Wat is er mis mee? Mijn 2 oudsten liggen ook op 1 kamer. Me meisje heeft een eigen kamer, mocht er ooit een 4e komen dan komt die ter zijner tijd bij haar erbij denk ik. Ik hoop ooit wel een huis te vinden met 5 slaapkamers maar goed dan moet eerst ons huis af zijn en verkocht zijn. EN dan nog eens een huis vinden met 5 slaapkamers. Ik zie het probleem niet, maar goed wie ben ik???
Mijn oudste zoon en dochter slapen ook op 1 kamer. Dit omdat we maar 3 slaapkamers hebben. Ze vinden het erg leuk, we hebben een expedit kast in het midden gezet, zodat ze toch 'apart' slapen, maar dat onze dochter ook wel wat licht van het raam heeft.
Je moet ook niet vergeten dat het voor veel gezinnen ook noodzaak is. Vroeger kocht je een groter huis als je eruit groeide, nu met de crisis gaat dat niet meer zo makkelijk. In het blad van vereniging eigen huis stond laatst dat veel gezinnen door uitbreiding uit gun huizen barsten, dus wat doe je dan?
Mijn stiefzoon en -dochter slapen sinds deze zomer weer samen op 1 kamer. Was eigenlijk niet de planning, maar een bouwdepot voor onze zolder bleek onmogelijk, dus het kon niet anders dan zo. Ze vinden het geweldig, omdat ze nu een relaxkamer hebben, (zo noemen ze hun slaapkamer: bed van stiefdochter is een bedbank waar ze ook heerlijk op kunnen hangen dus, en ze hebben een boekenkast met kinderboeken en strips op hun kamer nu), plus dat alle speelgoed (voornamelijk lego hier) nu op zolder op grote platen staat waar ze heerlijk kunnen spelen. Onze planning was om hard te sparen, zodat we over een paar jaar, als Caitlyn haar kamertje ontgroeit, wel kunnen verbouwen en alle kids een eigen kamer kunnen geven, maar Thirza begint nu steeds vaker te roepen dat Caitlyn bij haar op de kamer komt als die groter is. Zij vindt dat een ontzettend gezellig idee. De kids vinden het dus alleen maar leuk. Wij zien zelf idd wel de nadelen, (stiefzoon en -dochter hebben weinig privacy, wat wel enige logistiek vergt als er 's ochtends gedoucht moet worden enzo ), maar inmiddels vind ik dat dus ook minder erg, omdat de kids zo blij zijn met hoe het nu geregeld is... Dus wie weet gaat Caitlyn idd wel gewoon bij Thirza op de kamer straks
Hier slapen onze 2 jongens van 4 en bijna 2 ook sinds kort op 1 kamer. Dat gaat meestal wel prima. We hopen binnen een paar jaar wel te kunnen verhuizen zodat alle kinderen een eigen kamer hebben. Tot dan toe is het een prima oplossing hoor!
Om te antwoorden op de extra vraag. Valt goed mee (de eerste 2 weken was het wel wennen, maar daarna prima). Ze gaan op hetzelfde uur slapen en als er eentje toch later gaat slapen, wordt de ander niet wakker (ook s nachts als de ene ziek is, wordt de andere daarom niet wakker). Ook helpt de oudste de jongste een beetje (grote broer doet de monsters immers dood met zijn ridderzwaard en helpt de kleinste van de trap en naar de wc).
Super gaaf hoor!!! Miin tweeling slaapt ook op een kamer. Ik zou niet weten wat daar raar aan is? In mijn buik zijn ze ook samen gegroeid. Soms, als ze het te bont maken, haal ik ze wel eens (even) uit elkaar maar dan gaan ze allebei ontroostbaar huilen omdat ze elkaar zo missen. Voor ons een reden om ze niet uit elkaar te halen. Vroeger sliep ik ook met mijn broer en zussen op een kamer. Dat vonden wijl niet erg. We vonden het juist erg gezellig!
hier liggen ze bij elkaar. en noodzaak.. ja zo zou je het kunnen zien. de jongste telg gaat er waarschijnlijk ook bij niet als noodzaak maar omdat hij het graag wil. ze zijn samen het is goed voor de onderlinge band. en ze vinden het leuk. ze zijn minder bang. dus ik zie veel voordelen. en ook een eigen kamer heeft voordelen maar ik vind het dus onzin dat ieder een eigen kamer MOET hebben..
Wij wilden eerst stiefzoontje en dochter op 1 kamer doen als de baby zou komen, maar hebben toch een kamer gemaakt op zolder omdat ze best wa schelen qua leeftijd 4,5 jaar en stiefzoon een eigen plekje nodg heeft daarbij komt dat hij er week op week af is en dochter daar niet zo goed tegen kon met slapen. We krijgen nu nog een meisje wel heel blij mee omdat we hierna nog een kindje willen en de 2 middelsten dan op 1 kamer kunnen... Overigens sliep ik ook altijd met mijn zusje op 1 kamer ookal waren er genoeg kamers, gewoon omdat we het zo gezellig vonden
Wij hebben een tweeling en die slapen samen. Misschien is dat wat anders met een tweeling. Maar kunnen ook niet zonder elkaar slapen. Vanaf het moment dat ze uit de couveuse kwamen slapen ze al samen. Ze hebben ook een tijdje samen in 1 bedje gelegen in het ziekenhuis. Mochten ze willen dan krijgen ze een een kamer. Hebben nog 2 lege slaapkamers over. Maar die keus is aan hun
Mijn dochter heeft een kamer die ze straks met haar broertje gaat delen. De voordelen? We hebben 3 slaapkamers en dus hebben we een rommel kamertje over, waar ik de was kan drogen, waar de mappen en het bureau staat. We hebben maar 1 kledingkast en 1 commode nodig, 1 kamertje mooi en best duur op hoeven knappen ( Stuucen, behangen, laminaat, nieuw plafond etc ) en het is makelijk met naar bed brengen; ik leg mn zoontje op bed en ga dan mn dochter op bed leggen, in de tussentijd slaapt hij al. MEt de 22u voeding neem ik 'm mee naar mijn kamer want hij slaapt nog wel bij ons. Ik vind het ook gewoon gezelliger. Mn man komt uit een groot gezin. Zijn jongste 2 zusjes deelden een kamer. Toen wij trouwden kwam man zijn kamer vrij waar het jongste zusje ging slapen. Ze kon hier zo erg niet aan wennen dat ze zowizo elk weekend en vaak ook door de weeks bij haar oudere zus haar matras op de kamer gooit en gaat slapen ( En dat zijn meiden van 16 en 27. De middelste van 21 is inmiddels al uit huis ) Ik zie er juist geen nadelen van. Een eigen kamer is duurder, ongezelliger en op jonge leeftijd zijn kinderen toch niet veel tijd op hun eigen kamer.
Oke Sannecb dat is echt te gaaf!! Dat wil ik ook haha! Hier nog nie nodig maar zie totaal t probleem niet, ze weten dan toch niet beter???
Hier liggen ze niet samen maar ze schelen dan ook negen jaar haha me zoon zou uit zijn plaat gaan als hij de kamer met zijn zusje zou moeten delen. Mijn zusje en ik hebben ooit eens een klein jaar samen op een kamer gelegen maar ze heeft ons binnen het jaar uit elkaar gehaaldz( mijn moeder) we waren al te veel gesteld op onze privé. Mijn zusje kwam bij mij op de kamer omdat deze groter was maar voelde als in breuk op mijn privé. Maar toen we ouder waren en me ouders gingen weg, Vroeg me zusje altijd of ze bij mij op de kamer mocht slapen we waren toen al rond de 14/15 en vond het maar wat leuk als ze kwam logeren dat ging wel goed. Ze gaf als reden dat ze bang was ik als stoere oudere zus 14 maanden verschil zij dat ik niet bang was. maar was net zo bang als zij dus het heeft zeker ook voordelen bij elkaar liggen. Mijn ouders zijn beiden nog van uit een tijd dat het normaal was veel broers en zussen op de kamer grote gezinnen de zelfde huizen als nu toen konden ze ook niet anders. Mijn lat is opgegroeid met 12 kinderen in twee kamers wel waren de oudste al het huis uit toen de jongste kids geboren waren haha. En dat was in Suriname daar leef je meer buiten dus meer ruimte binnen slaap je dan alleen maar.
Mijn dochters delen een kamer sinds de jongste 5 maanden is en ik moet zeggen, het gaat goed maar toch is het wel vaak zo als de 1 wakker is sochtends, dan wordt de ander dat ook, snachts is dat minder omdat ze dan nog dieper slapen maar in de ochtend helaas wel. Anders zou er wellicht wat langer geslapen worden maar ja, ik kan er wel een probleem van maken maar het is gewoon niet anders, er is niet meer ruimte en onze jongste was een verassingskindje dus we hadden er ook niet op gerekend. We hebben nog een zolderkamer maar op dit moment slapen mijn stiefkids daar nog om het weekend, die zijn alweer 15 en 17 en die zullen ook niet tot hun 30e blijven komen slapen en tegen die tijd is de mogelijkheid er dus wel voor een andere kamer. Ik merk ook wel dat de jongste niet wil slapen als de oudste nog niet in bed ligt, dus gaan ze gewoon op dezelfde tijd naar bed. Het is zoals het is, en het gaat zoals het gaat, goed dus.
Onze zoontjes hebben nu nog allebei een aparte kamer. Volgende maand gaan ze samen op een kamer slapen, zodra de nieuwe meubeltjes voor onze jongste zoon binnen zijn. Waarom? Ze willen het zelf erg graag. Dus waarom niet? Het lijkt me gezellig, een veilig gevoel voor de boys en heel positief voor de band tussen de twee. Het zal best even wennen zijn, maar ik zie veel voordelen. Hier dus ondanks genoeg kamers toch 2 kinderen op één kamer.
de meiden slapen op eigen verzoek in een stapelbed op het kleinste kamer van huis en de kamer ernaast is de speelkamer. Vooral de oudste is nogal bang 's nachts. Ze worden eigenlijk niet wakker van elkaar. Ze zijn nu ziek en hebben allebei al 's nachts de kamer ondergespuugt en de ander sliep gewoon door.
Wij willen ook straks als de meiden het leuk vinden ze samen op 1 kamer doen. Terwijl wij gewoon 4 slaapkamers hebben in ons nieuwe huis. Ons lijkt dat gewoon leuk voor ze, mits ze dit zelf ook vinden. Als het een jongen en een meid waren hadden we hier niet voor gekozen.
Wij hebben hier genoeg slaapkamers, maar hebben van 1 slaapkamer een speelkamer gemaakt. De 2 oudsten liggen nu sinds 1,5 week dus op één kamer. Ze vinden het hartstikke leuk en slapen zelfs beter als eerst! Als ze het niet leuk meer vinden kunnen we van de speelkamer altijd een slaapkamer maken.