Ik was even nieuwsgierig naar ouders waar van de Kinderen samen op een kamer slapen hoe dit gaat? Mijn zoontje is 15 maanden en heeft tot vorige week Bij ons op de kamer geslapen. Hij ligt nu dus samen op een kamer met zijn zus van 3 jaar.. Nu is me zoontje altijd al een slechte slaper geweest, Snel wakker, huilen etc.. Zelfs als wij de kamer in liepen savonds Dan merkte hij het en was het brullen.. Zo erg dat hij niet meer in slaap viel en ik beneden met hem moest zitten... Nu komt hij regelmatig nog snachts omdat hij of zijn speen kwijt is Of nog behoefte heeft aan een fles melk... Maargoet hier door is dochter ook meteen wakker, en in de meeste gevallen slapen ze ook niet meteen weer. We hebbn nu in de kamer een gordijn kunnen ophangen Waardoor je een soort afscheiding hebt en ze elkaar niet kunnen zien, Is dit een kwestie van wennen samen op de kamer? Of zal het nog te vroeg zijn aangezien zoontje vaak snachts wakker word nog en het voor dochter misschien lekkerder is om alleen te liggen zodat ze minder tot niet wakker word als m'n zoontje snachts wakker word?
Volgens mij is dit heel erg wisselend per kind. Wij hebben heel lichte slapers die echt van alles wakker worden. Dat is nu met 8 en 7 jaar nog steeds zo. Op vakantie slapen ze dus wel samen en dan loopt het slaapgebrek wel een beetje op. Want de één moet 's nachts haar knuffel zoeken, de ander moet een keer plassen, dan de een ook maar plassen, enz. En dan zijn ze dus elke keer allebei wakker. Thuis hebben ze minder last van elkaar, maar worden ze wel wakker zodra wij op staan. Ook wel eens lastig! De jongste slaapt wel aanzienlijk dieper dan zijn zussen, terwijl hij juist op zolder slaapt en dus altijd minder geluid om zich heen gehad heeft. Ik denk echt dat het puur aanleg is en dat je dus moet afwachten hoe het zich bij jullie ontwikkelt...
Het ligt denk ik aan je kinderen maar het zal ook wel gaan wennen denk ik. Bij ons slapen drie kinderen op 1 kamer en datgingvanaf dag 1 prima. Ze maken elkaar nooit wakker, zowel de tweeling van anderhalf onderling niet, en mijn dochter van 4 wordt ook nooit wakker van ze. Ik heb ze op hun zus' kamer gedaan toen ze 8 maanden waren en nooit problemen gehad.
Fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan.. Ik denk dat ze hier voor al nog moeten wennen En dan vooral zoontje, aangezien je wel merkt dat hij het lekker vind Om alleen te liggen.. Overigens ging vannacht goed en hebben ze beide goed geslapen!
hebben wij ook gehad, die van ons hoort ook alles, en word van alles wakker, in het begin was het heel moeilijk dat ze met dr zus sliep, en liepen wij echt op onze tenen.. maar is puur wennen, om de 14 dagen komt haar zus, en gaat allemaal prima, wij hebben de mazzel dat zus haar troost en de deken over haar doet, echt een mamatje.. erg schattig. maar zus die slaapt zowel bijna overal door heen. beste is om je kinderen eraan te laten wennen.
Hier liggen de oudsten samen. Dit gaat prima! De oudste is een goede slaper, die wel veel herrie maakt in zijn slaap. De jongste is een lichte slaper die snurkt De jongste wordt wel wakker van ons, als we nog even komen kijken 's avonds. Maar van elkaar worden ze vrijwel nooit wakker. Denk dat het idd een kwestie van wennen is.