2 kinderen op 1 kamer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ellen291982, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb een vraag. Wij wonen in een huis met 'maar' 2 slaapkamers. We hebben niet een heel groot huis. Uitbouwen zou eventueel misschien kunnen (maar financieel nu niet de beste tijd) en dan zitten we met het feit dat de kinderen boven zouden slapen en wij beneden achteraan het huis. Er is geen ruimte voor een derde slaapkamer boven. We hebben nu 1 dochtertje, maar willen over een tijdje wel graag nog een kindje (mijn man had het er al over dat hij het nu zelfs al leuk zou vinden). Ik wil nog even wachten maar niet al te lang. Huis verkopen willen we liever niet (we wonen hier zo leuk) en is ook niet de beste tijd om te verkopen (hebben we ook gemerkt aan buren die het huis nu eindelijk verkocht hebben).

Nu komt het dus wie heeft er ervaring met 2 kinderen op 1 kamer? Hoe ging dat? wat was het leeftijdverschil? eerst zal de baby bij ons op de kamer slapen in een wiegje. De kamers zijn niet heel groot maar kan makkelijk nog een ledikant bij in.

Wij hopen natuurlijk een tweede kindje te mogen krijgen (dat even voorop)

2. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Wij hebben twee kinderen op 1 kamer. Ze waren 5 en 3 toen ze samen kwamen te liggen. In het begin was het natuurlijk 1 groot feest. Toen legde we geregeld 1 kind in ons bed die we dan later overlegde.
    Inmiddels zijn ze 5 en 7 en gaat het super goed. Natuurlijk je ze wel eens waarschuwen of boos worden, maar het gaat best goed. Vooral in de ochtend is het erg leuk. Ze hebben een wekker staan en weten vanaf wanneer ze mogen praten. Dan gaan ze heerlijk samen spelen en kunnen wij nog even blijven liggen.
    Dus ik zou het zeker een kans geven. Het eerste jaar kun je de baby ook nog bij jullie op de kamer nemen. (ik vond een peuter in combinatie met een baby wel eng.)

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Zitten met het zelfde 'probleem' mochten we ooit voor een 2e willen gaan (ook eventueel mogelijkheid om op begaande grond te slapen maar kinderen slapen dan alleen op de 2e verdieping). Wij lossen het dan denk ik ook op door ze samen te laten slapen. Maar vanaf welke leeftijd en tot welke leeftijd???? Ik lees even mee!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier komen 2 kinderen op 1 kamer als de jongste niet meer in de wieg past. Het nichtje van mijn man heeft haar jongste direct bij de oudste op de kamer gelegd. De oudste was toen 3. Dat is direct prima gegaan. Het enige nadeel is dat als de jongste om 5 uur 's ochtends voor een voeding komt, de oudste dan ook klaarwakker is en niet meer verder slaapt.

5. Ellen291982

De eerste 6 maanden in iedergeval zal het baby'tje dan wel op onze kamer slapen. Er past geen ledikant in onze kamer anders zou het wat langer kunnen duren voor ze samen op een kamer zouden komen te slapen. Maar als ik een beetje reken zal Emma misschien 2,5 zijn als de baby zou komen (dan ga ik er even vanuit dat het gaat zoals we zouden willen maar dat is natuurlijk nooit zeker)

6. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    hier slapen de 2 jongsten ook bij elkaar. Ze zijn nu 3 en 1 jaar en slapen vanaf het begin al bij elkaar. De eerste maand lag de jongste bij ons in de wieg, maar al snel ging hij naar zijn eigen(en die van alyssa's) kamertje. Wij hebben wel de pech gehad dat de jongste 17 maanden s'nachts lag te spoken, veel huilde. En gelukkig werd Alyssa, 9 van de 10 keer niet wakker. Nu is het zo dat de jongste om 7uur naar bed gaat en zelfs op zijn zus ligt te wachten en als zij er is, gaat hij pas slapen. Het is ook een kwestie van wennen.Het gaat ook heel goed.

toch gaan we binnenkort verbouwen en krijgen ze beide een eigen kamertje. Dit meer omdat het toch om een meid en een knul gaat. Straks als ze ouder zijn, vind ik het niet meer gaan zo samen op 1 kamer. Heb dan ook een echte meid en een echt knul..dus roze en blauw zeg maar.;)

7. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ben nu zwanger van de tweede en wil ze juist graag op één kamer laten slapen. Ik heb wel ruimte voor ieder een kamer apart, maar wil ze toch liever samen laten slapen. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan, vooral met het elkaar wakker maken en/of houden.

Lees dus even mee!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hoi Ellen,

hier slapen de jongens ook op 1 kamer. Wel kamers over, maar vond het aanschaffen van een 2e babykamer onzin.

Tussen S & T zit 22 maanden. Paar weken voor de geboorte heeft S een groter bed gekregen, een cotbed, dit is een ledikantje, dat je later om kunt bouwen tot juniorbedje.

Wij hadden de reiswieg bij ons op de slaapkamer staan, voor de eerste weken hadden we bedacht, maar T sliep meteen al heel goed door, dus is na een klein weekje in z'n eigen bedje gaan slapen.

In het begin, toen T nog een avondfles kreeg, lieten we hem beneden na 19.00 uur, want dat was de bedtijd van de oudste.
    Nu, bijna een jaar later, gaan ze samen om 19.00 uur naar bed, 'kletsen' ze nog even en vallen dan in slaap. 's Morgens als S wakker wordt, komt hij uit bed en komt naar ons toe, zodat T nog even door kan slapen.

Hier gaat het dus heel erg goed, voor ons natuurlijk groot geluk, dat ze allebei erg goed slapen.

Veel succes!!!

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier ook bewust op 1 kamer. we hebben kamers genoeg, maar mijn man en ik hebben beiden ook bij onze broers en zussen op 1 kamer gelegen en dat was altijd super. dus vandaar dat wij er ook voor gekozen hebben.

zodra Joshua doorsliep is hij verhuisd naar de kamer van zijn broer.

en dat gaat super. tuurlijk heb je weleens drama dagen dat ze tegelijk gaan huilen of aan het keten zijn. maar ja dat heb je ook als de kamers naast elkaar liggen dan reageren ze ook op elkaar.

hier zou ik het niet anders willen. en wat scheelt is dat ze op de camping niet hoefden te wennen dat ze bij elkaar op de kamer slapen. dat was meteen goed

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

fijn om goede ervaringen te lezen, want als wij een tweede krijgen gaat hij/zij ook bij Ties op de kamer.

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Inderdaad fijn om de goede ervaringen te lezen. Onze volgende komt ook bij mn dochtertje op de kamer. Redelijk grote kamer, en we willen er wel een soort seperatie in maken, waardoor ze toch een beetje hun eigen plekje hebben. Geen muur maar misschien van die schijfbare delen ofzo.
    Verhuizen in deze tijd is niet echt een optie helaas...

12. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Bij ons gaan Bodhi en Nilo uiteindelijk ook op 1 kamer. Op dit moment slaapt Bodhi nog bij ons op de kamer, maar voornamelijk omdat Nilo een nogal onstuimig dreumes is en constant in het ledikant zou gaan klimmen en er van alles in zou gooien.

13. Ellen291982

moet zeggen dat ik het ook heel fijn vind zulke positieve reacties te lezen. Je moet natuurlijk ook en beetje geluk hebben met goede slapers enzo, maar fijn dat het over het algemeen gewoon goed gaat.

ook mooi te lezen dat er ook ouders zijn die hun kinderen op 1 kamer doen ook al hebben ze ruimte over. Vroeger werd het ook heel veel gedaan volgens mij.

14. Alita

Alita Niet meer actief

Onze dochter is straks net nog geen twee als de baby is geboren.
    Als de baby straks dan doorslaapt willen we hun eigenlijk ook bij elkaar op de kamer leggen, heerlijk lijkt me dat voor hun!!

15. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Nou Ellen, wat hou je nog tegen je meid ;)

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Onze kinderen gaan ook op 1 kamer. We hebben nog een kamer over maar dat is de studeer/werkkamer en aangezien ik als ZZP' er werk kan ik niet ff in de huiskamer gaan zitten.
    Het 1e halfjaar slaapt de baby bij ons maar daarna gaat hij over naar de kamer van mijn zoontje. Ben ook echt benieuwd hoe dat gaat en ik vind het fijn om ook positieve berichten te lezen.
    Er heerst toch een beetje de opvatting dat elk kind z'n eigen kamer moet hebben.

17. Ellen291982

haha ik wil er denk ik wat meer leeftijdsverschil tussen hebben. Maar wie weet....
    jullie horen het zeker als het zover is.

18. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Onze oudste twee zijn bij elkaar gaan slapen toen de jongste 1 was en de oudste net geen 3. Het gaat supergoed. Tuurlijk was het ff wennen, maar dat was snel gedaan. Het is wel echt gezellig voor ze. En keten doen ze eigenlijk nooit. En ze slapen er doorheen als de ander 's nachts wakker wordt en roept of huilt. Dat is nog wel het wonderbaarlijkste.

19. Ellen291982

dat vind ik ook zo knap dat dat gedeelte ook goed gaat. Blijkbaar wennen ze toch aan die geluiden.

Mijn schoonzus heeft nu ook de twee oudsten op 1 kamer liggen, die zijn nu 6 en 4

Share This Page