Acnélampen moeten hangjongeren verdrijven

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Acnélampen moeten hangjongeren verdrijven
    In Nederland is het al geprobeerd met klassieke muziek of met met een ultrahoge irritante pieptoon; in Wales hebben ze nu een nog vernuftigere maatregel tegen hangjongeren: acnélampen.

In Cardiff willen ze nu deze roze lampen hangen op plaatsen waar veel overlast van jongeren is, meldt de BBC. Het roze licht heeft namelijk als vervelende eigenschap dat acné in het gezicht fel oplicht. En voor de stoere macho's in de groep is bovendien de kleur roze al afschrikwekkend genoeg, zegt Tony Gelsthorpe van het betreffende bewonerscomité dat de lampen wil ophangen.
    In enkele andere plaatsen in Groot-Brittannië zijn de lampen al eens eerder gebruikt en met succes. Al zijn ze zeker niet onomstreden, omdat ze het probleem slechts zouden verplaatsen. In Wales is het plan dan ook nog niet goedgekeurd.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar slaan die jongeren dan die lamp niet gewoon kapot? In onze stad zou dat denk ik wel zo zijn

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha

Nou van mij mogen ze hier in de speeltuin 1 plaatsen.

Daar zit altijd een groep in de avond.

Elke ochtend ligt er overal glas en troep.

Onze hond heeft zijn poot al eens lelijk verwond daar ( 200 euro aan DA kosten)

Gewoon heel hoog hangen. Kunnen die pukkelmacho's vast niet bij :D

Trouwens die geluid dingen zijn ook wel erg. Alleen voor mensen die ze ook horen en verder geen overlast geven is het wel vervelend. Bij ons bij een AH hangt er 1 en ik heb altijd super last van dat ding.
    Het hoort als blik dat in je oor wordt platgedrukt... :(

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

Bij de uitgang van het winkelcentrum naast de Ahoy schijnt er ook zo'n piepert te hangen, maar ik hoor hem nooit :D

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Net alsof elke jongere last van acné heeft ;) Ik had nergens last van hoor op die leeftijd.

Deel Deze Pagina