2 kinderen uit nijmegen overleden aan de mexicaanse griep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamabeer, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Het was net op Hart van nederland.
    Beide kinderen ( 4 en 11) waren niet gevaccineert.
    Tevens liggen dr momenteel zo'n 40 mensen in zhuizen die de ziekte ook hebben..... het totale aantal moet dan hoger zijn omdat niet iedereen in het zhuis komt te liggen.

Er komt (nog) geen nieuwe vaccinatie.

2. Noi

Noi Actief lid

2 jan 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Mijn dochter is ook niet ingeënt. Mijn reden was toen dat op lange termijn niet duidelijk is wat zo'n vaccinatie teweeg brengt en daar blijf ik ook bij. Hoewel dit bericht wel even m'n ogen opent hoor.. Blijft lastig!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier iemand met kids in Nijmegen, ik had het verhaal van het meisje van 4 op oudjaarsdag ook al gehoord. (Is familie van de vriend van mijn sm en gezin oud buren van mijn buurvrouw).
    Maar vorig jaar is er ook een kindje van het kdv waar mijn meiden zaten overleden (op zondag overleden, en op vrijdag nog samen met mijn meiden op het kdv). En ja, het levert paniek op.

Ik vraag me wel een beetje af wat het voor nut heeft om het te vermelden in de pers, maar aan de andere kant... als je het wilt vermelden, vermeldt dan ook idd de normale griepdoden.

4. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    gedverderrie

daar gaan we weer
    mijn mannetje is vorig jaar wel geent maar knijp m nu toch wel weer hoor

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Achhh kunnen ze iig nog wat die overgebleven vaccinaties doen (hebben ze die nog???)

En trouwens...ik denk toch dat het gros van de mensen vorig jaar wel in ingeënt? Hier in de buurt iig wel!

Ik ga me pas druk maken als dat nodig is! Nu dus nog niet! Anders kan ik wel in een bunker gaan wonen!

6. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Pff daar gaan we weer.
    Ik word nu al moe van de discussie wel enten of niet.
    Dit zou ik morgen weer te horen krijgen op de psz van me dochter.
    Laat gewoon ieder voor zich dat weten!

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ben wel ingent en mijn man ook. Tijn was destijds te jong. Ik zal hem zeker gaan inenten, als zich daar de mogelijkheid toe dient

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vorig jaar werd idd al genoemd dat de mex. griep gewoon weer terug zou keren. 't Is en blijft een griepvirus natuurlijk en die waren nu eenmaal rond... :(
    Of de vaccinatie van vorig jaar nog beschermt, is natuurlijk helemaal afhankelijk van de vraag of dit virus zich muteert, net zoals gewone griepvirussen dat doen. Daarover hoor ik nog niets in de media.

Wat bosi trouwens aanhaalt, snap ik wel: media hebben niet alleen als doelstelling om nieuws te brengen, maar vooral ook om kijkcijfers te scoren en die haal je vooral binnen met sensatie enzo. Dus ik erger me met regelmaat hoe dingen in het nieuws gebracht worden: daar is idd vaak sprake van stemmingmakerij en veroorzaakt vaak een boel onrust die helemaal niet nodig is... De verschillende nieuwsprogramma's op tv moet je echt niet (meer) bekijken als objectieve nieuwsbronnen hoor! Daar heeft bosi absoluut gelijk in!
    Ik denk echter wel dat dat iets anders is dan dat er iets achter zou zitten: het zijn geen complotten, het zijn gewoon tv-programma;s die boven alle andere doelstellingen die ze hebben, als allereerste doelstelling hebben: zo hoog mogelijke kijkcijfers halen. Dat komt je objectiviteit en nauwkeurigheid nou eenmaal niet te goede.... :(

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja ik zou het persoonlijk schandalig vinden als dit niet in het nieuws zou komen. Mensen maken er zelf sensatie van. Sommige dingen moeten mensen gewoon weten vind ik.

Er is geen vergelijking te maken met de gewone griep en dat daar ook mensen aan dood gaan. Dat gaat dan om mensen uit een risicogroep en dus meer vatbaar zijn. Die hebben ook jaarlijks de mogelijkheid om in te enten. Dat is zo ondertussen wel ingeburgerd.

Als deze griep jaarlijks zou opduiken hoor je het vanzelf niet meer in het nieuws.

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn man en ik zijn vorig jaar ook geent
    Maar onze dochter nog niet, ze was toen nog te jong.
    Ik krijg stiekem toch wel weer schrik als ik die verhalen weer lees.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm ik heb het op rtl nieuws gezien maar ik vond het niet sensatiebelust gebracht hoor. Juist niet.

Bovendien noemde bosi ook de overheid en dat vind ik ook storend. :) Maar de media is inderdaad niet bepaald objectief.

12. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Er was op het nieuws dat het virus NIET veranderd is en dat de vaccinaties van vorig jaar nog gewoon werken.

Er werd ook verteld, door een medewerker van de RIVM, dat er jaarlijks veel meer mensen overlijden aan de gewone griep dan dat er mensen zijn overleden aan de mexicaanse griep.

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik ben vorig jaar 7 dagen voor de bevalling ingeeent, mijn man ook.
    Maar nou is ons dochtertje dus niet ingeeent. Zou dat nu alsnog kunnen/moeten?

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat was vorig jaar ook al bekend. Het punt is volgens mij dat de mexicaanse griep relatief veel gezonde mensen treft die eraan overlijden.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja eerlijk gezegd was ik gister niet echt in het beste humeur en heb ik het 1 en ander wat overdreven misschien.

Maar ik blijf er wel bij dat ik de media zeker niet en objectief medium vind. Maar goed, dat weet iedereen natuurlijk dat dit niet zo is. Daar is het de media voor.

Even over dat gezond zijn.

Ja mensen zijn gezond maar iedereen heeft een ander immuunsysteem. Je kunt wel gezond zijn maar toch door een zwakker gestel toch veel vatbaarder zijn en minde
    r goed vechten tegen een virus.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha, ach, dat hebben we allemaal wel eens ;) Ik in ieder geval wel :p

17. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

oh, op die manier.
    Nou het belangrijkste bij mij, mijn kinderen dus, zijn ingeënt.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee, dat niet, maar bij de jaarlijkse griepprik, zat de mex. griep gewoon in meeverwerkt dit jaar. Dus als je die om de één of andere reden gekregen hebt heb je dus ook weer de vacc voor de mex. griep gehad.

Lees hier nu dat de prik van vorig jaar dus nog wel werkzaam is- voor de oudste hier dus wel een prettig idee...

19. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

waar vinden jullie eigenlijk dat hij vooral gezonde mensen treft?
    Ik lees een enkele gezonde, de rest heeft allemaal kwalen/aandoeningen. Wel springen kids eruit maar dat wist ik al.

En jaarlijks sterven er 250 tot 2000 nederlanders aan de 'gewone' griep!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja dat is zo.
    De gezonde mensen en kinderen zijn wel gezond maar hebben waarschijnlijk de pech dat hun lichaam slecht reageert op het virus.

Deel Deze Pagina