Ik ben dringend op zoek naar advies. Mijn zoontje wil niet in zn wiegje en ledikantje slapen, alleen de kinderwagenbak werkt. Omdat dit word afgeraden wil ik hier binnenkort toch mee gaan stoppen. Nu probeer ik hem in te bakeren omdat hij zichzelf vaak wakker houdt met zn armpjes. Alleen word hij vaak na een uurtje alweer wakker, en soms wil hij helemaal niet slapen. Is dit een kwestie van doorzetten tot ze aan de doek gewend zijn? Ik ben radeloos!
Hallo je verhaal klinkt mij heeel bekend! Waarom mag hij niet in de kinderwagen? mijn tweeling van 4 en halve maand ligt nog lekker in de kinderwagen hoor, het ledikantje vinden ze veels te groot en open, ik baker ze ook in maar mijn dametjes worden nu te groot ervoor en wrikken ze zichzelf los en ook inbakeren moet weer afgeleerd worden! ze zijn dan gewend strak te liggen en na 6 maanden wanneer het niet meer mag dan floep floep handjes los en wapperen krijg je dat ''niet willen slapen'' weer, ik heb dus aan een kant spijt dat ik eraan begonnen ben met inbakeren, let wel!! als je je schatje inbakert hij niet te warme kleding eronder aan heeft anders word het een sauna! Het niet willen slapen of wakker worden na een uurtje kan liggen aan een verstoord ritme? overprikkelt? haal je hem na dat uurtje er weer uit of probeer je hem weer in slaap te krijgen <- dit doe ik namelijk, baby's van deze leeftijd mag niet langer dan anderhalf uur wakker zijn! let op slaap signalen en breng hem wakker naar bed zodat hij leert zelf inslaap te vallen. Let wel een baby heeft pas een ritme zo rond de 13/14 weken en soms nog later in mijn geval pas na 4 maanden! Slapen-verschonen-voeden-spelen/knufflen/box en weer naar bed.in een tijdsbestek van 4 uur. 2 uur slapen 2 uur wakker. Dit steeds op repeat en ind doorzetten.
Hier deed een Puckababy wonderen. Hij kon zich daar niet uitwringen en zo viel hij makkelijker in slaap. Je hebt verschillende soorten en maten en ik ben begonnen met de piep. Daarna de mini, die is al minder strak en er zitten ritsjes aan de zijkanten bij de armen zodat je hem ook als gewone slaapzak kunt gebruiken en het inbakeren langzaam af kunt leren. En let wel op dat 6 maanden een richtlijn is. Zodra ze zelfstandig op de zij of buik rollen mag je niet meer inbakeren, bij mijn zoontje was dit al met vierenhalve maand zo.