Het gezin van het meisje van 4 uit Malden kennen wij. Zij was niet ingeent. Wij komen uit dezelfde omgeving en hier zit de schrik er goed in !
gaat dit topic nu over de dood van twee onschuldige kinderen door de mexiaanse griep, of gaat dit topic over wie er wat over mag of moet zeggen?! want ik heb alles globaal gelezen en men geeft gewoon hierover een mening...ik vind het ook erg en zit hem toch wel te knijpen, stel dat de griep zich weer uitbreidt ik werk op een kdv....niet erg prettig.... maar goed, laat ieder in haar waarde over een bepaald onderwerp en dus ook bij dit onderwerp!
Lijkt mij een goed plan om bepaalde dingen via Pb uit te spreken. Verder ontopic graag. kwebbel Moderator
er overlijden jaarlijks honderde mensen aan de griep alleen al in nederland, is het de mexicaanse griep dan komt het ineens in het nieuws. ook gezonde mensen jong en oud kunnen er aan overlijden. tuurlijk is het sneu voor de kids en de ouders die dit moeten doormaken maar waarom andere ouders nu ook bang maken en er weer een groot media van te maken. het is nog steeds een feit dat een gezond iemand niet snel overlijdt aan een griep. helaas gebeurd dit in sommige gevallen wel maar wat kunnen we doen, alle kids binnen opsluiten voor de 0,00001% kans dat de kleine goed ziek wordt en misschien wel overlijdt. of de kids die nu overleden zijn aan de griep helemaal gezond waren is nog de vraag want heel veel mensen hebben iets onder de lede en gaan voor gezond door het leven
Denk dat de Mexicaanse griep wel wat hardnekkiger is dan de normale griep omdat die meer op de luchtwegen zit, een nogal belangrijk orgaan je longen.. Voor mij wel fijn om te weten dat hij weer omgaat. Als mijn dochter ziek wordt wil ik wel snel genoeg zijn als ze opeens heel benauwd wordt....denk dat het daarom gaat, niet zo zeer om mensen bang te maken. Je kan zelf kiezen wat je met de info in de media doet. Denk dat het in de media is omdat men automatisch denkt dat de mexicaanse griep gewoon weg en over is dit jaar, en dat blijkt dus niet. Charlie
Jammer Bosi, dat je belachelijke dingen roept zonder inhoud en dat niemand daar op mag reageren. Zegt meer over jou dan over anderen. Hoe dan ook, weer ontopic. Ik begrijp niet waarom men het hier heeft over 'bang maken'. Als er mensen bij een brand zijn omgekomen dan wordt dat ook gemeld in het nieuws. Dan wordt toch ook niet meteen iedereen bang voor evt. brand? (ik niet meer dan normaal in ieder geval). Hetzelfde met oorlogen, mogen die ook niet worden genoemd omdat iedereen dan meteen een schuilkelder gaat bouwen en bang wordt? Oke, ik overdrijf, maar zo kan je van elk nieuwtje wel een punt maken..
Ik vind dit gewoon een typisch geval van: je kop in het zand steken! Dit is iets wat iedereen aan gaat. En ik vind het wel heel toevallig dat die 0,00001% kans, waar jij het over hebt. binnen 10 dagen 2 KEER heeft plaats gevonden bij 2 gezonde kinderen. Als een kindje verdrinkt word dit toch ook gewoon uitgezonden op het nieuws? En tot nu toe kun je nog absoluut niet praten over een groot media gebeuren.
Tja, kop in het zand steken of niet, Mexicaanse griep of niet, je doet er toch niets aan. Als je kindje erg ziek is ga je sowieso naar de huisarts lijkt me, welk virus er ook heerst. Verschrikkelijk voor de ouders en de kindjes natuurlijk, maar niet persé omdat het mexicaanse griep was. Het is gewoon verschrikkelijk als je kindje overlijdt.
dat wordt telkens gezegd ja, er overlijden ook mensen aan de gewone griep. Maar is het daadwerkelijk zo dat er verder gezonde kinderen wekelijks aan de griep overlijden of voor mij part, 2 in de maand? Ieder jaar, iedere winter? Dat kan er toch niet helemaal in bij mij... Natuurlijk, mensen met een verzwakte afweer, die al behoorlijk ziek zijn of ziek zijn geweest, ja.. maar gezonde mensen/kinderen? Het wordt telkens wel gezegd, maar waar wordt dat vandaan gehaald?
Klopt ook niet, is veel minder. Er zijn vorig jaar in totaal 127 mensen aan de griep overleden, daar zitten dus ook volwassenen en ouderen bij (zie CBS).
Kan je je nog laten enten voor de mexicaanse griep dan? Mijn dochter was te jong de vorige keer. Ik heb het niet gedaan omdat ze toch omringd zou zijn door ongeente mensen. Ik zou mijn dochter er niet extra mee beschermen (gezin net uit elkaar gevallen en vandaar veel anderen om ons heen). Maar als het nu nog heerst zou ik haar toch graag laten enten!