help zit al de hele dag in de stress!!! mijn zoontje is zaterdag 1 jaar geworden en we hebben vanaf donderdag tot gister eigenlijk alleen maar drukte gehad. hardstikke leuk hoor! maar hierdoor was ik helemaal vergeten dat mijn zoontje vandaag zijn booster prikken moet (2e dosering van prikken die hij na zn geboorte ook al heeft gehad voor oa. meningokokken C). ik heb er altijd voor gezord (tot nu toe 3 keer) dat er iemand bij was als mijn zoontje de prikken krijgt, want ik kan daar toch echt zo slecht tegen. ik heb een naalden fobie en kan het niet aanzien dat er een naald in iemand zn lichaam gaat. ook vind ik het gewoon heel erg rot voor mijn zoontje (zoals elke ouder). nu ben ik dus door alle drukte helemaal vergeten om mijn schoonmoeder of een vriendin te vragen en zit ik een beetje met mn handen in het haar. wat moet ik nu? het enige wat ik kan doen is gewoon een paar keer diep adem halen en sterk zijn voor mn zoontje en gewoon met hem heen gaan. dit ga ik natuurlijk ook doen. maar mijn vraag aan jullie is; hoe overstuur reageerden jullie 1 jarige (ongeveer, weet niet precies hoe oud je in nl. bent als je je volgende prikken krijgt) na die prikken? waren ze snel weer gekalmeerd? wat ik ook zo erg vind is dat het er 2 zijn dus dan gaat ie al schreeuwen van de pijn en dan komt er nog 1 prik erna. HELP!!!! (sorry voor mijn gemiep, ik ben echt een mietje als het op prikken aan komt...)
Hier een moeder die totaal geen vrees heeft voor naalden, maar het natuurlijk niet echt tof vindt als mijn meisje er 2 krijgt. Maar de eerste is het minst pijnlijk en de tweede iets pijnlijker. Hier altijd gillen bij de prikken, maar binnen 1 minuut is het al weer over! Ze vergeten het gelukkig snel! Maarja, het blijft natuurlijk zielig!
Zielig blijft het wel.. Met de 14-maanden prikken heeft mijn zoontje niet echt veel meer herrie gemaakt dan de eerste. Beetje hetzelfde. Bij de 1e hebben ze nog niet echt door wat er gebeurd, bij de 2e protesteren ze iets meer. Maar daarna is het snel over. Bij het aankleden was het brullen wel voorbij.. Wel even zachte of ruime kleding aandoen. Ik had een krap shirt aangedaan, maar dat was even prutsen, niet fijn met zere armpjes.. Kwestie van stevig vasthouden op je schoot. Dan kun je zelf wel even wegkijken. Of misschien is er wel een verpleegkundige die hem even vast kan houden.
neem ook een speen of flesje drinken mee, meestal zijn ze het na 1 minuut weer vergeten, hou je sterk en kijk gewoon niet naar het prikken...sterkte!
ik snap je helemaal. Ik vond de 14 maanden wel makkelijker als toen ze zo klein was. Ik heb best een wijs meisje en heb het ook een beetje uitgelegd, omdat het dan niet zo rauw op haar dak komt. Ik heb ook afgesproken dat ze best mag huilen als het zeer doet. Als het klaar is dan gaan we een lekker koekje eten. En ze gilde eventjes en een minuut erna: mama koek ete.
haha bedankt voor de reacties! ik heb hem inderdaad maar een joggingbroekje aangedaan vandaag en een lange mouwen romper. volgensmij krijgen ze de prikjes in het been. het enige irritantie is wel dat hij de prikjes om half 5 krijgt, precies als het etenstijd is. dus neem inderdaad maar wat soepstengels en drinken mee en zn favo doekje en speen natuurlijk. mijn vriend belde net al; 'jamie overleefd het wel, maak me meer zorgen om jou '. ik zat er ook aan te denken om zn lievelingsboekje mee te nemen als afleiding, met een aapje voorop wat een handpop is waar je zelf je vingers in kan doen. die vind ie helemaal geweldig op het moment, helemaal als ik zn vingertjes 'opeet' met het apenhoofdje. maar begin nu weer te twijfelen omdat ik dan bang ben dat ie dan hierna dat boekje steeds met prikjes in verband brengt. wat denken jullie?
Ik zou er niet meer een circus van maken dan nodig.. met een soepstengel en drinken achteraf is het wel prima. Afleiden werkt toch niet zo goed meer. Voor de 1e prik wel, maar met een jaar zijn ze vaak wel alert genoeg om meer prikken te vermijden.
nou het viel 100% mee, hij kreeg de prik, ik hield zn handjes vast en hij begon meteen te huilen natuurlijk. speen en knuffeltje gegeven en toen was ie weer blij. hopelijk voel ik me de volgende keer wat rustiger want het is me 100% meegevallen en was erg trots op mn dikke boef!