grieks preek en denk en ook nederlands voor mn werk, ging dat wel eens mis, dan kon ik niet op een woord komen ofzo, of zei een ander woord hahaha! concentratie was ook veel minder. duurde ongeveer een jaartje. nu is het meer slaapgebrek die parten speelt...

14. adi

adi Niet meer actief

Nou, ik ben 2,5 jaar verder en het is geen biet verbeterd :)

Ik kon vroeger echt alles onthouden, had een redelijk fotografisch geheugen, en tegenwoordig vergeet ik om 21uur alweer wat we die dag gegeten hebben ;)

15. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook hoor, ben wel blij om te horen dat ik niet de enigste ben.
    Voor mijn gevoel is mijn iq ineens gehalveerd :D
    Zeker vaktermen gebruiken tijdens vergaderingen is hier zo'n fijn struikelblok..... ;"En A kun jij onderbouwen hoe jullie dit ervaren?"
    "Nou erhhhm,ahhhh, uhhhh....... "
    Nadat ik klaar ben met stamelen en stotteren volgen een rood hoofd en klotsende oksels....ik hoop echt heel erg dat het nog goed komt :$

16. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ja. En om heel eerlijk te zijn is het bij mij niet meer goed gekomen. :(

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier idem
    Mijn dochtertje wordt over een maand 3 en nog steeds. Nu dus al weer 16 weken onderweg met deze 2e zwangerschap en het wordt er niet bepaald beter op;)

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

In de zwangerschap van de eerste begon het en na de bevalling bleef het. Maar nu na de bevalling van de tweede is het erger geworden. Ik onthoud zo weinig.
    Ik smste/belde altijd vrienden als ik wist dat er iets belangrijks/spannends gebeurde in hun leven. Even succes/sterkte wensen nu vergeet ik dat soms gewoon. Ook verjaardagen vergeet ik. Het viel me op toen ik een afspraak bij het cb was vergeten. Niks voor mij ik ben juist een persoon die dit soort dingen nooit vergat. Ik baal er ook van. In een agenda schrijven hielp niks. Vergat gewoon te kijken erin.

Nu heb ik een whiteboard opgehangen op een plek waar ik vaak kom. Dat helpt wel.

Hoop dat het beter word.

Deel Deze Pagina