2 kinderen uit nijmegen overleden aan de mexicaanse griep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamabeer, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat denk je dat ze er aan kunnen doen dan?
    Heb je trouwens geen oproep gehad om te vaccineren of heeft je kindje geen medische indicatie?

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Nouja medicatie toedienen. Je gaat niet dood aan de griep maar aan de gevolgen van de griep. Als ik ook maar 38 graden zie op de thermometer zitten wij direct in het ziekenhuis. Als ze dan meteen de gevolgen van de griep goed behandelen dan kan je er gewoon op tijd bij zijn,. Vorige jaar idd oproepen gehad. Maar niet gegaan. Ik vond dat er onvoldoende onderzoek naar was geweest. En mijn dochtertje kreeg ook al elke maand vaccinaties ivm de longen. Ik vond dat er genoeg prikken etc in gingen op dat moment. Vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om het niet te doen.

3. zogelukkig

Maar je dochtertje heeft duidelijk een verminderde weerstand, ik vroeg me dus gewoon af of je dit jaar weer een oproep voor vaccineren hebt gehad.

Je bedoelt met medicijnen Tamiflu? Dat wordt nu niet meer gegeven aan mensen die de Mex. griep hebben.

Ik vind het ook niet handig om met een kind met griep naar een ziekenhuis te gaan eerlijk gezegd.

4. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    #124 Mammie Patricia, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
    Gisteren totaal 7doden, 3 in de radboud en 4 in de canisius.

Ook volwassene onder, hoorde me moeder net op de radio.

5. zogelukkig

Dat kan ik nergens vinden hoor!
    Vooralsnog gaat het om 2 kinderen en 1 volwassene.

6. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    radio omroep groesbeek

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wacht liever even de andere berichten nog af :)

Fleur, waarom haal je hem dit jaar niet dan? En inderdaad waarom een ziekenhuis binnenstappen wanneer je je dochter verdenkt van die griep?

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
  9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Omdat mijn dochtertje een longaandoening heeft en als ze griep heeft hoest en koorts heeft de kans heel erg groot is dat ze dan een longontsteking zou hebben. Dan wil ik dat dat behandeld word bij haar KA. Hoe eerder je erbij bent hoe groter de kans dat ze er helemaal van zal herstellen. Maar ik vind het een beetje paniek zaaien allemaal. Net zoals eerder al gezegd is, gaan er elk jaar ook veel mensen dood aan de gewone griep. En kunnen kinderen ook aan overlijden.
    Groetjes

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
  11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja dat laatste ben ik met je eens, maar wanneer je dochtertje een verlaagde weerstand heeft kun je toch beter een griepprik halen lijkt mij. Het is beter om mensen met mex griepverschijnselen zo min mogelijk in een ziekenhuis te hebben, dus wanneer je al een verminderde weerstand hebt en naar alle waarschijnlijkheid naar het ziekenhuis moet wanneer je deze griep krijgt lijkt mij de griepprik geen slecht plan.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou mijn huisarts zeg toch echt dat die prik van vorige jaar niet werkt
    ze gaan om 12 uur in overleg ook over de mexicaanse griep dus moest vanmiddag terug bellen als ik meer info wilde

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat mensen met de mexicaanse griep niet in het ZH moeten zijn. Er zijn daar nog veel en veel meer smirge ziektes die besmettelijk zijn en waarvan kinderen kunnen overlijden. Het ziekenhuis is er toch voor om mensen beter te maken?
    Het zou idd misschien geen slecht plan zijn voor een ander kind. Maar je moet de voors en tegens afwegen en daaruit blijkt da het voor onze dochter beter is als ze de prik niet haalt. Maar het topic gaat er niet over of mijn dochtertje een prik moet of niet dus ik ga verder al die voors en tegens niet hier bespreken, word mijn verhaal ook wel erg lang.
    Groetjes

14. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    #134 Mammie Patricia, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
    Ja ik zeg net nog tegen me moeder, ik durf zometeen geen nieuws meer te vertellen op het forum ghehe:p
    Maar dan toch er is weer meer nieuws bij gekomen over de mexicaanse griep.
    HELAAS!:(

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja oke, als het meer slecht doen dan goed moet je het niet halen..

En nee, ik vind dat mensen met de mexicaanse griep niet met z'n allen het ziekenhuis moeten gaan bevolken. Baken desnoods een apart deel van het zkh af waar deze mensen kunnen liggen. Mensen met smerige besmettelijke ziektes waar jij het over hebt worden ook apart verpleegd wanneer het niet anders kan en anders zoveel mogelijk thuis gehouden.

Een ziekenhuis is er idd om mensen beter te maken, maar juist door deze mensen allemaal binnen te halen lopen de andere mensen in het ziekenhuis ontzettend veel risico.

16. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Het is niet helemaal waar dat alles afgebakend ligt. Mijn dochtertje komt met regelmaat in het ZH en word 7 van de 10 keer ziek als we daar geweest zijn. Er zijn ook baby's die daar in de wachtkamer zitten en met RS naar huis gaan. Ook een ziekte waaraan kinderen kunnen dood gaan. Dat is maar 1 voorbeeld.
    Maar het is wel een goed id om een speciale plek in het ZH in te richten voor mensen met die griep want die moet natuurlijk zo min mogelijk verspreid worden. Met de daarbij behoorende voorzorgsmaatregelen.

17. zogelukkig

Het woedt geadviseerd als je griep hebt thuis te blijven. Griep is erg besmettelijk en kan dus dodelijk zijn voor mensen met een verminderde weerstand en wie komen er in een ziekenhuis? Juist; mensen met een veeminderde weerstand. Mijn zoontje is niet chronisch ziek maar heeft momenteel wel een lage weerstand en we moeten binnenkort naar de ka. Ik zou het niet echt prettig vinden als ik in de wachtkamer naast iemand met griep kom te zitten die de longen uit z'n lijf hoest.
    Bovendien is longontsteking een bijwerking van de griep, tegen griep an sich kan je niks doen, dat is een virus dat je uit moet zieken. Je kan het ook omdraaien; als je met je dochtertje met griep in de wachtkamer zit is ze ook vatbaar voor allerlei smerige ziektes. Als je griep en koorts hebt, hoor je in je bed te liggen.

Ik val je niet aan hoor, maar kennelijk ben je wel bang dat je dochtertje griep krijgt, dus begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je haar niet laat vaccineren. Ik geloof niet dat het vaccin erger is dan de griep zelf, maar dat is wsl een eindeloze discussie.;)

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

word wel lekker op geblazen zo. over het hele gebied van canisius en het radboud (hoeveel mensen zullen dat zijn 100.000?)

zijn er 7 mensen ziek. en hoeveel mensen liggen ook al in dat ziekenhuis met de gewone griep?

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Idd die discussie gaan we niet voeren. Jij weet niks van mijn dochtertje en haar ziekte. Dus dat zal je ook nooit begrijpen waarom ik het niet laat doen. Ik ben niet bang dat ze die griep krijgt. En als ze die zou krijgen hoeft dat nog niet te zeggen dat ze eraan dood zou gaan. Maar in het geval dat ik haar symptomen niet vertrouw bel ik de KA. Ik vind het allemaal nogal overdreven paniekzaaierij. Ik hoop voor je dat je zoontje niks zal oppikken bij de KA want het is daar in de wachtkamer namelijk een bron van vieze besmettelijke virusjes. Veel gekuch en snottebellen.
    groetjes

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.142
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik laat ook niet vaccineren. Een vaccin wat helemaal nog niet getest was laat ik niet bij mn kind inspuiten, sorry.

Plus dat het griepvirus 3 keer per jaar muteert, dus het heeft geeneens nut om je elk jaar te laten enten.

Deel Deze Pagina