Gebruiken jullie een flessenwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door susan9, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan9

susan9 Nieuw lid

24 apr 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of jullie een flessenwarmer gebruiken. Ik was een beetje aan het rondneuzen door wat babyshops en kwam ze tegen. Gebruik jij er één? En zo ja, wat is je ervaring ermee?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Philips Avent SCF260/37, dat is is volgens mij één van de betere flessenwarmers. Als iemand deze toevallig in bezit heeft hoor ik ook graag je mening!

Alvast bedankt voor jullie hulp. :D

Susan

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, we gebruiken kokend water uit de waterkoker en vullen dit aan met koud kraanwater, en bij andere mensen thuis water 30 seconden in de magnetron.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij hebben hem boven als ze haar nachtvoeding krijgt en wij vinden hem ideaal! hoeven we niet naar beneden ;)

4. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nee heb ik niet.. gebruik de magnetron:)

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

nog nooit gebruikt, eerste 3 maanden flessenwater in magnetron en daarna gewoon warm water uit de kraam... hij staat hier nog steeds ongebruikt...

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Nooit gebruikt. Duurde veel te lang voordat het warm was.

Bij de oudste kookten we water en vulden dat aan met koud water, later warmden we het op in de magnetron en nog later gebruikten we gewoon koud water, vond ze namelijk lekkerder dan warm.

Bij de jongste zei de kraamverzorgster direct dat opwarmen in de magnetron of warm water uit de kraan gewoon mocht, dus nu doen we dat. Hoeven we dus ook niet naar beneden 's nachts, want boven hebben we ook een kraan.

7. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Ik heb er een....maar nog nooit gebruikt!

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben de isi en avent geleend en we vonden het beter gaat met een pannetje (voor gekolfde bv) en met de magnetron! Soms doen we ook gewoon water uit de kraan!!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wij hebben een Philips flessenwarmer (uit 2006 ;), toen deed avent nog niet mee geloof ik) en ik heb hem voor beide kinderen veel gebruikt.

Ze hebben allebei veel borstvoeding uit de fles gehad (zoonlief tot 10 wkn, dochterlief maanden lang, langdurig full-time gekolfd) en daar is het wel zo makkelijk voor en volgens de info (die ik toen had, misschien is het inmiddels wel weer herzien) was dat beter dan moedermelk in magnetron. Ik vond het ook wel makkelijk dat het eigenlijk nooit te warm was. Het duurt alleen wel een tijdje. Nadat mijn dochter 6-7 maanden was, lustte ze de moedermelk ook op kamer of koelkast temperatuur en toen ben ik dus opgehouden met opwarmen.

Als ik een gewoon flesje met poeder maakte (sporadisch) dan ging dat meteen in de magnetron, veel sneller ;).

Als je flesvoeding gaat geven, zou ik hem niet aanschaffen. Als je borstvoeding gaat geven en verwacht regelmatig (thuis) een flesje te geven (bijvoorbeeld oppas in eigen huis?), dan het overwegen waard.

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

in begin wel 2maanden gebruik daarna niet meer...
    we hebben toen gewoon lauw/warm kraanwater gebruikt....

Water in nl is het zuiverste water wat er is In frankrijk doen ze het ook gewoon uit de kraan...

11. Wij wel, toevallig ook die Avent, is goed bevallen. Warmde snel op. Gebruikten m voor het opwarmen van de bv, in een pannetje duurde het langer. Na een jaar is ie opgeborgen.

12. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Wel gekocht, nooit gebruikt

Tegenwoordig mag je flesje ook met lauw kraanwater maken dus flessenwarmer niet meer nodig.
    Ik gaf bv maar daar heb ik hem ook niet voor gebruikt..

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb hem alleen in het begin 's nachts gebruikt maar dat duurde erg lang. daarna gewoon kokend water aangevuld met koud water of even in de magnetron.

even offtopic:
    en voor diegene die warm water uit de kraan nemen voor een flesje: dat wordt afgeraden door de watermaatschappijen;)
    zelfs voor volwassenen wordt afgeraden om warm water uit de kraan te nemen. dit ivm schadelijke metalen en bacterien die in leidingen, boilers enz. achterblijven.

dat het tegenwoordig "mag" is dus niet waar. volgens de watermaatschappijen hebben de kraaminstanties en dergelijke dit verkeerd begrepen. er is namelijk een tijd geweest dat het zelfs afgeraden werd om koud water uit de kraan voor flesjes te gebruiken. men gebruikte toen voornamelijk bronwater voor de flessen. op een gegeven moment hebben de watermaatschappijen naar buiten gebracht dat er gewoon water gebruikt mocht worden voor het opwarmen van de flesjes. diverse instanties, waaronder kraambureau's, hebben dit advies verkeerd opgevat en hebben hiervan gemaakt dat er warm water uit de kraan gebruikt mag worden. en dat is dus niet goed.
    dit verhaal is hier door de CB-arts bevestigd. kraam die bij mij kwam wist hier ook van en zelfs de verwarmingsmonteur/loodgieter raad het af om warm water uit de kraan te gebruiken.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Mbt de schadelijke bacteriën die er in leidingen achterblijven: onze kraamverzorgster zei dat er in de gemiddelde waterkoker minstens net zoveel, zo niet meer, bacteriën zitten... Geen idee wie er gelijk heeft, maar ik denk dat ze zeker wel een punt heeft. Ze zei ook dat je bij oude en/of koperen leidingen of bij gebruik van een boiler inderdaad geen warm kraanwater moet gebruiken. Maar zoals bij ons, in een nieuwbouwwijk met stadsverwarming kon het volgens haar geen kwaad.

Bij onze oudste kregen we het advies trouwens niet (maar was ook een ouder huis en daar hadden we wel een boiler), maar mocht gewoon koud kraanwater wel. Volgens de laatste kraamverzorgster was het ook echt iets van de laatste tijd dat warm water uit de kraan zou mogen.

Geen idee wie de waarheid spreekt...denk dat overal wel iets in zit.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nooit gekocht en nooit gebruikt

17. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Wij hebben ook de avent flessenwarmer en wij gebruiken hem voor de flesjes en haar warme maaltijd. Hij wordt dus hier erg intensief gebruikt. Bij ons in de huisartsenpraktijk raden wij ook moedes af 1 om warm kraan water te gebruiken en 2 de magnetron, vooral omdat de magnetron toch soms een oorzaak is voor krampjes bij baby's. Maar dat is ieder voor zich. Wij gebruiken ook alleen maar bronwater van barleduc. Puur omdat onze meid veel krampen had. Maar wij zijn er erg tevreden over. Je moet hem alleen wel anders instellen als je hem gebruikt. Hij staat bij ons altijd op koelkast stand als we het flesje opwarmen. Maar ze komen bij ons ook uit de koelkast (lege flesjes dan)

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Wel een gekocht, maar nooit gebruikt. In de praktijk bleek even in de magnetron veel sneller en makkelijker.

19. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb spijt dat ik m gekocht heb. Je mag m van me overnemen hoor meis.

ALs ik BV warm, precies volgens het boekje: dus de voorgeschreven hoeveelheid water, de voorgeschreven hoeveelheid melk, aangeef dat het uit de koelkast komt, etc. Dan is het altijd koud als het apparaat aangeeft 'klaar' te zijn.

Het moet daarna nog een keer op de kamertemperatuurstand.

Ik vind het maar niets.

20. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ja, ik heb hem gebruikt om de borstvoeding in op te warmen. Nu met poedermelk en voorgekookt water, warm ik het op in de magnetron *hebben heel hard water, dus kook het nog steeds*

Deel Deze Pagina