door komst broertje zindelijkheid helemaal weg...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door giebel, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Wie herkent dit?

    net voor mijn 2e kindje werd geboren had mijn dochter (nu ruim 2,5) het druk met zindelijk worden. Op den duur deed ze bijna alle plasjes van de dag op de wc. Poepen maar 1 keer maar wel alle plasjes.

    Maar in de week dat haar broertje is geboren was het haar allemaal te druk. Alle veranderingen zorgden voor driftbuien (snel opgelost). Maar ook ineens vroeg ze nooit meer of ze naar de wc mocht.

    Inmiddels nog nooit. En als ik het voorzichtig vraag, wordt ze boos. Als ze moet poepen/gepoept heeft is ze woest en huilt ze heel erg dat ik haar moet verschonen... Toch wil ze niet op de wc. Ik vraag het alleen heel af en toe hoor, pushen lijkt mij niet goed.

    Toch vind ik het zo zonde, ze was zover. Wie heeft hier ervaring mee? Komt het vanzelf weer terug?
    Vanaf volgende week gaat ze naar de psz, misschien helpt het juist als andere kindjes wel naar de wc gaan. Misschien ook door wéér een verandering juist nog lang niet... Lastig
    __________________
     
  2. Elines

    Elines Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ja herkenbaar. Hier gaat het net weer goed sinds een maand. Dochter was vanaf september vorig jaar zindelijk. Toen was ik pas zwanger. Naarmate ik verder zwanger raakte, moest ik meer zorg uit handen geven en plaste ze steeds vaker in dr broek. Rond de geboorte was ze niet meer plas zindelijk (wel nog poepen op de wc) en is de luier tijdelijk weer om gegaan. Daarna ging het heel langzaam weer beter (2 stappen vooruit, 1 stap terug). Door alles zat er wel een hoop frustratie bij haar en bij ons. Nadat wij het los konden laten, viel de druk/spanning weg en pakte zij het ook beter op. In ons geval was het negatieve aandacht zoeken maar dat haal ik er bij jou niet uit toch?
    De komst van een broertje of zusje kost veel energie en dan laten ze vaak iets 'los' wat ook veel energie kost: de zindelijkheid
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ja als ze net of bijna zindelijk zijn is een terugval iets wat wel vaker voor komt. Gewoon lekker loslaten en over een tijdje weer een beetje mee beginnen. :)
     
  4. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Herkenbaar!!
    Hier gaat hij sinds een week weer af en toe op het potje/wc...maar niet van harte! Pushen lijkt mij ook niet goed...wij proberen gewoon heel enthousiast over decwc te doen en hopen dat het weer snel komt.
    Vroeg hem laatst of hij niet een onderbroekje aan wilde...maar toen werd hij ook kwaad:D
     

Deel Deze Pagina