2 kinderen op 1 kamer...

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ja ik ervaar het zelf ook niet als armoedig, maar het gevoel wordt je dan meer gegeven, net als de vraag of we niet eens een huis op begane grond willen, we wonen nu 1 hoog met een ruime voortuin waar de kindjes kunnen spelen, en in ogen van veel mensen voldoen we niet aan de standaard zeg maar. We kunnen wel verkopen en ruimer wonen maar we willen graag het huis van ouders overkopen en dat is nu nog iets te duur, vraagprijs 4 ton. Zodra ik wat meer ga werken is t haalbaar maar dus over een jaar of 4 a 5.
    Voel me hier gelukkig, alleen het is zo vervelend dat commentaar iedere keer.

En ja vroeger lagen mijn ooms en tantes ook met 13 kinderen op een grote zolder, dus waarom nu 3 kinderen niet? :)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoon 1 is 3 jaar en heeft een slaapkamer van 21m².
    Zoon 2 is nu 4 maanden en slaapt nog bij ons. Maar binnenkort gaat hij bij zijn broer op de kamer. Waarom?

- De kamer is ruim zat (21m²).
    - Lijkt ons gezelliger
    - Maar één babyfoon nodig ;)
    - Op de 1e verdieping hebben we maar 2 slaapkamers en ik vind het niks om niet allemaal op dezelfde verdieping te liggen. Ik wil geen traplopen 's nachts, als er eentje een nare droom heeft gehad of in bed heeft geplast. Of als ze iets groter zijn en zélf 's nachts de trap af willen, om naar de wc te gaan of zo.
    - Zoon 2 op een eigen kamer leggen, betekent dat wij een kamer moeten 'opofferen', wat ik liever niet doe.
    - Zoon 2 op een eigen kamer betekent TWEE kleine kinderen met een kamer van 21m². Vind ik een beetje overdreven.

We kijken gewoon hoe het gaat. Ik verwacht dat ze het nog wel lang vol kunnen houden zo. En wanneer het minder wordt, gaan we eerst creatieve dingen bedenken door bv een room divider of zo te plaatsen. En als het tieners zijn, krijgen ze natuurlijk wel ieder een eigen kamer. Maar dat is nog zo ver weg!

Ik zie het dus helemaal niet als noodzaak en voel me niet aangesproken door het woord 'armoede'. We hebben een mooi huis met 4 slaapkamers, waarvan de KLEINSTE twee dus 21m² zijn...

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij hebben nu 3 slaapkamers en een werkkamer die uit twee ruimtes bestaat die we zouden kunnne ombouwen tot slaapkamers. Dus ja, luxepositie.
    Zoals je omschrijft noem ik dat dus tijdelijk. Dan liggen de kinderen vanwegen een reden bij elkaar, maar gaan ze uiteindelijk (zodra het misschien nodig is voor ze qua leeftijd e.d.) een eigen plekje krijgen. Zoals in mijn openingspost al aangegeven bedoel ik dat dus niet met mijn topic.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers en we hebben een grote zolder, zonder dakkapel(len). Mijn kinderen hebben nu allebei nog een eigen kamer. Na de zomer gaan we in de slaapkamer van mijn zoontje de badkamer maken. Ons zoontje gaat dan naar onze kamer en wij gaan naar zolder.

Tzt wil ik heel graag nog een 3e. Waarschijnlijk gaan de oudste 2 dan bij elkaar op de kamer en krijgt de baby een eigen kamer. Uiteindelijk willen we van de zolder dan wel 2 slaapkamers maken door er 2 dakkapellen te plaatsen waar de oudste 2 dan kunnen slapen, maar tot die tijd zullen ze dus een slaapkamer delen.

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Voldoende slaapkamers hier maar 2 van de 3 mannen liggen ook samen op 1 grote kamer. In zo'n boomhut stapelbed maar 9 van de 10 keer liggen ze samen of onder of boven. Hartstikke gezellig samen en geen haar op hun hoofd die eraan denkt om apart op een andere kamer te slapen. Ze zijn 6 en 4 jr. Mocht die wens later komen, dan regelen we dat tegen die tijd wel weer, voor nu vind ik het alleen maar mooi dat ze het zo goed samen kunnen vinden en graag bij elkaar slapen. In hetzelfde bed dus vaak! :)

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Zo is het hier ook hoor. Mijn jongens liggen samen op 1 kamer, de kleine meid alleen, maar komt er nog eentje bij dan zal zij de kamer gaan delen met de baby. Mocht het een jongen worden, ja dan zal ik er even over nadenken wat ik ga doen. OF zij een kamer delen met haar broertje of de kleine komt bij de jongens. Zij hebben een kamer waar makkelijk een stapelbed en een ledikant kan staan. Wij willen toch uiteindelijk gaan verhuizen en hopen dan een huis met 4 slaapkamers en een zolder te vinden, of een huis met 5 slaapkamers....Maar goed lukt het niet, dan niet. Maar ook wij krijgen weleens na de kop, de kinderen moeten wel een eigen kamer hoor, dat doe je ze toch niet aan. Hoe kan je nog een 4e willen terwijl er niet eens genoeg slaapkamers zijn bla bla bla. Ik vind het wel best, mensen hebben altijd wel een mening klaar. Als wij maar gelukkig zijn en de kindjes ook. De jongens vinden het heerlijk om samen een kamer te delen, en met de tijd zien we wel wat de kleine meid en eventueel de baby er van gaan vinden. Misschien blijft het ook wel bij 3 hier, als t ons niet gegeven word, en zo wel dan zal zij een kamer delen of bij de boys.....Niet luisteren na anderen, maar na jezelf! Als jou gevoel zegt dat dit goed is, dan gewoon lekker doen!

7. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ik vond het zooooooo geweldig samen met mijn broer op een kamer volgends mij heb ik met hem op 1 kamer geslapen tot mijn 8 ste was geloof is 17m2

Deel Deze Pagina