Niet vooral Maar relatief veel in vergelijking met de gewone griep. En waar ik dat gevonden heb? Ik kan me herinneren dat dat vorig jaar meerdere malen is verteld. Ik zou niet meer weten waar ik het precies heb gelezen, daarvoor is het te lang geleden
Volgens mij werd er vorig jaar juist gezegd dat het afweersysteem van gezonde mensen zodanig actief reageerde op het virus dat je als het ware door de reactie van je eigen afweersysteem zou kunnen overlijden. Weet niet af dit waar is!
athina: waar heb je dat gelezen dat de prik nog werkt? plurk heeft hem gehad vorig jaar. ik overigens niet maar zal hem trouwens voor mezelf ook niet halen nu. ondanks zwangerschap
Nou moet ik wel zeggen dat ik het belachelijk zou vinden dat de kinderen die vorige keer te jong waren, nu niet ingeent zouden kunnen worden. Ik ben ook niet geent en nu zwanger. Mijn dochter niet geent, mijn vriend ook niet want die woonde zonder kinderen op dat moment. Zijn zoontje is wel gewoon geent want die was oud genoeg. Wij komen ook niet in aanmerking voor een normale griepprik dus via die wijze zullen we hem ook niet krijgen.
Je werd toch niet automatisch geent als je kinderen bij je had wonen? Mijn dochter is wel geent omdat ze toen al bronchitis had, daar is ze nu gelukkig overheen gegroeid. Mijn man en ik zijn niet geent, was ook geen mogelijkheid voor toen.
Nee maar wel als er jonge kinderen in huis wonen, die dus te jong waren voor de enting. Ik maak me wel een beetje zorgen, omdat mijn dochter erg vatbaar is en ook snel last heeft van haar luchtwegen. Nou maak ik me niet alleen zorgen over deze griep maar ja, als er entingen zijn en ze zou hem nu wel mogen dan zou ik hem wel geven.
Ik heb even gebeld met de GGD Of die kinderen daadwerkelijk echt 100% gezond waren is helemaal niet te zeggen. Op het eerste oog wel maar waarschijnlijk niet. Vaccineren is niet nodig. De griep is echt niet dodelijker dan de andere griepen ( vorig jaar was uit voorzorg omdat ze niet wisten hoe het zou komen) Elk jaar sterven er mensen aan de griep. Jong en oud, met en zonder onderliggend (zichtbaar) gezondheidsprobleem. In verhouding aan de MG juist minder mensen. Gewoon weer goed je handen wassen en allert zijn. Als je er snel bij bent is de kans op herstel enorm groot.
misschien een tik van mij, maar als mijn zoon naar de opvang is geweest gaan we eten en dan gelijk onder de douche en kleren in de was...... Dit is naar mij idee de grootste ziektebron. gr brenda
Ja daar zeg je wat " als je er snel bij bent", maar hoevaak wordt je niet naar huis gestuurd door de huisarts, ach ziek maar even lekker uit !! Ik krijg er een beetje de kriebels van, ons dochtertje is ook heel gevoelig voor haar luchtwegen.
Ik las net op telegraaf.nl dat deze twee kindjes ook op de HAP zijn geweest en weer naar huis zijn gestuurd. De volgende dag zijn ze overleden.........
Ja dat gebeurd naar mijn mening zowiezo veel te vaak. Kinderen worden te vaak naar huis gestuurd met griepklachten zonder verder onderzoek.
Ons dochtertje is nu 13 en een halve maand . Op deze leeftijd mogen ze toch niet geeent worden? 7 dagen na mijn mg prik is ze geboren dus veel heeft ze er niet van meegekregen. Maar als ik dit nieuws zo hoor ben ik benieuwd of ze nu wel een prik mogen hebben. of echt pas vanaf 2 jaar?
Ik woon in nijmegen en mijn zoontje is erg vaak ziek. Heb vanmiddag een afspraak in het ziekenhuis omdat hij zo vaak ziek is. Op dit moment is hij ook ziek. Nou ja hij heeft verhoging en is heel erg aan het hoesten. @bosi33 Aan die info heb ik wat. Ik weet toevallig van mijn zwager dat de mensen die er aan zijn overleden al niet heel erg gezond waren. Dan heb ik het nu niet over die twee kleine kinderen.
Dat vraag ik me dus ok af. Mijn oudste heeft ze allebei gehad, en ik in de zwangerschap maar 1 omdat het daar na 'over' was, en niet meer nodig. Maandag op cb toch even na vragen of ze niet alsnog ingeënt kan/moet worden.
terwijl ik een heel nuchter mens word moet ik toch bekennen dat ik er wel een beetje zenuwachtig van word, alleen mijn dochter heeft 1 van de 2 prikken gehad