Mijn jongens slapen alweer 4 jaar samen, en dat vinden ze helemaal geweldig. Wil de een slapen gaat de ander ook slapen. Is de een wakker dan word de ander ook wakker, of die slaapt lekker verder. Ik zie het probleem er niet zo van in. Mocht er hier ooit nog een 4e komen dan zal die t.z.t bij zijn zusje op de kamer komen. Ik hoop ooit een huis met 5 slaapkamers te vinden of 4 en een grote zolder, zodat ze dan wel allemaal een eigen plek hebben, maar dat is meer als ze na de middelbare school gaan. Denk dat ze dan wel eens behoefte hebben aan een eigen plekje. Of juist niet, de tijd zal het leren. Vooralsnog vinden ze het geweldig dus laat het lekker zo......Ik heb ook jaren een kamer gedeeld met me zusje, terwijl het niet eens nodig was, maar wij vonden dat gezellig. En we zijn er echt niet minder van geworden. Ken hier zelfs gezinnen die 3 op 1 kamer hebben. Hier zou dat niet passen, maar het kan allemaal tegenwoordig....Ik denk dat het meer een luxe plaatje is...
Hier hebben ze allemaal een eigen kamer,maar toch willen ze samen slapen. Ik denk dat het straks vanzelf gaat dat ze hun eigen plekje willen,als ze in de puber tijd zitten.
Hier gaan de baby en S.andro straks ook op 1 kamer. Punt 1 omdat het indd noodzaak is. Maar ik zie het probleem niet zo. Tegenwoordig zijn we verwend met een eigen kamer en een eigen bed. Ik woon in een 2 ( voorheen 3 ) kamer appartement mijn oma is in dit huis geboren en die woonde hier met 15 andere kinderen! 15!!! En dan krijg ik te horen dat dit huis veeeeel te klein is voor 2 kinderen. Nou helaas het is niet anders dus ze doen het er maar mee..
helemaal mee eens!! hier hebben ook 9 mensen in huis gewoond vroeger was mijn slaapkamer huiskamer, het was hier dubbele bewoning. Beneden was er een slaapkamer die nu bij de woonkamer is getrokken en ik heb een grote keuken. en grote badkamer, omdat dat vroeger keuken was
Hier gaan de kinderen van de zomer ook weer samen op 1 kamer. Ze hebben al eens een tijd samen op 1 kamer gelegen en dat ging hartstikke goed, we hadden toen ook maar 2 slaapkamers. Inmiddels hebben we 3 slaapkamers, ieder heeft nu zijn/haar eigen kamer. Maar er word bijna dagelijks gevraagd of ze weer samen mogen slapen
Hier slapen mijn 2 kids jongen 4jr en meisje 1,5 jaar ook samen op de slaapkamer. We hebben maar 2 slaapkamers en gezien de huidige huizenmarkt, zal het nog wel even duren voor ze een eigen kamer krijgen. Als ze het dan uberhaupt nog willen! Zoontje sliep voorheen heel slecht, kon moeilijk in slaap komen, veel wakker etc. Toen zusje op zijn kamer kwam, was het over en slaapt hij heel erg goed. Ze houden elkaar niet wakker. Als dochtertje niet in slaap kan komen, valt hij gewoon bij haar gehuil in slaap. En andersom ook, al gebeurd dat bijna niet. Ik denk dat hij het gewoon prettiger vindt om niet alleen te slapen. Stukje veiligheid en ze zijn nu niet anders meer gewend. Ik heb alleen maar voordelen en geen enkel nadeel nog!
heeft ook niet mijn voorkeur maar hier hebben we straks geen keuze en moeten we wel. hebben 2slaapkamers en de kleine meid ligt nu nog lekker bij papa en mama op de kamer. maar eind dit jaar gaan de kids bij elkaar op de grote kamer(waar wij nu slapen) en gaan hubby en ik naar de kleine kamer(die nu van zoonlief is) Het is een grote kamer dus kan je met een roomdivider prima door 2 delen. ach we zien wel hoe het gaat zijn nu rustig aant bedenken hoe we het gaan indelen en met welke thema enzo. Kids zijn hier nu 3.5jaar en jongste is 8maanden bijna. Eind dit jaar gaan ze samen op 1 kamer denk ik
slaapt je kleinste door snachts? en hoe doeje dat met eventueel laatste fles enzo. hier dus (bijna) dezelfde leeftijden maar durf t nog niet echt aan. de kleinste krijgt om 23.00 nog haar laatste fles en wil de oudste dan niet wakker maken. en zo nu en dan huilt de kleinste snachts nog voor de fles, gelukkig niet vaak meer. maar vind t zo zielig als de oudste dan wakker word door haar
Hier slapen ze ook samen op 1 kamer. En de 1 gaat ook echt niet slapen als de ander niet op de kamer is. Veilig gevoel bij inslapen denk ik. Wel regelmatig dat zoonlief er alleen even bij ligt bij de middagslaap. Dochter slaapt en dan haal ik hem er weer uit...
Hier was de kleine 5maand toen ze bij haar broer op de kamer kwam. Maar mn oudste slaapt vrij vast, dus hij hoorde niet eens dat ik zn zusje kwam halen voor de voeding. Maar goed, hij slaapt ook gewoon door haar gehuil heen ' s nachts. Je kunt het gewoon een nachtje proberen, wil het niet, kun je altijd nog terug.
Hier komt de baby eerst even bij ons op de kamer in de wagenbak, dit is met voeden en voor mijn herstel wel zo makkelijk! En daarna gaat de kleine gewoon bij zijn/haar broer op de kamer. Een keuze hebben we daar niet in aangezien we maar 2 slaapkamers hebben. Dus onze eigen en die van grote broer! Ik verwacht er eigenlijk weinig problemen van... De oudste slaapt al vanaf zijn geboorte uitstekend dus aan hem zal het niet liggen. Als de kleine wel een moeilijke slaper mocht worden kan hij/zij altijd eerst bij ons op de kamer in een ledikant als ze groter wordt. Dit is dan wel als het echt niet gaat, want ook vriendlief en ik hebben behoefte aan privacy
Mijn jongens liggen sinds kort samen op een kamer en ze vinden het supergezellig! Slapen sneller, beter en worden samen wakker. Hartstikke leuk!
De jongste twee meiden delen een kamer. De oudste kruipt vaak bij de jongste in bed of andersom. Het maakt mij verder niet uit zolang ze maar aan hun slaap komen. Ze bouwen zo een goede band op met elkaar denk ik. We hebben trouwens ook niet meer kamers dan zouden we moeten gaan verbouwen. Ze vinden het goed zo en wij ook. Als ze allemaal wat ouder worden dan gaan we verder kijken maar voor nu is het prima.
Hier genoeg kamers voor elk een eigen kamer, maar De oudste 2 liggen samen op een kamer, het liefste zou de jongste daar ook bij willen. Erg gezellig natuurlijk, maar zij is het vroegst wakker, dus hebben we haar toch op een eigen kamer liggen. Het is bij de meiden nu al strijd bij wie de baby op de kamer mag. En ze vinden het dus helemaal niet eerlijk dat ze bij ons op de kamer komt, want wij zijn al met z'n 2en, dus eigenlijk zou ze bij de jongste op de kamer moeten vinden ze. Zolang het goed gaat, ze zelf niet anders willen, vind ik het helemaal ok. Als ze anders willen is daar in ieder geval de mogelijkheid voor.
Hier slaapt de tweeling samen op de kamer, al vanaf hun geboorte. Ze gaan gewoon lief slapen savonds en sochtends vroeg pakken ze het krat duplo erbij en gaan ze samen bouwen, waardoor ik vaak tot 10:00 uur gewoon kan blijven liggen, heerlijk
Hier slapen mijn oudste 2 samen op een kamer. Gaat hartstikke goed Het is niet voor de eeuwigheid op deze manier want we willen binnen enkele jaren verhuizen, wellicht dat we nog wat wisselen en de jongens samen laten slapen.
Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken (en ook niet vroeger, ik vond logeren in het weekend wel eens leuk maar was echt gesteld op mijn eigen kamer en spulletjes, kon ik heerlijk wegdromen in mijn eigen domein zeg maar) zolang de kindjes beide toch hun eigen ruimte hebben en ze willen graag eens bij elkaar slapen zou ik het nog niet een probleem vinden maar ik vind ruimte om je eigen ik te ontwikkelen (en niet als onderdeel van dus) ook erg belangrijk en zou daarvoor er zelf bewust niet voor kiezen maar als ze het zelf graag zouden willen dan zou ik er wel over nadenken maar zou denk ik wel een plek voor hunzelf behouden dan. Daarnaast slapen mijn kinderen veel en goed en dat wil ik graag zo houden, die gaan om half 7 naar bed en ik maak ze wakker om 7 uur (soms half 8) en in het weekend slapen ze zelf tot half 8 / 8 uur, die hebben toch wel minimaal 12 uur slaap nodig, ik weet zeker als ze bij elkaar zouden liggen dat het toch te gezellig zou worden dan en er te weinig geslapen zou worden.
hoeven ze geen ontbijt ofzo dan, je eet toch sochtends en dan om 10 uur tussendoortje e.d. of doen ze dat gewoon niet omdat jij dan uitslaapt?