2 kinderen onder de 2 jaar, wie nog meer??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jenerah, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Ja ik ga het ook proberen want dit schiet niet op zo! Je hoort het wel

Ik ben trouwens een dag na kerst bevallen, had jij een goeie bevalling?

2. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Slaapt jou kleine trouwens snachts goed? Want mijn zoontje komt wel om de 2.5 a 3 uur elke keer..dus ik weet zeker dat hij snachts echt honger heeft. Maar op de dag ga ik het wel proberen om wat langer tussen te laten dan 1 a 1.5 uur..

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ja, op zich slaapt hij 's nachts wel goed. Vaak laat hij er wel 4,5 - 5,5 uur tussen. Alleen op het moment wil het minder, omdat hij verkouden is. Maar overdag is het ook vaak drama. Hij wordt elke keer weer heel snel wakker als ik hem weg leg. Afgelopen nacht wou het redelijk, dus ik hoop dat het deze nacht ook weer goed gaat.

4. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hoi,

Hier was onze oudste net 2 toen onze tweeling (veels te vroeg) werden geboren.
    Het is druk maar het went en het wordt echt steeds makkelijker!!
    Wel kijk ik ernaar uit dat de jongste 2 iets ouder zijn, dan wordt het allemaal weer makkelijker, geen flesjes enzo meer

5. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam

Maar dat is wel heel goed hoor! En lekker voor jou wat extra uurtjes slaap..ahh vervelend dat hij nu al verkouden is,drinken gaat dan ook moeilijker met een dichte neus. Beterschap en hopelijk heb je een goeie nacht :)

6. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Wat knap! Ook een tweeling met zo'n kleintje nog erbij. Ik vind 1 baby erbij al een opgave!! Ik probeer ook niet te veel te willen doen op n dag want kom er toch niet aan toe..vandaag trouwens weer n pyjama dagje gehad..noodgedwongen!
    Ja als die flesjes eenmaal afvallen heb je ook meer vrijheid..als ze gewone koemelk mogen drinken..dat vond ik al fijn..kon gaan waar ik wilde nam t gewoon mee met d'r brood.
    :)

7. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hallo!

uit nieuwsgierigheid eens even doorgelezen, aangezien we over een week of 7 onze tweede verwachten. Mijn dochter is dan 1,5. Ben ook echt héél benieuwd hoe het allemaal gaat lopen; en go with the flow ga ik nu alvast met grote letters in mijn agenda zetten haha...

Hoe hebben jullie de kennismaking en de kraamtijd trouwens aangepakt van/voor/met de oudste?

8. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Hey

Wat leuk! En spannend ook..voor je het weet is het zover! Toen ik bevallen was kwam mijn zus met me dochtertje de kleine bewonderen. Ze vond het in het begin nogal eng en raar. Maar eenmaal thuis was het alleen maar kroelen en vast willen houden. Ik heb in mijn zwangerschap een pop gegeven aan d'r en zoveel mogelijk uitgelegd voor zover dat kan aan een kind van 1.5 dat de baby in mama's buik zit en straks bij ons komt wonen..ze gaf me buik ook vaak kusjes! Zo lief..ze zegt ook heel de dag: ahhhh kijk! Veel mee laten kijken en vast laten houden zou ik zeggen!

Wat krijg je nu? Een zoon of dochter weer?

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier hebben we het van tevoren ook veel over de baby gehad. Ik heb juist veel plaatjes/filmpjes van echte baby's laten zien.

Toen haar broertje was geboren mocht zij als eerste komen kijken. Even een momentje als gezin. Ze wou meteen allemaal kusjes en knuffels geven.

10. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Meiden ik heb 4 pakken luiers new born van kruidvat merk over..mijn zoontje is nu 3 weken en past Nr 1 niet meer..kan ik er Iemand blij mee maken?? Ik hoef er niks voor te hebben.

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hier 22 maanden tussen, dochter is nu een week oud :)
    Zoon is al lekker aan het peuterpuberen met driftbuien enzo... Mijn man is nog een week vrij, maar zie er wel beetje tegenop om het straks weer alleen te doen. Dochter is tot nu toe wel relaxter dan zoon als baby. Ik heb mijn doelen wat ik wou doen op een dag in de zwangerschap al erg naar beneden moeten stellen vanwege m'n bekken en vroeg teveel harde buiken, kon hele tijd m'n huishouden niet doen en niet alleen naar buiten. Dus wat dat betreft gaat het nu als het goed is weer de goede kant uit als mijn lichaam weer wat opknapt. Ik probeer maar te accepteren dat niet alles gaat. Gelukkig is oudste nog te jong om echt te beseffen dat mama veel minder naar de speeltuin en dergelijke kan en is het weer er nu vaak ook niet zo naar.
    Ik woon ook in Rotterdam :)
    Kruidvat luiers mag je ruilen voor een grotere maat, ook zonder bon!

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier zit ook 22 maanden tussen de meiden. Gelukkig is de jongste een hele relaxte baby en valt het me allemaal erg mee. Ze is nu 5 maanden en we zitten weer in ons "oude" ritme en de baby draait daar prima in mee.

Kruidvat luiers kun je inderdaad zonder bon ruilen voor een andere maat!

13. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn oudste moest nog 4 worden, tweede was 18 mnd toen onze derde werd geboren. Mijn tips douchen/aankleden voordat je partner de deur uitgaat. Ik voelde me dan de hele dag al een stuk prettiger! Verder was boodschappen doen een ramp en poetsen kwam ik ook niet altijd aan toe. Daarom heb ik in die tijd veel gebruik gemaakt van alle online boodschappen aanbieders! En om de week komt er iemand de boven verdieping poetsen. En vooral de eerste mnd zijn pittig het word daarna echt beter! Ondanks dat onze 3de volledig bv kreeg tot 16 mnd (flesweigeraar) vond ik later fijn dat ze zo dicht op elkaar zaten. Gingen s middags bijv tegelijk naar bed. Dus oudste op school en ik had even bijtanktijd!

14. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    O dat wist ik niet dat je die luiers mag ruilen voor een andere maat zonder bon!! Bedankt voor de tip..

Bizar hoe je dag er soms uit ziet hé!?! Je komt gewoon echt niet toe aan dingen die je wilt doen..het is dat me moeder nu bij me is om me te helpen want anders zat ik nog steeds in me pyjama niet gedouched op de bank. Kids wel aankleed maar mezelf hou maar op! Vind de dagen ook voorbij vliegen hebben jullie dat ook??

Waar in Rotterdam woon je 1hanneke?
    Vervelend dat je zo'n last van je bekken heb gehad! Hoop dat je snel opknapt!!

Ik vind de eerst weken ook echt zwaar..hij is nu 3 weekjes maar denk nu nog van pff komt dit nog goed?!?
    Het zijn ook momenten, dan gaat t ineens weer goed en het andere moment kan ik wel janken!

Hij is nu trouwens erg verkouden, snot neuzen en savonds word t altijd erger natuurlijk. Zit heel z'n neus dicht..drinken gaat nog wel maar hij stopt tussen door en hapt veel lucht in waardoor hij daarna niet vrolijk is! Kan er niet veel tegen doen dan maar uitzieken..z'n bedje is al wat hoger en heb n neusspray..meer mogen ze ook niet toch??
    Vanacht echt een rot nacht gehad..zelf 1.5 uur geslapen! Pittig hoor..maar vind t meer rot voor hem..hopelijk is t snel voorbij

15. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Gelukkig went alles en sommige dingen hebben gewoon minder prioriteit tegenwoordig... ;)
    Idd een stuk handiger wanneer je niet meer met die poedermelk zit te klooien en gewoon een broodje kan geven, dan is 2 kindjes tegelijk eten geven ook een stuk makkelijker.
    Ik kijk ernaar uit en geniet ondertussen nog even van hoe leuk en klein ze nu nog zijn

16. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik woon in IJsselmonde.
    M'n bekken was wel erg vervelend ja, maar uiteindelijk toch minder erg als de vorige keer gelukkig! Toen werd het na de bevalling nog heel veel erger, durfde pas na 2 weken naar buiten (woon 3 hoog zonder lift...), nu kon ik laatste dag kraamweek kort rondje buiten lopen.
    Wat naar dat je zoontje zo verkouden is zeg! Ik had van de huisarts neusdruppels ipv spray bij m'n zoontje, geloof dat ze zei dat dat bij een jonge baby makkelijker op de goede plek komt als spray ofiets... Verder wel eens gehoord dat borstvoeding in neusje druppelen kan helpen, zelf nooit geprobeerd. En 's avonds douchen/ hem naast stoom van warme douche zetten. Hoop dat t snel opknapt!
    En dat janken... Tja het is ook een ontzettende verandering weer en zwaar en dan die hormonen... Hoort erbij denk ik...

17. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Ok ik woon in pendrecht..
    Gelukkig is het al iets minder aan het worden de verkoudheid..heb een neuspompje gekocht om het snot er uit te zuipen. Ik weet wel dat als ze ontstoken oogjes hebben je dan een druppel bv in het oogje kan doen..maar in het neusje nog nooit. Zou best kunnen hoor!

18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Bv kan perfect in neus en ogen en op muggenbult en zo.

De oudste was 5 keer in zijn nek geprikt Door een daas. Bv erop en binnen 1 minuut rustig en een uur later alleen nog de 5 gaatjes waar dat kreng geprikt had.

Hier ook twee onder twee.
    De eerste drie maanden was het schipperen. Vooral met avondeten.
    Koken voor de oudste (en mezelf) en de jongste clusteren op dat uur en man in de middagdienst.
    Ik ben superblij met mijn liefste vriendin die elke avond kwam eten en de jongste rustig houden terwijl ik aan het koken was.
    Nu gaat het prima als ik alleen ben met de jongens.

19. Tripletrouble

17 jan 2017
    32
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een gezin met 3 kleintjes, de oudste is vorige maand 3 geworden, haar zusjes zijn 2 en 4,5 maand.

Toen de middelste geboren werd was onze oudste net 1 geworden. Ze bleek ook nog eens een huilbaby te zijn wat het allemaal niet makkelijker maakte. Heel eerlijk heb ik het eerste jaar van onze middelste dochter amper genoten en daardoor ook veel van de oudste 'gemist'.

Maar buiten dat vond ik wel dat het steeds makkelijker werd. In het begin liep ik vaak te klungelen omdat ze b.v allebei gedragen moeten worden, allebei flesjes drinken etc. Die eerste maanden heb ik echt heel weinig anders gedaan dan zorgen voor de kinderen. Ik vergat soms zelfs om naar de wc te gaan of te eten, er zat totaal geen ritme in.

Maar.. Dat word echt beter! Ook al denk je misschien nu van niet, over een paar maanden gaat het bijna vanzelf. Je ontwikkelt, vind ik, heel snel bepaalde handigheidjes die veel tijd besparen.

Inmiddels hebben we dus 3 kinderen, heel druk maar dit valt reuze mee vergeleken bij de overgang van 1 naar 2 kinderen. De jongste gaat gewoon mee in het ritme en slaapt overal. Ik ben zelf ook makkelijker geworden, ik leg me er sneller bij neer dat de planning weer op z'n gat gaat want ja het gaat zoals het gaat.

Dat vind ik wel een voordeel; voorheen was ik perfectionistisch. Iedereen moest er tip top uitzien, het huis opgeruimd en blinkend schoon en ga zo maar door. Inmiddels maak ik me niet meer zo druk als ik een dagje in mijn joggingbroek loop of geen make up op heb. En dan zit mijn haar maar een keer niet zoals ik zou willen. De strijk kan ook een dag wachten en ramen zemen is ook geen prioriteit om maar wat te noemen.

De dagelijkse dingen zoals de afwas, stofzuigen en de was gaat vanzelf mee in het ritme. Als er 's ochtends ontbeten word ruim ik de vaatwasser in bijvoorbeeld. De jongste slaapt in de draagzak terwijl we boodschappen doen of even een rondje wandelen en als we thuiskomen is het tijd voor een fles. Daarna lunchen we en gaan ze alledrie even slapen. De oudste 2 spelen als ik eten ga koken en als ik daar klaar mee ben geef ik de jongste een fles, dan eten en na het eten breng ik de jongste naar bed. Papa heeft dan even tijd met de oudsten en als de jongste slaapt gaan zij naar bed.

Zo zien de meeste dagen eruit, het loopt hier ook niet altijd vlekkeloos maar op veel dagen ben ik stiekem best trots op het schema wat we hebben :D

20. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Waar bv allemaal niet goed voor is! Fijn dat het geholpen heeft! En wat lief dat je vriendin zo geholpen heeft..die avond uren vanaf 1700 tot 1900 zijn echt pittig..kijk daar ook echt tegenop!!

Deel Deze Pagina